Advies bij het optellen 7.1 als high front.

Started by D@o, February 12, 2015, 07:25:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

D@o

Dag allemaal
Advies gevraagd als iemand ervaring heeft met het 7.1 als front high opstel. Nu heb ik als back R,L 7.1 opgesteld, als high front leuke ervaring geeft " tijdens gamen onderandere" dan kan ik later als 9.1 maken.
Ondanks niet echt optimaal plaats te beschikken voor de juiste front high positie wil ik het toch proberen om te horen wat het geeft,heb paar opties die op de foto getekend is met zwarte streep.
Wil ook tv +-20cm hoger hangen en center speaker onder de tv plaatsen.

   

james_bond

Ik heb een tijdje met front high gedraaid maar vond de toegevoegde waarde nihil. Omdat er zoveel variabelen zijn (soort speakers, akoestiek van de ruimte, receiver, bron materiaal) kan het  per situatie verschillen!
HT: Epson EH-TW9300, Epson EH-TW3200, DENON AVR-X6700H, Onkyo HT-S9405THX, 2 paar Translator Heliodoor, Translator Center 12, Dune Solo 4K,Apple TV 4K, Projecta Tensioned Elpro RF Electrol 122inch (zichtmaat 270 cm x 152 cm), Zyxel NAS540.

jeffaudio

ik draai zelf 7.2

En heb toen met verbouwing van het huis(voordeel van nieuwbouw) alles kabels in de muur gevreesd.
Ik heb nu dus een normale 5.1 opstelling met daarbij 2 speakers boven de bank naar beneden stralend(atmos idee)wat dus 7.1 word
Klinkt super!  , misschien is dat een optie voor je  ;D
Heb test blurays van atmos en en het geluid komt aardig in de buurt van wat ik in de bios heb mogen aanschouwen! kwa effect
Stereo setup: Mcintosh,Vincent,, popcorn,Lapp, van den Hul, Epson
HT Setup 11.1 Atmos/DTS X  Marantz, denon,Klipsch Quadral,Popcorn,  ,Oehlbach , optoma
Slaapkamer Setup  Denon , Teufel 5.1.2,quadral ,Mitsubishi beamer

D@o

#3
Quote from: jeffaudio on February 12, 2015, 13:05:22
ik draai zelf 7.2

En heb toen met verbouwing van het huis(voordeel van nieuwbouw) alles kabels in de muur gevreesd.
Ik heb nu dus een normale 5.1 opstelling met daarbij 2 speakers boven de bank naar beneden stralend(atmos idee)wat dus 7.1 word
Klinkt super!  , misschien is dat een optie voor je  ;D
Heb test blurays van atmos en en het geluid komt aardig in de buurt van wat ik in de bios heb mogen aanschouwen! kwa effect
Ik heb het uitgetest en het geeft toch wat extra sfeer vooraan , surround op stand: Dolby ProLogic IIz Height , moet wel nog ophangen en calibreren, een van de 2 posities zal het worden , heb nog niet gekozen de welke.. breeder gaan of smaller en iets hoger. ..
Quote from: james_bond on February 12, 2015, 12:45:06
Ik heb een tijdje met front high gedraaid maar vond de toegevoegde waarde nihil. Omdat er zoveel variabelen zijn (soort speakers, akoestiek van de ruimte, receiver, bron materiaal) kan het  per situatie verschillen!


D@o

#4
Quote from: jeffaudio on February 12, 2015, 13:05:22
ik draai zelf 7.2

En heb toen met verbouwing van het huis(voordeel van nieuwbouw) alles kabels in de muur gevreesd.
Ik heb nu dus een normale 5.1 opstelling met daarbij 2 speakers boven de bank naar beneden stralend(atmos idee)wat dus 7.1 word
Klinkt super!  , misschien is dat een optie voor je  ;D
Heb test blurays van atmos en en het geluid komt aardig in de buurt van wat ik in de bios heb mogen aanschouwen! kwa effect
Hey
Je zegt (atmos idee) .? Heb je dolby atmos receiver of...?
Dat is mijn volgende upgrade nu heb ik eigenlijk een 9.1 setup waarvan 7.1 actiev dus ik ga zeker binnen jaar of zo overstappen naar atmos ,  heb geen idee wat het kost eigelijk.
Grtz

aklasse

Dolby atmos is geweldig ik heb de de onkyo hts 9700 set met als extra de atmos speakers van onkyo. Ik vindt het persoonlijk een zeer goede togevoegde waarde. Je zit helemaal in het geluid.
Bleek ook nog dat veel blu rays die ik heb atmos hebben.