NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

De crux van HDMI CEC is om enkel een toestel commando's te laten sturen en de andere uit te laten. Het probleem blijft dat niet alle toestellen alle anderen kunnen aansturen, maar het is beter dan hdmi CEC op alle toestellen aan te zetten.

Malignant

Zit net een review te kijken op Domotica-blog van deze AB.

Begrijp ik nu goed dat de remote geen IR uit stuurd ?
Deze communiceerd enkel met de brain en vanuit daar worden de IR commands er uit gedaan ?

Als dat zo is dan haak ik af, positionering van de brain is dan dusdanig kritiek dat ik deze niet netjes weg gewerkt krijg in mijn setup.
Zal dan weer met de verleng kabels moeten werken etc.
Daar voel ik heel weinig voor, misschien dan toch maar naar een recentere Harmony gaan kijken denk ik.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

W.Otter

Quote from: Malignant on October 17, 2018, 10:21:42
Zit net een review te kijken op Domotica-blog van deze AB.

Begrijp ik nu goed dat de remote geen IR uit stuurd ?
Deze communiceerd enkel met de brain en vanuit daar worden de IR commands er uit gedaan ?

Als dat zo is dan haak ik af, positionering van de brain is dan dusdanig kritiek dat ik deze niet netjes weg gewerkt krijg in mijn setup.
Zal dan weer met de verleng kabels moeten werken etc.
Daar voel ik heel weinig voor, misschien dan toch maar naar een recentere Harmony gaan kijken denk ik.
Klopt, ir blasters werken gewoon en die IR van the brain is zo sterk dat je hele woonkamer bereik heeft. Ik heb de brain in een kastje en een blaster achter mn tv. Niets in het zicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Quote from: W.Otter on October 18, 2018, 00:40:19
Klopt, ir blasters werken gewoon en die IR van the brain is zo sterk dat je hele woonkamer bereik heeft. Ik heb de brain in een kastje en een blaster achter mn tv. Niets in het zicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ben het hier niet mee eens...

Ik MOET de blaster zo positioneren dat deze precies op mijn hifi apparaten gericht staat en zeker niet verder niet verder dan 4,5 meter er vandaan want anders komen de commando's gewoon niet aan....heb het nu nog steeds wel eens n keer dat er geen respons is...en dan moet ik telkens het commandoo herhalen.
Heb hier al tig keer contact over gehad met Neeo maar die komen steeds op hetzelfde uit....dan zou u met ir verlengers moeten gaan werken,en dat wil ik niet dus modder ik er maar mee aan.
Ook vaak dat de remote niet kan communiceren met het brein....dan maar weer herstarten en herstarten...enz,als het dan nog steeds niet lukt moet ik mijn brein van het stroom loskoppelen om zo de communicatie weer tot stand te brengen...Nee het is niet de meest ideal remote(voor mij althans)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

Quote from: papaleo on October 18, 2018, 12:22:59
Ben het hier niet mee eens...

Ik MOET de blaster zo positioneren dat deze precies op mijn hifi apparaten gericht staat en zeker niet verder niet verder dan 4,5 meter er vandaan want anders komen de commando's gewoon niet aan....heb het nu nog steeds wel eens n keer dat er geen respons is...en dan moet ik telkens het commandoo herhalen.
Heb hier al tig keer contact over gehad met Neeo maar die komen steeds op hetzelfde uit....dan zou u met ir verlengers moeten gaan werken,en dat wil ik niet dus modder ik er maar mee aan.
Ook vaak dat de remote niet kan communiceren met het brein....dan maar weer herstarten en herstarten...enz,als het dan nog steeds niet lukt moet ik mijn brein van het stroom loskoppelen om zo de communicatie weer tot stand te brengen...Nee het is niet de meest ideal remote(voor mij althans)
De brain is erg sterk, de blasters niet. Ik heb er nu twee blasters op van samsung die werken prima. Communicatie tussen brain en remote was bij mij de laatste tijd ook wat krakkemikkig. Ik heb de remote uit gezet en weer aan. Lijkt een cache probleem, bij herstarten bleef het probleem ook bij mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

#380
Verbinding remote brain is bij mij misschien 3keer uitgevallen. Maar ik heb de NEEO link uitstaan, verbinding loopt enkel via WiFi. (Brain is in een andere ruimte op 10m van waar ik de remote gebruik).

Ik gebruik vnl infrarood over 3,5mm Jack, en anders gebruik ik plak IR blastertjes van marmitek, lijkt in mijn ervaring beter dan die blasters die je op 5cm van het toestel moet plaatsen.

Edit: in vele gevallen zou een opstelling met meerdere brains een oplossing zijn, maar dit is voorlopig nog beta.

Kingpin

Heb je voor elke kamer die je wil bedienen een "The Brain" nodig (ir) ?
Of kan de remote zelf ook rechtstreeks ir versturen naar een device in een kamer waar "The Brain" niet staat?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

papaleo

Het is de brain of blaster die de signalen verzend..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kingpin

Quote from: papaleo on December 19, 2018, 13:06:34
Het is de brain of blaster die de signalen verzend..
Ok, bedankt, even verder kijken naar een alternatief. Aangezien de remote op meerdere kamers inzetbaar moet zijn en ik niet in elke kamer zo'n "The Brain" wil hebben staan.
De Logitech 950 als voorbeeld, maar het zou heel mooi zijn als een dergelijke remote ook zwave aan zou kunnen ....
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

activ

Quote from: Kingpin on December 19, 2018, 16:03:43
Ok, bedankt, even verder kijken naar een alternatief. Aangezien de remote op meerdere kamers inzetbaar moet zijn en ik niet in elke kamer zo'n "The Brain" wil hebben staan.
De Logitech 950 als voorbeeld, maar het zou heel mooi zijn als een dergelijke remote ook z-wave aan zou kunnen ....
Dat een afstandbediening zware zou kunnen lijkt leuk, tot je echt zwave in je hele huis hebt (zoals ik) en dan is het eigenlijk niet handig als het hele huis op je ene afstandbediening werkt. Wat je eigenlijk moet willen is dat de afstandbediening api calls naar je z-wave controle van doen en op die manier indirect de hardware aansturen. Als een afstandbediening custom api calls kan los je daar ook gelijk heel veel andere use-cases mee op en niet alleen maar deze.
Nu nog een afstandbediening die dat kan, ik ken er vooralsnog nog geen 1.

sjongele

Quote from: activ on December 19, 2018, 19:12:33
Dat een afstandbediening zware zou kunnen lijkt leuk, tot je echt zwave in je hele huis hebt (zoals ik) en dan is het eigenlijk niet handig als het hele huis op je ene afstandbediening werkt. Wat je eigenlijk moet willen is dat de afstandbediening api calls naar je z-wave controle van doen en op die manier indirect de hardware aansturen. Als een afstandbediening custom api calls kan los je daar ook gelijk heel veel andere use-cases mee op en niet alleen maar deze.
Nu nog een afstandbediening die dat kan, ik ken er vooralsnog nog geen 1.

Nou, dat kan dus met de Neeo. Je kunt met de SDK je eigen drivers aanmaken en van daaruit de benodigde calls doen. Domoticz is op deze manier eenvoudig aan te roepen. En andersom werkt trouwens ook.

Wat me wel een beetje tegenvalt is de wel eeerrrruuuuuggggg trage ontwikkeling van de Neeo software. Een shortcut (knop) een ander icon geven kan nog niet eens en een schermpje een beetje handig indelen moet je maar helemaal vergeten.

Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

activ

Quote from: sjongele on December 19, 2018, 22:48:26
Nou, dat kan dus met de Neeo. Je kunt met de SDK je eigen drivers aanmaken en van daaruit de benodigde calls doen. Domoticz is op deze manier eenvoudig aan te roepen. En andersom werkt trouwens ook.

Wat me wel een beetje tegenvalt is de wel eeerrrruuuuuggggg trage ontwikkeling van de Neeo software. Een shortcut (knop) een ander icon geven kan nog niet eens en een schermpje een beetje handig indelen moet je maar helemaal vergeten.
Dat is dan bijna goed :) Als je gewoon een driver maken waarbij je een resful webservice aan kunt roepen en dat je dan een url in kunt geven met wat variabelen er in dan ben je er voor de meeste systemen al.
Ik heb zelf op dit moment een Harmony Elite, en die kan dat i.i.g. niet. Verder wel een sterke combi van harde knoppen en een touchscreen.

sjongele

Dat kan. Zie bijvoorbeeld ook:
https://planet.neeo.com/t/63f2xg/custom-http-commands

Je hebt voor het draaien van eigen drivers wel een Pi erbij nodig, maar die draaide hier toch al voor Domoticz en Homebridge  ;)
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

W.Otter

Vandaag een grote update geweest, een hele vervelende. NEEO is gekocht door control4, in 24 maanden stopt de support en daarmee waarschijnlijk ook de bruikbaarheid van de afstandbediening. Tot die tijd geen updates etc.

Hopelijk wordt het opensource en kunnen mensen de AB blijven gebruiken. Meer nieuws op planet.neeo.com

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

papaleo

'Stank voor dank' zeg maar...het is niet te hopen dat Wij,de early adopters welke aan het begin hebben gestaan van de ontwikkeling van deze remote dadelijk in de kou staan met deze remote.  :(
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kingpin

Vorige maand nog in overweging geweest om hier voor te gaan, tjonge jonge.
Nu best blij met m'n 950.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

Quote from: papaleo on February  5, 2019, 12:23:27
'Stank voor dank' zeg maar...het is niet te hopen dat Wij,de early adopters welke aan het begin hebben gestaan van de ontwikkeling van deze remote dadelijk in de kou staan met deze remote.  :(
Ja dit is een hele zure appel, veel functies zijn nog niet eens unlocked en zullen dat ook niet worden. Bluetooth, hand recognition, dingen die bij de kickstarter beloofd waren en na twee jaar vertraging en een jaar te hebben gedraaid is het nu gebeurd. Net nu er progressie in zat.

Geen goede reclame dit, veel gebruikers voelen zich dat ook, gebruikt. Het geld is binnen, een groot bedrijf wappert met wat centen en voila.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Oh, da's mooi prut.
15 maanden en nog 24 (met mazzel). En lang wachten.

Toch ben ik d'r nog steeds blij mee.  ;D
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

Quote from: rovinggecko on February  5, 2019, 21:30:56
Oh, da's mooi prut.
15 maanden en nog 24 (met mazzel). En lang wachten.

Toch ben ik d'r nog steeds blij mee.  ;D
Ik ook, hopelijk vinden ze een oplossing om het systeem draaiende te houden

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Zolang je geen nieuwe apparatuur koopt waar de codes niet voor beschikbaar zijn gaat het heel lang goed gok ik
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Fox

gelukkig kan ik nog steeds nieuw apertuur bedienen/toevoegen bij mijn Pronto  :D

Peerless Monster

Hmmm er wordt nog altijd actief naar een oplossing gezocht.
Als je nu zoiets voor 150 euro koopt... Is dat nog rendabel?
Ik heb bijvoorbeeld 2 sonosjes die ik ook wel een met een mooie ab aan de praat wil krijgen ipv elke keer die telefoon pakken, aanzetten, wifi aanzetten, sonos app aanzeten, naar de muzieklijst gaan etc. Heeeeel omslachtig...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

rovinggecko

tja, moet ieder voor zich weten natuurlijk, maar ik heb geen last van grote paniek.
Als je geen nieuwe apparaten toevoegt of the neeo anders in wilt richten, dan heb je de database van neeo niet nodig en draait het gewoon.
Grootste risico's die ik zie:
- de app; bij een volgende iOS heb je kans dat ie t niet meer doet en dan wordt het wel lastig op enig moment
- iemand hackt hem en geen security update.

voor de rest, ik ben dr blij mee en zal dr nog wel eentje voor de breek op de kop tikken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

Ja misschien nog een black cat erbij ;) ik gebruik sindskort een homey in het geheel, daar koppel ik alle zwave/zigbee/433mhz apparaten op en die bedien ik middels de NEEO. Ik heb begrepen dat dat niet via de cloud gaat, dus ik kan gewoon virtual devices toe blijven voegen. Echter is het natuurlijk wel prettig als de fysieke knoppen ook programmeerbaar worden.

Ik denk dat als je voor 150 euro eentje op pikt dat je na 2 jaar wel lol hebt gehad voor dat geld.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF