NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xynyx


road rebel

#176
De eerste laad cyclus heeft 5 dagen geduurd, ik ben benieuwd hoelang de afstandsbediening mee kan op een volle accu mits normaal gebruik. Mijn inziens zal dat sowieso geen maanden worden.

Een positieve vondst is dat je meerdere zones tegelijk kan besturen, NEEO doet als het ware multitasken van meerdere recipes naast elkaar (tenminste meerdere ruimtes), terwijl ik met mijn harmony maar een activiteit tegelijk kon aansturen.

Even ter herinnering:
Je moet weten dat je bij de initiële programmatie zegt welke ruimte je hebt, welke devices in welke ruimte, daarop maakt NEEO een aantal standaard recipes. Bijvoorbeeld movies& media en dan start jouw mediaspeler, receiver en TV op en kan je die besturen.

Hierbij liep ik wel tegen 2 zaken aan:
1/ De standaard recipe is gemaakt op een specifiek toestel. Dus stel ik wil netflix kijken op de shield TV dan zou ik verwachten op mijn NEEO: watch netflix (of zoiets). Maar eigenlijk moet je recipe "shieldTV" starten, terwijl je ook een TV en een receiver opstart. Stel je hebt netflix op de shield, spotify op de receiver en amazon op de tv, dan moet je jouw devices hernoemen naar wat je ermee wilt doen, dat lijkt mij onnodig verwarrend. En indien de user moet weten welk toestel hij/zij moet aansturen lijkt het mij een stap terug in de tijd in vergelijking met activity/macro based afstandsbedieningen.

2/ Ik heb gisteren een eigen recipe (custom recipe, ttz. een macro) aangemaakt. Het verloopt allemaal vrij eenvoudig en je kan best wat opdrachten en commando's toevoegen, alleen vind ik het gebruik van een custom recipe voorlopig vrij beperkt. Je kan de logo van de recipe niet veranderen lijkt het,  en je beland alsnog in de bestande recipes (ShieldTV) terecht met diens schermen, instellingen en knoppen.

gilles0181

Quote from: W.Otter on September 12, 2017, 20:41:42
Holy sh*t jongens.. ik heb de neeo contest gewonnen en krijg een gratis tweede NEEO! En toegang tot de beta sectie... waaaaaat ik win nooit wat :)

Grappig, ik wist niet dat jij dat was. Ik ben ook beta tester en heb hem nu een paar maanden. Hij is nog niet in gebruik overigens, want hij ziet zag mijn Ziggo MediaBox XL als een 'stupid device' (lang verhaal, vet irritant) en daardoor was hij voor mij niet bruikbaar genoeg totdat dit opgelost werd. Aangezien dit te lang duurde heb ik zelf met NodeJS een driver geschreven en nu kan ik hem wel fatsoenlijk gaan gebruiken.

Keep you posted!
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

Bama

We zijn ondertussen weer 2 maanden verder en nog steeds niks gehoord. Zou het een italiaans bedrijf zijn? :-X

gilles0181

er zou vandaag een announcement komen op planet.neeo.com
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

papaleo

Kreeg zojuist een Big shipping update/mail waarin ze uitleggen wat de extra kosten gaan worden...,het is mij nog niet helemaal duidelijk welke en hoeveel deze kosten uiteindelijk gaan worden welke je aan de deur moet gaan betalen...

You will be charged country-specific import charges and VAT when the product is delivered.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

reken op zo'n 20-25% bovenop de aanschaf.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bama

Volgens mij moet je alleen vooraf de vat betalen en niets aan de deur.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#184
Nederland valt volgens mij onder de noemer other countries en moet je aan deur betalen.

With "other countries" we are referring to all countries and regions that are not mentioned above. Your units will be shipped from Germany to various continents. In your case, we need to stick to the COD, so you will be charged at the door. We struck an agreement with a German shipping partner and secured as low of rates as possible. You will be charged country-specific import charges and VAT when the product is delivered.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: papaleo on October 20, 2017, 19:52:56
Nederland valt volgens mij onder de noemer other countries en moet je aan deur betalen.

Je heb gelijk er komt een link...

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Ik heb een tijd geleden een pre-order geplaatst, maar daar verder niets van gezien. Wel mijn creditcard opgegeven, etc. Geen afschrijvingen gedaan, etc. etc.

Maar....

Hebben jullie wel een bevestigingsmail ontvangen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bama

Quote from: Blue-Eyes on October 20, 2017, 20:10:51
Ik heb een tijd geleden een pre-order geplaatst, maar daar verder niets van gezien. Wel mijn creditcard opgegeven, etc. Geen afschrijvingen gedaan, etc. etc.

Maar....

Hebben jullie wel een bevestigingsmail ontvangen?

Nee nog niet, maar geef even je creditcard gegevens dan controleer ik het even.

blue-eyes

#188
lol

Heb even een vraag bij hun achtergelaten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter



Quote from: gilles0181 on October 20, 2017, 13:52:15
Grappig, ik wist niet dat jij dat was. Ik ben ook beta tester en heb hem nu een paar maanden. Hij is nog niet in gebruik overigens, want hij ziet zag mijn Ziggo MediaBox XL als een 'stupid device' (lang verhaal, vet irritant) en daardoor was hij voor mij niet bruikbaar genoeg totdat dit opgelost werd. Aangezien dit te lang duurde heb ik zelf met NodeJS een driver geschreven en nu kan ik hem wel fatsoenlijk gaan gebruiken.

Keep you posted!

Grappig! Ja das nog al een gedoe met die stupid devices.. ik heb er onheen kunnen werken. Knap dat je met node.js overweg kan. Heb me er even in verdiept maar anap er niet veel van.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

rovinggecko

Linkje gekregen voor de shipment: $46.93  , valt me alles mee, afgetikt dus.

Benieuwd wanneer ie land. Met een beetje mazzel komt ie met de Sint mee.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bama


blue-eyes

Quote from: Blue-Eyes on October 20, 2017, 22:38:13
lol

Heb even een vraag bij hun achtergelaten.

En al antwoord ontvangen. Ik sta gewoon in hun systeem. Dus wachten op een mail voor de betalingen, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bart_M

Hier ook direct betaald. Zou het nog voor dit jaar binnen zijn? ;D

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pacific

Is er al zicht wanneer hij ook lerend wordt? Mijn versterker is uit 1994 dus verwacht niet dat die bekend is. Is er een linst met welke apparaten ondersteund worden?

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

pacific

Dankje heb ff gekeken alleen mijn Gryphon amp wordt nog niet gesupport. Even een aanvraag gedaan.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


The Guardian

En ik heb maar op Bryston, in het bijzonder de SP3 gewesen.

RicooCardoo

Klopt het dat deze afstandsbediening dus nog niet in nederland verkrijgbaar is? Gaat dit ooit wel gebeuren of?