NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

De software laat inderdaad wat te wensen over. Daar is de community ook voor om dat te verbeteren. Ik heb ook n paar keer goed gevloekt maar terug naar de harmony is alsof je in een fiat panda moet rijden. Het doet wat t moet doen maar daar is alles mee gezegt

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Quote from: Berend van Til on November  7, 2017, 00:17:40

Er zitten ook 6 IR leds boven in de brain, dat is best heel veel.

De Neeo support komt er ook niet 1,2 3 uit...
Ze lezen of bestuderen niet of nauwelijks jouw berichten waarin je cruciale informatie neerzet...
Moest gisteren fotos sturen hoe mijn situatie er uit ziet...en dan komen ze met zogenaamde oplossingen die in mijn situatie niet kunnen werken of niet uit te voeren zijn.
Nee, Neeo heeft het product nog niet klaar of het blijft in gebreke....als je ir zender een blaster noemt dan moet deze zich zo gedragen deze moet ,zelfs in 'moeilijke' omstandigheden je apparaten kunnen bedienen en in mijn situatie zijn de omstandiheden appeltje eitje...de blaster recht voor mijn apparaten hij staat alleen 5 meter er vanaf.

@Berend
Met deze informatie kwam ik op het idee om het brein gekanteld op zijn zijde te zetten en dan de bovenzijde naar mijn apparaten te richten...
En wat denk je...JA nu wekt het wel!
Maar goed het ziet er alleen niet meer uit hoe het brein nu staat met de bedrading die er uitsteekt...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Berend van Til

Misschien kun je controleren of alle leds in je brain wel werken? Die deksel van de brain is eigenlijk een zwart glas. Met de camera van je telefoon kun je zien of je leds allemaal oplichten. Ik geloof dat ik er 6 zag.
Ook in die blaster zitten er wel 4 geloof ik.
Bij mij staat de brain op het meubel waar de apparatuur in zit. En alle 5 de apparaten reageren probleemloos verder. Zelfs de Horizonbox van Ziggo.

RicooCardoo

Even een korte vraag tussen de blaster door.. Ik las dat de afstandsbediening niet werkt mer de nvidia shield tv, deze werkr namelijk alleen mer bleutooth (de nieuwe).
Iemand hier al mee getest of de nieuwe shield nu wel werkt mrt de AB via BT.

The Guardian

Ik heb inmiddels ook al wat recepten aangemaakt. Het werkt allemaal nog niet zo als ik zou willen (o.a. omdat ik enkele zogenaamde 'stupid devices' heb.
Ik wacht rustig af hoe de ontwikkeling van de NEEO verder gaat, lees het een en ander op het NEEO Forum en blijf in beginsel voorlopig mijn oude Pronto gebruiken.

W.Otter

Quote from: The Guardian on November  7, 2017, 14:09:16
Ik heb inmiddels ook al wat recepten aangemaakt. Het werkt allemaal nog niet zo als ik zou willen (o.a. omdat ik enkele zogenaamde 'stupid devices' heb.
Ik wacht rustig af hoe de ontwikkeling van de NEEO verder gaat, lees het een en ander op het NEEO Forum en blijf in beginsel voorlopig mijn oude Pronto gebruiken.
Mijne is sinds de laatste update ook de weg kwijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Quote from: The Guardian on November  7, 2017, 14:09:16
Ik heb inmiddels ook al wat recepten aangemaakt. Het werkt allemaal nog niet zo als ik zou willen (o.a. omdat ik enkele zogenaamde 'stupid devices' heb.
Ik wacht rustig af hoe de ontwikkeling van de NEEO verder gaat, lees het een en ander op het NEEO Forum en blijf in beginsel voorlopig mijn oude Pronto gebruiken.
Het enige 'Stupid device' in mijn keten is op dit moment de Neeo... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

The Guardian

#283
Ik zag een bericht op het Tweakers.net over de Logitech en zag daar ook een Harmony Hub. Het lijkt erop dat een Logitech RC in combinatie met een zo'n Hub hetzelfde (?) doet / kan doen als de NEEO pretendeert.
???

Dura

#284
Ik heb altijd logitech AB's gehad.
De Logitech companion + hub is in mijn ogen de ideale AB die hier alles moeiteloos bestuurt, inclusief wat domotica, in mijn geval de Philips Hue lampen. En zeer betaalbaar, ik was €99,- kwijt, toppertje dat ook nog eens nu al 2 jaar werkt op dezelfde knoopcel zonder ooit opgeladen te hoeven worden. Elegant dingetje ook vind ik, en gelukkig geen touchscreen wat ik in de praktijk nooit prettig heb vinden werken (en ik heb er tig gehad.)
Je kunt ook apps installeren om te besturen via tablet of smartphone zonder extra kosten.
De logitech Touch vind ik een onding, maar de companion zorgde ervoor dat ik mijn interesse in de NEEO helemaal kwijtraakte.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

The Guardian


Richi

Quote from: Dura on November 10, 2017, 10:43:56
Ik heb altijd logitech AB's gehad.
De Logitech companion + hub is in mijn ogen de ideale AB die hier alles moeiteloos bestuurt, inclusief wat domotica, in mijn geval de Philips Hue lampen. En zeer betaalbaar, ik was €99,- kwijt, toppertje dat ook nog eens nu al 2 jaar werkt op dezelfde knoopcel zonder ooit opgeladen te hoeven worden. Elegant dingetje ook vind ik, en gelukkig geen touchscreen wat ik in de praktijk nooit prettig heb vinden werekn (en ik heb er tig gehad.)
Je kunt ook apps installeren om te besturen via tablet of smartphone zonder extra kosten.
De logitech Touch vind ik een onding, maar de companion zorgde ervoor dat ik mijn interesse in de NEEO helemaal kwijtraakte.
Hier exact hetzelfde. Ik was geen fan van Logitech, heb de Touch terug gestuurd. Maar de companion is fantastisch!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

The Guardian

Ik heb zojuist de Logitech Companion + Hub besteld.
(Heb even gecheckt welke van mijn apparaten ondersteund worden: allemaal. Heb geen zin om voor hoe lang? proefkonijn van NEEO te zijn.)

blue-eyes

De NEEO is ontvangen, thx Berend! Ik ben benieuwd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

The Guardian

Als iemand een NEEO met 1 brein en 2 remote controls wil kopen: graag een pm.

rovinggecko

De mijne is ook geland.
Ziet er mooi uit. Voelt goed en werkt ... nog niet helemaal optimaal (zei hij optimistisch).

Mn Sony TV doet ie prima, maar hoewel hij mijn Meridian G68 herkent, kan ik daar niet de audio mee aanpassen.
En nog wat van dat soort zaken.

Waar ik wel weer heel positief verrast over was dat ie aan mijn Fibaro HC2 gehangen kan worden, en ik de lichtknopjes in huis op de NEEO kan zetten.  Achter die knopjes zitten scenario's en die kan ik zo helemaal top aanroepen.

Maar als afstandsbediening nog niet bruikbaar, want het volume regelen is toch echt wel het minimum.

Wordt nog wat meer geduld oefenen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

W.Otter

Quote from: rovinggecko on November 11, 2017, 18:20:21
De mijne is ook geland.
Ziet er mooi uit. Voelt goed en werkt ... nog niet helemaal optimaal (zei hij optimistisch).

Mn Sony TV doet ie prima, maar hoewel hij mijn Meridian G68 herkent, kan ik daar niet de audio mee aanpassen.
En nog wat van dat soort zaken.

Waar ik wel weer heel positief verrast over was dat ie aan mijn Fibaro HC2 gehangen kan worden, en ik de lichtknopjes in huis op de NEEO kan zetten.  Achter die knopjes zitten scenario's en die kan ik zo helemaal top aanroepen.

Maar als afstandsbediening nog niet bruikbaar, want het volume regelen is toch echt wel het minimum.

Wordt nog wat meer geduld oefenen...
Dit even vermelden op plnet neeo dan helpen ze je verder

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Quote from: W.Otter on November 11, 2017, 21:13:19
Dit even vermelden op plnet neeo dan helpen ze je verder

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Dit heb ik je vaker zien neerzetten...en Uit ervaring ben ik het daar totaal niet mee eens!!

Het infrarood bereik/afstand beperking/probleem wat deze Neeo brein/blaster heeft ontkennen ze glashard,en maken daar uiteindelijk jouw probleem van...
Heb nu al 15 berichten er aan gespandeerd ,en hoe duidelijk ik het ook aan ze uitleg (incl fotos) doen ze net of dat ze het niet begrijpen halen steeds dezelfde dingen aan vervallen steeds in herhaling...uiteindelijk zijn ze er achter wat er mis gaat in mijn setup...ik moet maar gewoon mijn apparaten dichterbij de blaster/brein zetten dan werkt het wel concluderen ze zonder maar enige spier te vertrekken...stelletje lampenkappen   :yawnee:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


RicooCardoo

Tjah waarom zouden ze er tijd en moeite in steken ala jij je brain gewoon in 1 minuut heb verplaatst... Zo zien hun het.

Zou hem zelf ook liever aan de andere kant van de woonkamer plaatsen straks. Misschien komt er ooit nog een update.

blue-eyes

Nu 2 recepies aangemaakt: TV kijken met en zonder stereo. Werkt beide zoals het hoort.

Hij herkent alle devices. In mijn config heb ik 2 PRE's achter elkaar. De NEEO herkent dit en vraagt hoe ik bijv. TV wil kijken via de PRE, en dan de volgende vraag via 1 PRE of 2 PRE's. Maw, hij kan met pass through omgaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Quote from: RicooCardoo on November 12, 2017, 15:13:34
Tjah waarom zouden ze er tijd en moeite in steken ala jij je brain gewoon in 1 minuut heb verplaatst... Zo zien hun het.

Zou hem zelf ook liever aan de andere kant van de woonkamer plaatsen straks. Misschien komt er ooit nog een update.

Dat ze het zo zien,oke
Maar hebben gewoon geen begrip voor iemands situatie...
En als ik het Neeo forum zo afloop ben ik niet de enige die met deze kwestie worstelt...

Nu kwamen ze vandaag met dè oplossing....
Tsss,alsof ik deze zelf niet had kunnen bedenken en dan mag ik dit ook nog eens zelf bekostigen,niet dat dit het ergste is maar ik ga echt geen kabels trekken en van die lelijke sensoren op mijn apparaten plakken....dat deed ik 20 jaar geleden op deze manier maar toch niet anno 2017...

Hier de linken die ze mij stuurde waar ik het materiaal kan kopen...

. Maybe you can purchase the following extender/material:

https://www.amazon.com/gp/product/B01KTBDA0Q/ref=oh_aui_detailpage_o06_s05?ie=UTF8&psc=1

You will plug this into the back of the NEEO Brain. One of the open 3.5mm jacks you will use to re-connect the NEEO IR extender, the other open jack you will use to connect the following cable:

https://www.amazon.com/Monoprice-105592-35-Feet-Premium-Extension/dp/B0094A1BX2/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1510447342&sr=1-1&keywords=35ft+Premium+3.5mm+Stereo+Male+to+3.5mm+Stereo+Female

You will run this cable to your entertainment rack and you can hook up another IR extender such as the following:

https://www.amazon.com/gp/product/B019Z5PDB6/ref=oh_aui_detailpage_o06_s01?ie=UTF8&psc=1

Ik heb ze dan ook duidelijk gemaakt dat met deze oplossing niet akkoord ga.






Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#297
Ik heb voor nu een 'tijdelijke' oplossing gevonden om met de Neeo mijn apparaten aan te sturen...
Het is niet de meest elegante oplossing maar goed het werkt nu 'bijna' altijd...
Het verschil zit 'm in dat de sensor nu zo'n 35cm dichter bij mijn apparaten staat en dat de extender sensor gekanteld is,plaats ik deze op zijn normale liggende wijze dan vertikt de ir extender het nog om mijn app te bereiken.

Je ziet op foto 2 dat het brein ook in bijna dezelfde positie tot mijn apparaten staat...maar zonder deze 'oplossing' gebeurt er door het brein niets... geen een enkele apparaat word door het brein bereikt...alleen mijn TV dus moet ik het brein daar laten staan anders werk mijn tv weer niet meer...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Berend van Til

Je zou nog iets met een klein stukje reflecterend materiaal zoals donker plexiglas kunnen proberen.
Daarmee kun je het IR een beetje de goede kant op spiegelen misschien.

Maar de brain plat tegen de wand achter je lijkt mij ook niet zo gek. Die brain kun je tenslotte overal kwijt omdat ie alleen maar spanning nodig heeft.

rovinggecko

Quote from: W.Otter on November 11, 2017, 21:13:19
Dit even vermelden op plnet neeo dan helpen ze je verder
Heb ze even een mailtje gestuurd met alle codes, met wat Meridian specifieke uitleg (er is geen ' power on' , maar de source select is tegelijk power on).

Ben benieuwd, als ze dit rap kunnen fixen dan zal de andere apparaten ook eens hun kant uit sturen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer