NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

#250
Zo...,ik ben er nu al ff klaar mee  :nopompom:

De eerste 2,3, 4 devices die ik aanmeld en tracht te proberen in te schakelen werken al niet!
-Zappiti 4k/hdr
-Marantz AV8802A
-Apple TV 4k(5.0)
-Dreambox DM800HDse

De Dreambox DM800HDse staat er zelfs nog niet bij dus daar al een request op losgelaten.
Deze staat onder Dream Multimedia er toch bij,maar ook deze reageert nergens op!

Wat wel werkt is mijn Sony TV.....
Maw het ligt niet aan het brein of dat er geen verbinding is oid want deze werkt met de tv wel.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bama

Alles goed proberen jongens zodat als ik over een maand thuis kom hier de problemen maar ook alle oplossingen kan lezen ;)

papaleo

Quote from: Bama on November  4, 2017, 11:34:02
Alles goed proberen jongens zodat als ik over een maand thuis kom hier de problemen maar ook alle oplossingen kan lezen ;)

Dat is het slimste... :D


Ik zie nu dat er een update is voor het brein...
Ga deze nog ffkes updaten,mocht er geen verbetering zijn in mijn situatie gaat die van mijn ook voorlopig terug de doos in. ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Tegen mijn kinderen vertel ik altijd het niet zo snel op te geven :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bama

#254
Mijn kinderen zeggen altijd wegwezen, papa heeft weer iets nieuws in huis.

blue-eyes

#255
Ik wil wel een maand testen hoor. Hier nog geen bericht van NEEO ontvangen :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

Ik heb mijn Black Cat ook ontvangen, tot nu toe makkelijk te "programmeren". Ik heb niet veel apparatuur in de woonkamer, maar ik wil wel aan de slag met de verlichting. Direct maar een Samsung Smartthings Hub 2 besteld om serieus aan de bak te gaan. ;D

Teejoo

Quote from: W.Otter on October 25, 2017, 10:42:35
Als je op planet NEEO even een topicje aanmaakt met je wensen en vragen dan helpen ze daar a.s.a.p. naar een oplossing! Ik krijg binnenkort een tweede NEEO daar ik er 1 gratis heb gekregen. Deze heb ik tijdens een pre order gekocht dus is iets goedkoper dan de huidige NEEO, en komt in de verkoop. Mocht iemand hier alvast interesse hebben daarin kun je deze voor de prijs die ik er voor betaal overnemen.

Hoi, is dat de remote + brain?

papaleo

#258
Quote from: papaleo on November  4, 2017, 11:53:10
Dat is het slimste... :D


Ik zie nu dat er een update is voor het brein...
Ga deze nog ffkes updaten,mocht er geen verbetering zijn in mijn situatie gaat die van mijn ook voorlopig terug de doos in. ::)
Na de update werkt de Dreambox nu wel.... :pompom:

Maar vreemd genoeg krijg ik de Marantz AV8802A ,Apple tv (5.0),Chromcast ultra en de Zappiti 4k/hdr niet aan de praat met de Neeo.  :nopompom: :nopompom: :nopompom:

Jammer genoeg kan je de layout van een devices ook niet veranderen....zo is er bv met/in het beginscherm van de (stupid device) Dreambox op het eerste schermpje een grote vierkant met de text 'POWER TOGGLE' niet weg te halen of te veranderen...zou je daar per ongeluk op drukken dan moet je naar de Dreambox lopen om deze handmatig aan te zetten want de powertoggle werkt alleen met uit-zetten en niet met aan-zetten... :nopompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

rovinggecko

Jullie liggen al dik voor, ik moet eerst nog in de clinch met de Fedex. Blijft altijd een drama met hun als je niet de hele dag thuis bent...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

papaleo

#260
Quote from: papaleo on November  4, 2017, 15:46:53
Na de update werkt de Dreambox nu wel.... :pompom:


Jammer genoeg kan je de layout van een devices ook niet veranderen....zo is er bv met/in het beginscherm van de (stupid device) Dreambox op het eerste schermpje een grote vierkant met de text 'POWER TOGGLE' niet weg te halen of te veranderen...zou je daar per ongeluk op drukken dan moet je naar de Dreambox lopen om deze handmatig aan te zetten want de powertoggle werkt alleen met uit-zetten en niet met aan-zetten... :nopompom:

Ook opgelost doormiddel een osram lightify plug aan de Dreambox te hangen,en deze in de Neeo op te nemen middels een recipe .
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RicooCardoo

Gaaf dat ze langzaam binnen stromen! Ben benieuwd naar al jullie ervaringen.
Het is jammer dat je nu alleen nog een silveren kan kopen een geen zwarte!

blue-eyes

Probleem is niet de NEEO Papaleo :D :D :P

Je hebt de verkeerde apparatuur :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Ahaa,zou dat het zijn :wow:   

En nu ook de ATV 4k werkend.
De atv moet echt precies in het vizier van het brein gericht staan anders kan de belabberde atv ir ontvanger het signaal niet ontvangen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

Quote from: papaleo on November  4, 2017, 22:45:31
Ahaa,zou dat het zijn :wow:   

En nu ook de ATV 4k werkend.
De atv moet echt precies in het vizier van het brein gericht staan anders kan de belabberde atv ir ontvanger het signaal niet ontvangen.
Het is nog geen doorontwikkeld product he.. problemen als die van jou moeten opgelost worden, dit kun je aankaarten op planet NEEO en dan wordt daar aan gewerkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Wat doet de Neeo beter/anders dan de Harmony van Logitech?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RicooCardoo

De eerste staan alweer op marktplaats  ;)

papaleo

Quote from: RicooCardoo on November  5, 2017, 21:22:19
De eerste staan alweer op marktplaats  ;)
Er staan er op dit moment twee te koop...,en beide verkopers hadden er twee besteld tijdens de Kickstart waarvan er nu een in overcompleet verkocht word...met een vraagprijs waar toch wel een leuke winst op gemaakt kan worden.
Tja,zo word die welke je overhoud toch een beetje goedkoper...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

Quote from: papaleo on November  5, 2017, 22:11:53
Er staan er op dit moment twee te koop...,en beide verkopers hadden er twee besteld tijdens de Kickstart waarvan er nu een in overcompleet verkocht word...met een vraagprijs waar toch wel een leuke winst op gemaakt kan worden.
Tja,zo word die welke je overhoud toch een beetje goedkoper...
winst? een paar tientjes.. leuke winst? nee.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Ben er achter waarom 80% van mijn apparaten niet werkt/reageerde op de commando's van de ir deveices in de database...
Dacht ik eerst dat de database niet klopte en dacht dat de atv een belabberde ir ontvanger had...néé het licht gewoon aan het brein met daarin de ir blaster déze is meuk is veel te zwak!!
Heb deze 1 meter dichterbij mijn apparaten verplaatst en nu doen deze het wel.... :wacko:
Het brein staat recht in het vizier en ongeveer 4,5 meter van mijn apparaten verwijderd ,dit moet normaal gesproken  toch geen probleem hoeven zijn?!!
Dus wel....
Ik mag toch hopen dat ze dit via een update kunnen fixen,anders staat deze Neeo weer snel in de marktsectie....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

rovinggecko

Of zo'n goedkoop chinees extendertje als de neeo qua gebruik goed is?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

blue-eyes

Melding van gemaakt bij NEEO? Dan help je ons ook :P :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#272
Quote from: rovinggecko on November  6, 2017, 18:53:36
Of zo'n goedkoop chinees extendertje als de neeo qua gebruik goed is?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tss,Die gedachten speelde bij mij ook al op,heb ik nog ergens liggen van marmitek...maar die ga ik niet gebruiken!
En daar kwamen ze van Neeo ook al mee.... :crazy: neeeee,dat zal mooi zijn koop je een remote met een IR BLASTER!! Kan deze nog niet eens 5 meter overbruggen zal niet gekker worden.
En bij de Neeo zit standaard al een extender maar deze heb ik al ingebruik voor achter mijn tv daar staat de setopbx welke niet in het gezicht van de BLASTER staat...


Quote from: Blue-Eyes on November  6, 2017, 19:18:20
Melding van gemaakt bij NEEO? Dan help je ons ook :P :)

Zie vorig antwoord....
Ze moeten dit gewoon oplossen doormiddel van een update oid dat ze de ir sterkte opkrikken,teminste ik hoop dat dit mogelijk is.
En mij niet opzadelen om een ander apparaat te gaan kopen dan zijn ze van het probleem af....,nee dat is mij iets te makkelijk.
Mijn apparaten staan geen 30 meter van het brein af,het is maar een luttele 5 meter!

Edit
Ik zie op het Neeo forum dat ik niet de enige ben met deze klacht... :-\
Kon mij ook al niet voorstellen dat deze ir 'blaster' het wel zou doen in een Amerikaanse huiskamer welke kwa afmetingen wel/vaak wat groter zijn dan de gemiddelde Nederlandse huiskamers..
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

rovinggecko

Is t nog de moeite van t ophalen bij de fedex waard? Of kan ie beter retour? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Berend van Til

Ik ga de mijne ook verkopen. Toen ik hem 2,5 jaar geleden bestelde was de situatie thuis heel anders dan nu.
Ik doe eigenlijk niets meer aan de HT hobby.
Als iemand interesse heeft, laat het maar weten in een PB. Ik hoef er verder niets aan te verdienen, gewoon rond de kostprijs.
De software is ook nog lang niet af, en ik heb geen tijd meer om er lang mee te experimenteren.

Ik heb hem wel in gebruik genomen en het verbaasde mij juist dat mijn tafelradio, die diagonaal aan de andere kant van de kamer staat uitstekend reageert op IR commando's.
Er zitten ook 6 IR leds boven in de brain, dat is best heel veel.