Omdat ik weinig zin meer heb om verder tijd in iRule te investeren, heb ik vorige week ook een Neeo aangeschaft.
Voor m’n Oppo UDP-203 heb ik een IP driver gevonden (Github) en voor m’n Arcam AVR850 en Sony HW260 projector heb ik er een paar geschreven (in eerste instantie eenvoudige versies, zonder feedback). Zolang je maar een Pi hebt waarop je node.js kunt draaien gaat dit prima. AppleTV stuur ik met de Neeo voorlopig nog even via IR (staat naast de Brain).
Ook de integratie in het Z-Wave network (Aeotec stikkie in een Pi met Domoticz) lukt (gewoon includen vanuit Domoticz, wel zorgen dat ze dicht bij elkaar staan). Is natuurlijk wel alleen Z-Wave, dus andere apparaten zie je niet. Via de Domoticz JSON API kun je vanuit de Neeo eenvoudig Domoticz (alle) schakelaars en scenes aanroepen en omdat de Brain ook een eenvoudige API heeft, kun je afstandsbediening commandos ook vanuit Domoticz aanroepen: twee kanten op dus.
Dus jawel: de verlichting (inclusief display van de Arcam) dimmen zodra de film start en de zaak gaat op pauze als er aan de deur wordt gebeld.
Als afstandsbediening lijkt de Neeo het prima te doen, maar of ik m’n hele huis ermee ga besturen betwijfel ik: aan Domoticz hangt Homebridge en Apple’s Homekit op diverse devices hier in huis is eigenlijk een prima interface waar ik niet veel onderhoud aan hoef te doen.
Al met al een leuk en goed werkende oplossing die Neeo!