NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Heb ik dus ook al geprobeerd maar dan word mijn TV weer niet gezien...,tja wat heb ik nog niet allemaal geprobeerd  :crazy:

In mijn situatie en door beperking van de Neeo zou de beste plaats voor de brein op de plek waar de poef staat zijn,maar dan wel plat op de vloer want ligt de brein boven op de poef dan is mijn TV weer onbereikbaar voor de brein
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

1 Issue tot nu toe, de Linn DSM.
Input 2 is de TV (optical op de Linn).

Ik geef aan dat input 2 gekozen moet worden. Wat ik ook doe, er wordt voor input 1 gekozen worden... Ach. Mens is soms slimmer dan een aap. Extra commando toegevoegd na het kiezen van input 2: next input. Werkt prima :D Input 1 is de Classe SSP800, de passthrough waarbij het geluid standaard op muts staat. Dus nog een extra actie: mute off.

Werkt dus nu ook weer ;)


p.s. Ander trucje werkte niet: In de Linn ingesteld dat met het opstarten altijd voor de TV als input gekozen moet worden. Hij blijft schakelen naar de Classe input via NEEO. Handmatig werkt het wel. Maar ach, crea oplossing werkt wel ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

gilles0181

Quote from: TornadoGo on November  3, 2017, 22:03:27
Vanavond meteen geïnstalleerd en ben zeker niet ontevreden! Tot zover alleen een  recept IPTV in gebruik, de hele keten (Pioneer TV, Emotiva pre en Horizon box) reageert prima als ik TV wil kijken. Ik krijg alleen een melding dat de Horizon niet goed zou reageren maar in de praktijk werkt die dan gewoon.

Morgen ook zwave testen.
Probeer mijn driver voor de ziggo box eens zou ik zeggen...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

blue-eyes

Met mijn KPN tv box geen issues. Te vinden onder zoekopdracht: Arris VIP2952 v2. Ik gebruik alleen de UP / DOWN zender toetsen, de directe toetsen en aan / uit. Die werken.

Ik meende dat iemand issues met KPN had?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

Quote from: Blue-Eyes on November 13, 2017, 07:15:50
Met mijn KPN tv box geen issues. Te vinden onder zoekopdracht: Arris VIP2952 v2. Ik gebruik alleen de UP / DOWN zender toetsen, de directe toetsen en aan / uit. Die werken.

Ik meende dat iemand issues met KPN had?
Ja ik. Is mijn driver die je gebruikt. Zo zie je maar dat we elkaar op deze manier helpen i.p.v. bij harmony dat je het zelf maar moet uitzoeken. Groot voordeel imo

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rob_Dingen

Over wat voor drivers praten jullie en hoe gebruik je die dan, of installeer je die?


blue-eyes

Aaah :)
Ik had geen zin het topic terug te bladeren :P


Top!

Aanvraag gedaan om mijn TV toe te voegen, is al doorgezet naar het driver team. Gaat snel, tot nu toe goede ervaringen met NEEO.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

Quote from: Blue-Eyes on November 13, 2017, 09:59:39
Aaah :)
Ik had geen zin het topic terug te bladeren :P


Top!

Aanvraag gedaan om mijn TV toe te voegen, is al doorgezet naar het driver team. Gaat snel, tot nu toe goede ervaringen met NEEO.

ja gaat super snel, het is inderdaad fijn als je iets zelf kan oplossen, dat kan ook als je handig bent met de SDK. Maar zo zie je maar dat de experiabox een stupid device was en ik die aan heb weten te passen in de database van NEEO. Je moet echter wel even en request/topic aanmaken en dat toelichten, echter help je anderen daar ook mee  :D zo zie je maar.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Rob_Dingen on November 13, 2017, 08:58:01
Over wat voor drivers praten jullie en hoe gebruik je die dan, of installeer je die?
die drivers kun je zelf maken als je handig bent met node.js en de SDK. je kunt deze delen en downloaden op github.

je kunt ook gewoon even je probleem toelichten en dan helpt het NEEO team je verder. Zo werken we met z'n allen aan een bruikbare database en een product dat altijd in ontwikkeling is
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

Op mijn werk delegeer ik dat ook naar mensen die er verstand van hebben, met privé zaken neem ik helemaal geen risico's. Dus dank, het team is daar goed in :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#310
kijk aan :)

QuoteHi Eisse,

We are happy to let you know that we created a driver for your Sony KDL52W4500. It will appear around 1AM CET. In case you have any issue controlling this device let me know.

If you would like to request support for another device, please use the on-line form available on the Works with NEEO page of our website.

If you have any questions about the operation of this device, please reply to this ticket.

Thank you!

Regards, Andy

NEEO
The Thinking Remote

Keep up with home automation tips and the latest NEEO news by signing-up for the NEEO Newsletter.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

home@the movies

Ik heb die van mij nog steeds niet uitgepakt, zal ik het dan toch maar doen?

W.Otter

Quote from: home@the movies on November 14, 2017, 09:27:58
Ik heb die van mij nog steeds niet uitgepakt, zal ik het dan toch maar doen?
Hoe kunnen mensen dat gewoon in de verpakking laten zitten.. ik wordt al nerveus als ik er aan denk.



Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rob_Dingen

Is er iemand die de Kodi driver geïnstalleerd heeft?

W.Otter

Ik heb hier aangekondigd mijn pre order te verkopen zodra deze binnen is. Ik heb echter besloten om de pre order te annuleren. Ik zie op MP meerdere NEEO's niet verkocht worden dus zie de meerwaarde er niet van in om de boel in de verkoop te doen op deze manier.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Quote from: home@the movies on November 14, 2017, 09:27:58
Ik heb die van mij nog steeds niet uitgepakt, zal ik het dan toch maar doen?

Lekker uitpakken.

En dan kijken welke apparaten het doen en welke niet en dan even ballen met NEEO.

Bij mij is het ballen onderweg: kan mijn surround receiver nu aan krijgen, alleen het volume nog niet regelen. Komt vast goed en dan ben ik al een heel eind gok ik :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Rob_Dingen

Heb de kodi driver werkend met openelec.

RicooCardoo

Quote from: W.Otter on November 14, 2017, 19:45:01
Ik heb hier aangekondigd mijn pre order te verkopen zodra deze binnen is. Ik heb echter besloten om de pre order te annuleren. Ik zie op MP meerdere NEEO's niet verkocht worden dus zie de meerwaarde er niet van in om de boel in de verkoop te doen op deze manier.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Als je nagaat dat er nu 3 opstonden, en hiervoor 4, is dus 50% verkocht.. Moeilijk te zeggen of ze goed/slecht verkopen.

W.Otter

Quote from: RicooCardoo on November 15, 2017, 09:53:25
Als je nagaat dat er nu 3 opstonden, en hiervoor 4, is dus 50% verkocht.. Moeilijk te zeggen of ze goed/slecht verkopen.
Ik moest 359 dollar betalen excl VAT en als ik zie dat de neeo's voor 350 niet verkopen dan gok ik het er niet op. Iemand blij maken is mooi maar niet ten koste van mezelf

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Berend van Til

Ik had de mijne ook op MP staan, er werd 280 Euro geboden. 4 reacties gekregen. Maar die van 350 blijft staan lijkt het.

rovinggecko

Zo, na een weekje ping pongen met support ben ik een heel end.

Mijn Meridian G68 doet nu wat hij moet doen. Aan/uit, volume, inputs.
De recepten werken nu prima.

Alleen nog nieuwe tickets ingeschoten om mijn egreat a10 en samsung 4k bluray 'smart' te maken.

Moet zeggen dat het de moeite van het ping pongen waard was. Jammer dat het niet in 1x goed gaat telkens, maar dat maakt het resultaat niet minder. En heel responsive, iedere dag keurig reactie.

Het zijn kleine dingen, naast uiterlijk en feel, die de neeo leuk maken, bv als je van recept wisselt gaat niet eerst de hele meuk uit en weer aan, het laat de oude input aan zodat je snel terug kan (en ja er komt een optie dat het toch uit gaat).

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

RicooCardoo

Quote from: Berend van Til on November 15, 2017, 18:11:10
Ik had de mijne ook op MP staan, er werd 280 Euro geboden. 4 reacties gekregen. Maar die van 350 blijft staan lijkt het.

De mensen zien het gewoon als 2e hands, 1 dag gebruikt of niet..

Bama

Ben toch wel benieuwd of ik hem straks ook aan de praat krijg.

home@the movies

QuoteHet zijn kleine dingen, naast uiterlijk en feel, die de neeo leuk maken, bv als je van recept wisselt gaat niet eerst de hele meuk uit en weer aan, het laat de oude input aan zodat je snel terug kan

Dat doet de logitec ook hoor, ik ben er nog steeds niet uit of ik de NEEO wel zou uitpakken, hij zit nog steeds netjes in de doos ;)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met veel plezier de Logitec elite al bijzonder vaak bij klanten heb geïnstalleerd en tot nu toe zonder enige vorm van problemen.
Ook zelf gebruik ik hem in één van de demo ruimtes al bijzonder lang zonder dat ik tegen beperkingen of problemen aanloop.
Ik lees voorlopig geen wereldschokkende dingen die de NEEO beter zou doen dan de Logitec elite, het tegendeel lijkt me op dit moment waar.
toegegeven, ik baseer mij voorlopig enkel op wat ik lees en dat is vermoedelijk niet de 100% juiste benadering maar het boezemt mij. niet echt veel vertrouwen in om de NEEO nu als vervanger van de Logitec te gebruiken.
Als ik fout ben dan hoor ik dat graag.

blue-eyes

Ik denk dat ik als nieuwe gebruiker alleen het centrale deel van de NEEO zou kopen. Ik merk meer en meer dat ik mijn iPhone als AB gebruik, niet de NEEO AB.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey