Yippie

Author Topic: NEEO - The Thinking Remote  (Read 41415 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline road rebel

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 0
Re: NEEO - The Thinking Remote
« Reply #375 on: October 17, 2018, 09:10:48 »
De crux van HDMI CEC is om enkel een toestel commando’s te laten sturen en de andere uit te laten. Het probleem blijft dat niet alle toestellen alle anderen kunnen aansturen, maar het is beter dan hdmi CEC op alle toestellen aan te zetten.

Offline Malignant

« Reply #376 on: October 17, 2018, 10:21:42 »
Zit net een review te kijken op Domotica-blog van deze AB.

Begrijp ik nu goed dat de remote geen IR uit stuurd ?
Deze communiceerd enkel met de brain en vanuit daar worden de IR commands er uit gedaan ?

Als dat zo is dan haak ik af, positionering van de brain is dan dusdanig kritiek dat ik deze niet netjes weg gewerkt krijg in mijn setup.
Zal dan weer met de verleng kabels moeten werken etc.
Daar voel ik heel weinig voor, misschien dan toch maar naar een recentere Harmony gaan kijken denk ik.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Horizon - Playstation 4 - Xbox360 - Core i7 930 @ 3.8Ghz - Oppo UDP-203 - Sonos Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-439 Pro 4x1TB RAID5

Offline W.Otter

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+15)
  • Total likes: 15
  • ik ben het, W.Otter
« Reply #377 on: October 18, 2018, 00:40:19 »
Zit net een review te kijken op Domotica-blog van deze AB.

Begrijp ik nu goed dat de remote geen IR uit stuurd ?
Deze communiceerd enkel met de brain en vanuit daar worden de IR commands er uit gedaan ?

Als dat zo is dan haak ik af, positionering van de brain is dan dusdanig kritiek dat ik deze niet netjes weg gewerkt krijg in mijn setup.
Zal dan weer met de verleng kabels moeten werken etc.
Daar voel ik heel weinig voor, misschien dan toch maar naar een recentere Harmony gaan kijken denk ik.
Klopt, ir blasters werken gewoon en die IR van the brain is zo sterk dat je hele woonkamer bereik heeft. Ik heb de brain in een kastje en een blaster achter mn tv. Niets in het zicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 33
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
« Reply #378 on: October 18, 2018, 12:22:59 »
Klopt, ir blasters werken gewoon en die IR van the brain is zo sterk dat je hele woonkamer bereik heeft. Ik heb de brain in een kastje en een blaster achter mn tv. Niets in het zicht.

Ben het hier niet mee eens...

Ik MOET de blaster zo positioneren dat deze precies op mijn hifi apparaten gericht staat en zeker niet verder niet verder dan 4,5 meter er vandaan want anders komen de commando’s gewoon niet aan....heb het nu nog steeds wel eens n keer dat er geen respons is...en dan moet ik telkens het commandoo herhalen.
Heb hier al tig keer contact over gehad met Neeo maar die komen steeds op hetzelfde uit....dan zou u met ir verlengers moeten gaan werken,en dat wil ik niet dus modder ik er maar mee aan.
Ook vaak dat de remote niet kan communiceren met het brein....dan maar weer herstarten en herstarten...enz,als het dan nog steeds niet lukt moet ik mijn brein van het stroom loskoppelen om zo de communicatie weer tot stand te brengen...Nee het is niet de meest ideal remote(voor mij althans)
-4K-HDR Proj.’:Sony VPL-VW360ES ISF Cal -4K-HDR TV :Sony KD-75x9405c
-Pre/Amp’:Marantz AV8802A*Marantz MM8077*MM7055 -ProJscherm’:WS-Spalluto MultiMasking 100"
-Main Speakers/sub’:Monitor Audio Platinum PL300,PL100,PLC150*JLaudio f113v2-DolbyAtmos speakers:4x Monitor Audio CP-CT380iDC -Remote’:Neeo -NAS Synology DS1512+
-4K-HDR speler’:Oppo UHD 205(4K/HDR/DV)-4K/HDR ‘MP’: Nvidia Shield Pro ,AppleTV 4K-HDR

Offline W.Otter

• Trade Count: (+15)
  • Total likes: 15
  • ik ben het, W.Otter
« Reply #379 on: October 19, 2018, 00:13:35 »
Ben het hier niet mee eens...

Ik MOET de blaster zo positioneren dat deze precies op mijn hifi apparaten gericht staat en zeker niet verder niet verder dan 4,5 meter er vandaan want anders komen de commando’s gewoon niet aan....heb het nu nog steeds wel eens n keer dat er geen respons is...en dan moet ik telkens het commandoo herhalen.
Heb hier al tig keer contact over gehad met Neeo maar die komen steeds op hetzelfde uit....dan zou u met ir verlengers moeten gaan werken,en dat wil ik niet dus modder ik er maar mee aan.
Ook vaak dat de remote niet kan communiceren met het brein....dan maar weer herstarten en herstarten...enz,als het dan nog steeds niet lukt moet ik mijn brein van het stroom loskoppelen om zo de communicatie weer tot stand te brengen...Nee het is niet de meest ideal remote(voor mij althans)
De brain is erg sterk, de blasters niet. Ik heb er nu twee blasters op van samsung die werken prima. Communicatie tussen brain en remote was bij mij de laatste tijd ook wat krakkemikkig. Ik heb de remote uit gezet en weer aan. Lijkt een cache probleem, bij herstarten bleef het probleem ook bij mij.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Offline road rebel

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 0
NEEO - The Thinking Remote
« Reply #380 on: October 19, 2018, 08:32:00 »
Verbinding remote brain is bij mij misschien 3keer uitgevallen. Maar ik heb de NEEO link uitstaan, verbinding loopt enkel via WiFi. (Brain is in een andere ruimte op 10m van waar ik de remote gebruik).

Ik gebruik vnl infrarood over 3,5mm Jack, en anders gebruik ik plak IR blastertjes van marmitek, lijkt in mijn ervaring beter dan die blasters die je op 5cm van het toestel moet plaatsen.

Edit: in vele gevallen zou een opstelling met meerdere brains een oplossing zijn, maar dit is voorlopig nog beta.
« Last Edit: October 19, 2018, 08:33:45 by road rebel »