bias instellen

Started by sebassie, February 15, 2015, 10:32:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebassie

Goeiemorgen,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de bias moet instellen van mijn Manley. Op YouTube staat n filmpje van EveAnn Manley over hoe dat te doen. Maar zij heeft het daar over DC Volts en dan op 2 Volt zetten.

Ik heb n multimeter gekocht, maar daar staat geen DC Volts op> Is dit dan niet de goede meter? Of bestaat er nog een andere benaming voor DC Volts.

Zie hieronder een afbeelding van mijn multimeter.

Gr
Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

rovinggecko

dc=gelijkstroom
ac=wisselstroom

jouw meter heeft V met een wiebeltje = ac = wisselstroom en
V met streep en stippel strrep = dc = gelijkstroom
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Dirk

op jouw meter is dat de schaalverdeling rechtsboven, die met de V en het streepje achter, wat duidt op gelijkspanning/DC Volts, ofwel Direct Current voltage

die daaronder (rechtsonder zeg maar) is die voor AC Volts, ofwel wisselspanning, Alternating Current Voltage

btw; stroom en spanning zijn niet hetzelfde, je vroeg wat specifieks over spanning (voltage), niet over stroom  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sebassie

Bedankt beiden!
Dus als ik jullie goed begrijp zet ik me rechtsboven op 2 en dan verder volgens het YouTube filmpje. Ga ik vanmiddag eens even voor zitten.
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Dirk

Quote from: sebassie on February 15, 2015, 11:33:09
Dus als ik jullie goed begrijp zet ik me rechtsboven op 2 en dan verder volgens het YouTube filmpje. Ga ik vanmiddag eens even voor zitten.
yep
de beste werkwijze is imo altijd op de hoogste range beginnen (in jouw geval 600) en gaandeweg lager schakelen, zodat je een zo hoog mogelijke "resolutie" krijgt, t.t.z. een zo nauwkeurig mogelijke weergave achter de komma  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

sebassie

Gelukt! En kinderlijk eenvoudig als je eenmaal weet hoe.
Het was volgens mij hard nodig ook. De meerwaarden varieerden van 100 tot 200, waar het 250 moet zijn...
Nogmaals dank! :clapping:
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera