NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Quote from: rovinggecko on December  3, 2017, 12:14:27
Hoe bedoel je wel zichtbaar maar kan niet switchen?

In princiepe voeg je eerst de Trinnov toe aan NEEO en dan vervolgens alle bronnen.
In het recept van de bron pas je dan eea aan:
- power on voor de Trinnov
- zet de input voor deze bron
en in het power off recept zet je de Trinnov weer uit.


Ik zie dit scherm maar kan niet vinden hoe ik iets kan toekennen en dan switchen

rovinggecko

Ah, ja, da's een redelijk nutteloos scherm :).

Je moet switchen op het home scherm (dus < links boven).

Als je bronnen toevoegt dan moeten die daar staan.
In het menu rechts boven kan je kiezen voor recepten en eea aanpassen in het recept zoals ik aan gaf.

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bama

Quote from: rovinggecko on December  3, 2017, 14:41:49
Ah, ja, da's een redelijk nutteloos scherm :).

Je moet switchen op het home scherm (dus < links boven).

Als je bronnen toevoegt dan moeten die daar staan.
In het menu rechts boven kan je kiezen voor recepten en eea aanpassen in het recept zoals ik aan gaf.



Jammer, ik had gehoopt deze te kunnen hernoemen en dan zo te kunnen schakelen door er op te tikken.

Bama

Na de upgrade zit de remote al een halve dag vast. Gisterenavond ook diverse keren en ook een melding dat hij geen verbinding kon maken met het brain.

RicooCardoo

Hoe staat het er eigenlijk voor bij de neeo users op het ht forum?

blue-eyes

Ligt in de kast, heb in de afgelopen maand mijn complete set zo ongeveer vervangen. Bewust dus even in de kast.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

pacific

Quote from: Blue-Eyes on January 24, 2018, 19:49:23
Ligt in de kast, heb in de afgelopen maand mijn complete set zo ongeveer vervangen. Bewust dus even in de kast.
Nu is de Neeo a d beurt [emoji12]

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


Bama

Verkocht en weer een Logitech genomen

W.Otter

Ik ben uitermate tevreden. Ik heb natuurlijk veel voorproeven van nieuwe features en over het algemeen heb ik eigenlijk geen problemen. Af en toe loop ik tegen onhandige dingen aan maar daar wordt hard aan gewerkt bij NEEO. ik zie ook steeds meer functies toegevoegd worden dus het is een hele levendige community.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RicooCardoo

Quote from: W.Otter on January 24, 2018, 21:19:49
Ik ben uitermate tevreden. Ik heb natuurlijk veel voorproeven van nieuwe features en over het algemeen heb ik eigenlijk geen problemen. Af en toe loop ik tegen onhandige dingen aan maar daar wordt hard aan gewerkt bij NEEO. ik zie ook steeds meer functies toegevoegd worden dus het is een hele levendige community.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Klinkt dus nog steeds veelbelovend dus, goed om te horen  :smile:

blue-eyes

Quote from: W.Otter on January 24, 2018, 21:19:49
Ik ben uitermate tevreden. Ik heb natuurlijk veel voorproeven van nieuwe features en over het algemeen heb ik eigenlijk geen problemen. Af en toe loop ik tegen onhandige dingen aan maar daar wordt hard aan gewerkt bij NEEO. ik zie ook steeds meer functies toegevoegd worden dus het is een hele levendige community.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb al een tijdje niet meer gekeken, ga het binnenkort weer instellen.

Kan je een paar nieuwigheden aangeven?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

Quote from: Blue-Eyes on January 24, 2018, 22:46:10
Ik heb al een tijdje niet meer gekeken, ga het binnenkort weer instellen.

Kan je een paar nieuwigheden aangeven?
nee daar kan ik niets over uitlaten als beta tester.. sorry
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

pacific

Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Kopen of niet?

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


W.Otter

Quote from: pacific on April  4, 2018, 14:41:08
Wat zijn de ervaringen tot nu toe? Kopen of niet?

Sent from my LG-H990 using Tapatalk
Logitech doet hetzelfde maar volgens mij geen z-wave. Daarnaast is de community en roadmap van NEEO hoopvoller. Het is gewoon een erg mooi product en ik vind het prettig dat ik mijn sonos kan bedienen met de NEEO. zo zullen er nog wel meer ondersteuning komen als kodi spotify etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Peerless Monster

Quote from: W.Otter on April  4, 2018, 19:25:01
Logitech doet hetzelfde maar volgens mij geen z-wave. Daarnaast is de community en roadmap van NEEO hoopvoller. Het is gewoon een erg mooi product en ik vind het prettig dat ik mijn sonos kan bedienen met de NEEO. zo zullen er nog wel meer ondersteuning komen als kodi spotify etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk



Zijn er inmiddels weer mooie features voor de neeo?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

pacific

Ben ik ook wel benieuwd naar?

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


W.Otter

Quote from: Peerless Monster on July 27, 2018, 10:05:21
Zijn er inmiddels weer mooie features voor de neeo?

inmiddels weer een hoop dingen toegevoegd als ikea tradfri, amazon firetv, lifx, ps4 ook de UI heeft een update gehad.
het vordert gestaag, zo is bluetooth nog steeds niet geïntegreerd en zijn er nog wat dingen die ze beloofd hebben welke nog geen realiteit is. 
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Inmiddels nvidia shield tv te bedienen via hdmi cec

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sjongele

#369
Omdat ik weinig zin meer heb om verder tijd in iRule te investeren, heb ik vorige week ook een Neeo aangeschaft.

Voor m'n Oppo UDP-203 heb ik een IP driver gevonden (Github) en voor m'n Arcam AVR850 en Sony HW260 projector heb ik er een paar geschreven (in eerste instantie eenvoudige versies, zonder feedback). Zolang je maar een Pi hebt waarop je node.js kunt draaien gaat dit prima. AppleTV stuur ik met de Neeo voorlopig nog even via IR (staat naast de Brain).

Ook de integratie in het Z-Wave network (Aeotec stikkie in een Pi met Domoticz) lukt (gewoon includen vanuit Domoticz, wel zorgen dat ze dicht bij elkaar staan). Is natuurlijk wel alleen Z-Wave, dus andere apparaten zie je niet. Via de Domoticz JSON API kun je vanuit de Neeo eenvoudig Domoticz (alle) schakelaars en scenes aanroepen en omdat de Brain ook een eenvoudige API heeft, kun je afstandsbediening commandos ook vanuit Domoticz aanroepen: twee kanten op dus.

Dus jawel: de verlichting (inclusief display van de Arcam) dimmen zodra de film start en de zaak gaat op pauze als er aan de deur wordt gebeld.

Als afstandsbediening lijkt de Neeo het prima te doen, maar of ik m'n hele huis ermee ga besturen betwijfel ik: aan Domoticz hangt Homebridge en Apple's Homekit op diverse devices hier in huis is eigenlijk een prima interface waar ik niet veel onderhoud aan hoef te doen.

Al met al een leuk en goed werkende oplossing die Neeo!
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

W.Otter

Quote from: sjongele on September 19, 2018, 22:24:39
Omdat ik seinige zin Meer heb im verder tijd in iRule te investeren, heb ik vorige week ook een Neeo aangeschaft.

Voor m'n Oppo UDP-203 heb ik een IP driver gevonden (Github) en voor m'n Arcam AVR850 en Sony HW260 projector heb ik er een paar geschreven (in eerste instantie eenvoudige versies, zonder feedback). Zolang je maar een Pi hebt waarop je node.js kunt draaien gaat dit prima. AppleTV stuur ik met de Neeo voorlopig nog even via IR (staat naast de Brain).

Ook de integratie in het Z-Wave network (Aeotec stikkie in een Pi met Domoticz) lukt (gewoon includen vanuit Domoticz, wel zorgen dat ze dicht bij elkaar staan). Is natuurlijk wel alleen Z-Wave, dus andere apparaten zie je niet. Via de Domoticz JSON API kun je vanuit de Neeo eenvoudig Domoticz (alle) schakelaars en scenes aanroepen en omdat de Brain ook een eenvoudige API heeft, kun je afstandsbediening commandos ook vanuit Domoticz aanroepen: twee kanten op dus.

Dus jawel: de verlichting (inclusief display van de Arcam) dimmen zodra de film start en de zaak gaat op pauze als er aan de deur wordt gebeld.

Als afstandsbediening lijkt de Neeo het prima te doen, maar of ik m'n hele huis ermee ga besturen betwijfel ik: aan Domoticz hangt Homebridge en Apple's Homekit op diverse devices hier in huis is eigenlijk een prima interface waar ik niet veel onderhoud aan hoef te doen.

Al met al een leuk en goed werkende oplossing die Neeo!
Mooi dat je er blij mee bent! Ik ben ook nog steeds zeer content met die van mij:) er komen weer wat leuke updates aan...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Malignant



Wegens het langzaam wisselen van equipment ben ik ook weer op zoek naar een universele A/B.
Momenteel nog een Harmony 1100 in gebruik, maar er komen steeds meer A/B's naast te liggen op tafel helaas.

Dit begon met een Ziggo Horizon die niet op de IR van de Harmony reageerde.
Inmiddels is deze vervangen door een "nog niet nader te noemen product van Ziggo" wat met een RF A/B werkt.
Ook ligt er een Hue remote op tafel naast, en ook nog een Oppo remote omdat ik deze niet helemaal lekker aan de gang kreeg met de Harmony.

Ben dus op zoek naar een universele opslossing voor alles, en als het eventueel Hue & Nest mee kan nemen zou dit zeker een pre zijn.

Voor zover ik echter heb kunnen achterhalen zitten er 2 dingen in mijn vragen lijstje die niet ondervangen worden door de NEEO.
Probleem met het Ziggo ding is dat deze geen IR meer heeft, enkel RF. Ondersteunt de NEEO RF ?

En volgens mij zit er ook geen "voice control" op de NEEO.

Kloppen mijn "aannames" en zijn hier eventueel workarounds voor die niet al te veel impact hebben ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

W.Otter

Quote from: Malignant on October  3, 2018, 09:39:00

Wegens het langzaam wisselen van equipment ben ik ook weer op zoek naar een universele A/B.
Momenteel nog een Harmony 1100 in gebruik, maar er komen steeds meer A/B's naast te liggen op tafel helaas.

Dit begon met een Ziggo Horizon die niet op de IR van de Harmony reageerde.
Inmiddels is deze vervangen door een "nog niet nader te noemen product van Ziggo" wat met een RF A/B werkt.
Ook ligt er een Hue remote op tafel naast, en ook nog een Oppo remote omdat ik deze niet helemaal lekker aan de gang kreeg met de Harmony.

Ben dus op zoek naar een universele opslossing voor alles, en als het eventueel Hue & Nest mee kan nemen zou dit zeker een pre zijn.

Voor zover ik echter heb kunnen achterhalen zitten er 2 dingen in mijn vragen lijstje die niet ondervangen worden door de NEEO.
Probleem met het Ziggo ding is dat deze geen IR meer heeft, enkel RF. Ondersteunt de NEEO RF ?

En volgens mij zit er ook geen "voice control" op de NEEO.

Kloppen mijn "aannames" en zijn hier eventueel workarounds voor die niet al te veel impact hebben ?
Klopt allebei niet, heeft dat kastje van ziggo hdmi cec?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Malignant

Quote from: W.Otter on October 16, 2018, 19:12:24
Klopt allebei niet, heeft dat kastje van ziggo hdmi cec?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ja CIC word wel ondersteund, maar dit heb ik overal af staan.
Is zo "brak" geimplementeerd op diverse apparatuur. Dan springt de PS4 spontaan aan, dan schakeld de AVR niet correct mee etc etc.
Vind het echt een verschrikking.

Vandaar de oplossing meer richting een universe A/B.

Belangrijkste is dat deze RF ondersteuning heeft ( en eventueel IP, maar dat kan via de Brain volgens mij ).
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

W.Otter

Ip hebben ze nog niet echt op de rit bij NEEO. Ps4 hebben ze ook met CEC dat werkt bij mij top.. maar alleen als ik de cec disable op de tv.. ik heb alleen mn ps4 dus op cec

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF