Bouw HT in kelder

Started by Sjaak_Banaan, February 14, 2015, 22:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Sjaak_Banaan

Gisteren een mooi paar Klipsch RS-62 II gekocht via MP voor weinig, dus er wordt ruimte gewonnen in de HT, mijn week is dus al redelijk goed!

Morgen controle voor het sleutelbeen, kijken of alles goed zit en hopelijk goed nieuws zodat we alles weer kunnen oppakken hier! :colgate:

De HCM Roma II 3-zits zit er ook aan te komen dankzij Werner (Home@TheMovies), dus het gaat comfortabel worden hier  :D. Ondanks dat er weinig getimmerd wordt, zit er toch nog iets vooruitgang in.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Witalik

Holy F*ck dat is een serieuze sub ! Dat zal lekker dreunen !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

gonzales

nu, hopen dat je goed nieuws hebt gehad, en je de draad weer op kunt pakken met dit mooie project!

Sjaak_Banaan

Quote from: gonzales on August 31, 2015, 21:15:27
nu, hopen dat je goed nieuws hebt gehad, en je de draad weer op kunt pakken met dit mooie project!

Afgelopen vrijdag gelukkig redelijk nieuws gehad bij de controle, "het gaat de goede kant op", maar ik geloof dat ik er voorlopig nog niet vanaf ben...

Blijkbaar was het bot vlak na de eerste controle verschoven, waardoor de breuk niet meer mooi tegen elkaar ligt, maar vóór elkaar. De hechting schijnt dan moeilijker/langzamer te zijn, maar gelukkig zit het wel vast nu.

De komende 4 weken moet het gaan aansterken en moet ik veel oefeningen doen om het weer 'soepel' te maken.
Daarna nog een controle en dan hoop ik dat het zeker goed is en dat ik weer wat meer mag doen.

Het zal voorlopig wel rustig blijven in dit topic.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

quattronl

Met mijn sleutelbeenbreuk was ik er in totaal pas na 6 weken volledig vanaf. Maargoed, niet elke breuk is hetzelfde.

Maar dit gaat een erg mooie ruimte worden zo. Ik volg deze zeker!
Succes (met zowel de botbreuk als de ruimte)!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

RonG

Ik hoop dat je snel genezen bent en je project weer snel kunt oppakken ;).

Het is een gave ruimte en de plannen welke je hebt zullen het een gave HT maken O0
En die sub? :ohmy: :ohmy:

Sjaak_Banaan

#82
Langzaamaan gaat het hier weer de goede kant op, en dat is maar goed ook!
Vanmiddag heb ik Werner (home@the movies) op bezoek gehad en hij had de Roma II driezit combi bij zich :)
Maar goed dat mijn sleutelbeen en Werner zijn arm weer geheeld zijn, want die dingen zijn best zwaar wanneer ze een keldertrap af moeten.
Gelukkig heeft hij de tijd genomen en me netjes geholpen met naar beneden dragen en het opbouwen. Thanks Werner!

Nu maar voort maken met de rest, we kunnen niet wachten tot we hier de eerste film in kunnen kijken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Auvio

Zo, tijdje weg geweest maar dit is een mooi traject!!. Ben jaloers op de stoelen, kon je ze een beetje beneden krijgen?
Rotel RB 1095 (center + surround), Rotel RB 1090 (Fronts), Rotel RSP 1098, 2 keer Popcorn Hour a-400, Panasonic T-500, Visaton Concorde MKIII, Visaton Vox MTI 253, Visaton Aria 2 MHT center, Sub T30-60 Hypex ds4.0, Epson EH TW9100, storage QNAP TS 651 24 Terabyte, Sonos.

gonzales

Ik hoef er niet eens in te zitten om te weten dat die stoelen mij ook goed zullen bevallen. Gaaf!

Sjaak_Banaan

#85
Quote from: Auvio on November 14, 2015, 21:57:17
Zo, tijdje weg geweest maar dit is een mooi traject!!. Ben jaloers op de stoelen, kon je ze een beetje beneden krijgen?

Jawel hoor, het zijn 6 delen, dus was wel te doen via de buitentrap, hoewel het middenstuk toch best zwaar was. :P

De koof moet nog steeds gemaakt worden, ik twijfel nog steeds hoe ik dat het beste kan doen.
In eerste instantie wilde ik deze open houden zodat deze ook een akoestische werking hadden, maar nu neig ik voor het gemak steeds meer naar gesloten, waarschijnlijk met fermacell-platen en op het eind stucen. Binnenkort maar even met een echte handige Harrie kijken, ik heb zelf helaas te weinig ervaring en ben daarom bang het niet degelijk genoeg te maken...

Gezien de minimale ruimte ga ik de led-strip in de koof waarschijnlijk ook achterwege laten.
Het ziet er vast leuk uit, maar wanneer ik film kijk zit ik toch in het donker.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder


Auvio

Mijn koven hebben dezelfde constructie als Ralph op zijn foto's laat zien. De koven zijn boven het systeem plafond open, maar ik had de luxe om mijn kelder 2,8 meter diep te laten maken. Ruimte tussen werkelijk en systeemplafond is 20 centimeter. Los van de akoestische werking kun je je afvragen wat een andere reden zou kunnen zijn om de koven op te laten. (Kabels?). Ik ben er nog nooit weer bij geweest.....

Hou er rekening mee dat een standaard systeemplafond sowieso een minimale werkruimte van 8-12cm vraagt. Deze afstand komt je plafond dus naar beneden. Je kunt overwegen om plafondplaten direct op je huidige plafond te lijmen (als de structuur van het plafond goed is) maar dan heb je volgens mij speciale platen nodig.

Ik heb standaard spots in de koven en 4 geschakelde living colours lampen van philips. (1 afstandbediening stuurt ze allemaal An) Hele simpele oplossing om elke sfeer te creeren die je wilt..

Rotel RB 1095 (center + surround), Rotel RB 1090 (Fronts), Rotel RSP 1098, 2 keer Popcorn Hour a-400, Panasonic T-500, Visaton Concorde MKIII, Visaton Vox MTI 253, Visaton Aria 2 MHT center, Sub T30-60 Hypex ds4.0, Epson EH TW9100, storage QNAP TS 651 24 Terabyte, Sonos.

Auvio

zag dat je al rekening houdt met 6,5 plafond   :thumbs-up:
Rotel RB 1095 (center + surround), Rotel RB 1090 (Fronts), Rotel RSP 1098, 2 keer Popcorn Hour a-400, Panasonic T-500, Visaton Concorde MKIII, Visaton Vox MTI 253, Visaton Aria 2 MHT center, Sub T30-60 Hypex ds4.0, Epson EH TW9100, storage QNAP TS 651 24 Terabyte, Sonos.

Sjaak_Banaan

Jeah, heb het voor mezelf al bijgesteld naar 8,5 cm (op advies van verkoper).
Ralph heeft me eerder ook foto's van zijn koof verstuurd, maar ja..., ik ben een beetje een n00b wat dat betreft, dus de constructie is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Binnenkort even hulp inschakelen, dan kom het vast goed, of heb jij nog tips, tekeningen o.i.d. waar ik misschien iets aan heb?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Auvio

Ik had allerlei vervelende hoekjes en aangezien veel van mijn tijd in drie Kids gaan zitten heb ik dit ook uitbesteed. Als je wat Googled en advies in wint kan je het ongetwijfeld zelf, de vraag is of je die tijd er in wilt steken. Het is geen 'rocket sience' maar een tijdrovend klusje. Zeker als je het niet zo vaak doet. Als je het frame hebt kan je zelf bepalen met wat voor materiaal je af wilt werken.
Rotel RB 1095 (center + surround), Rotel RB 1090 (Fronts), Rotel RSP 1098, 2 keer Popcorn Hour a-400, Panasonic T-500, Visaton Concorde MKIII, Visaton Vox MTI 253, Visaton Aria 2 MHT center, Sub T30-60 Hypex ds4.0, Epson EH TW9100, storage QNAP TS 651 24 Terabyte, Sonos.

RalphH

Quote from: Sjaak_Banaan on November 18, 2015, 16:56:09
Ralph heeft me eerder ook foto's van zijn koof verstuurd, maar ja..., ik ben een beetje een n00b wat dat betreft, dus de constructie is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.

Een zeer stugge constructie in iedergeval. Kan wel kijken of ik nog wat andere plaatjes voor je heb. Kan het je ook niet uitleggen, is een Gé constructie. In iedergeval zijn de latten wel ontkoppeld van de wand. In dit geval met vilt als ik me niet vergis. In hoeverre dit een positief resultaat geeft, durf ik niet te zeggen. Wellicht Bert Stoltenborg via het akoestiek gedeelte van het forum wel.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sjaak_Banaan

Als je nog wat plaatjes hebt die het mogelijk duidelijker maken, graag :D
Mochten we er hier echt niet uitkomen dan kan ik Gé misschien eens vragen, hij woont best wel in de buurt... maar ja, het liefst doen we het natuurlijk zelf.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

luke2009


Sjaak_Banaan

#95
Bij dezen wil ik iedereen hier alvast fijne dagen toewensen!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Wat een gaaf project, met een prachtige HT in wording. Leuk om te lezen dat ik je inspiratie ben...

Toen ik las over de akoestiek kon het niet anders zijn dat je met Toine in contact was/bent. De projectiewand bij mij het grootste deel van het laagprobleem opgelost. Ik kon niet verder naar voren dan 30cm, maar samen met het akoestisch plafond (in mijn geval Ecophon Sombra Ds) en de basstrap aan de achterwand is het laag goed onder controle. Mijn projectiewand is een combinatie van paneel- en lattenabsorbers. Misschien ook voor jou een idee? Ik heb ook een tegelvloer moeten neerleggen vanwege het mogelijk optrekkend vocht. Ik heb het reflectieprobleem opgelost met een kleed in de luisterdriehoek in combinatie met het plafond en de diffusers, maar die heb jij ook gepland zie ik.

Wat de verlichting betreft heb ik de spotjes direct in de plafondplaten verwerkt. Er zijn speciale zeer ondiepe spotjes te krijgen die even diep zijn als een plafondplaat. Wegen ook bijna niets dus met een gatenzaag en wat geduld gaat dat prima. Ik heb alleen een koof gemaakt voor het gordijn voor het scherm.

Ik heb mijn kabels verwerkt in zelfgemaakte plinten en verder in het podium. Kan ik makkelijk bij als ik iets wil veranderen, wat in het verleden regelmatig is gebeurd. Let op dat je stroom en signaalkabels niet te dicht bij elkaar brengt. Idealiter is dat ze helemaal gescheiden zijn. PVC-buis is mij afgeraden om meerdere redenen, dus heb ik niet gebruikt.

Heel veel succes met je project!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sjaak_Banaan

#98
Thanks :)
Het is hier wegens omstandigheden even stil geweest, maar nu zijn we terug en willen we weer beginnen met klussen.

We zijn vandaag begonnen aan de koof, op wat praktische probleempjes na gaat dat al best lekker.
Eerder zijn we bij Gé op bezoek geweest en hij heeft het ons duidelijk uitgelegd hoe we dit moeten doen.  :thumbs-up:
Het lastige in ons geval is dat de betonblokken in het plafond heel ongelijk zijn, dus we moeten het zelf waterpas maken.
Zonder enige kluservaring is dat nog best lastig.

Een vraag aan jullie:
Waar kan ik de koof het beste mee vullen en hoe veel moeten we vullen?
Glaswol jeukt, steenwold minder, Acoustifit van Knauf kan ik niet vinden in de buurt, maar werd me wel aangeraden voor de prettige verwerking en akoestische werking, tips?
Eerder heb ik gelezen dat je zo'n koof voor 70% moet vullen met 'wol', kan iemand dit nog bevestigen?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

RalphH

Ben hier ooit zelf mee bezig geweest, uiteindelijk (nog) niet doorgepakt.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128840.msg2320648#msg2320648
Eric Desart heeft hier ook inog gereageerd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer