NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

#150
Bij andere universele remotes met touchscreen ga je ook niet elke hard button "mappen", ttz. dat je de meest voorkomende functies overneemt (Vol + en - voor de receiver, pijlen, OK en exit van de mediaspeler, ik zeg maar wat) en extra functies laat je dan als virtuele knop op de touchscreen.

Als je een film kijkt dan besturen de pijltjes de blurayspeler, als je in een menu van de receiver bent dan besturen de pijlen de receiver en als je tv kijkt dan besturen de pijlen jouw decoder. Ten minste dat verwacht ik van een slimme universele afstandsbediening en dat kan grotendeels met een harmony.

Maar de hardbuttons mappen kan nog niet out of the box bij NEEO, niet waar W.otter?
Ik ben nog niet ver genoeg in de SDK geraakt om te weten of je nu reeds toeganghebt tot die hardbuttons voor een eigen "driver". Morgen neem ik een dag vrij en we zullen het wel zien  ;D

W.Otter

Quote from: road rebel on October 10, 2017, 10:44:04
Bij andere universele remotes met touchscreen ga je ook niet elke hard button "mappen", ttz. dat je de meest voorkomende functies overneemt (Vol + en - voor de receiver, pijlen, OK en exit van de mediaspeler, ik zeg maar wat) en extra functies laat je dan als virtuele knop op de touchscreen.

Als je een film kijkt dan besturen de pijltjes de blurayspeler, als je in een menu van de receiver bent dan besturen de pijlen de receiver en als je tv kijkt dan besturen de pijlen jouw decoder. Ten minste dat verwacht ik van een slimme universele afstandsbediening en dat kan grotendeels met een harmony.

Maar de hardbuttons mappen kan nog niet out of the box bij NEEO, niet waar W.otter?
Ik ben nog niet ver genoeg in de SDK geraakt om te weten of je nu reeds toeganghebt tot die hardbuttons voor een eigen "driver". Morgen neem ik een dag vrij en we zullen het wel zien  ;D

de SDK is voor mij chinees.

De hardbuttons kunnen niet veranderd worden op het moment, of dat met de SDK wel kan weet ik niet.

Wat jij schetst zou best een goeie zijn, dat zijn inderdaad wel de meest voorkomende dingen, op die manier kun je 3 controlpads uitsluiten van je touchscreen. Goed idee ik zal het aankaarten!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RicooCardoo

Dankjewel road rebel.

Nu is het helemaak duidelijk, rond 1 januari zal de verbouwing klaar zijn na oplevering dus dan eens kijken voor zo een AB als het budget het toelaat :)

road rebel


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

road rebel

Neen helaas dit is parallelle import [emoji847]




papaleo

Quote from: Valkyrie on October 10, 2017, 19:16:58
WoW vet! Zijn ze gestart met uitleveren??

Dat was bij mij ook het eerste dat in me op kwam... :-\

@Road rebel
Is dit een originele Neeo?
Wat betekend de tekst 'knock,knock' op de doos dan?
(en dan bedoel ik niet de letterlijke vertaling van knock,knock) ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

Dit is een originele US "Black cat" versie van een early bird combo.

De eerste unboxingvideos en beschrijvingen vind je een beetje overal op het internet.
De packaging die is dik in orde maar dat wisten jullie al. De afwerking van de afstandsbediening is echt uitstekend, dit is bijna B&O niveau. Enkel de knoppen zijn iets lichter dan wat je bij een B&O remote zou verwachten en ook de rubber voelt ietsje goedkoper aan. Het zwart geanodiseerd aluminium oogt erg netjes, een tikkeltje industrieel. Iets minder verfijnd dan het aluminium op een piega luidspreker bijvoorbeeld, maar ook minder gevoelig voor vuil en vingers... de MacBook pro gebruikers zullen zich meteen thuis voelen. Wat mij betreft steekt de NEOO qua afwerking met kop en schouders boven hetgeen je kan vinden bij Harmony, Sony, Philips, Denon, NAD enz.

De afstandsbediening haalde ik zojuist uit de lader en dit zijn de eerste schermen:




papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

De "brain" is een ronde puck van ca. 12cm diameter, in deze versie ook in het zwart afgewerkt. Het oogt eenvoudig maar de glanzende bovenkant en chrome opschrift maakt het geheel toch stijlvol.

Het voelt overigens degelijk aan en er is geen enkele rammel te bespeuren. Persoonlijk vind ik totaal niet dat het licht aanvoelt, maar eerder vrij solide zonder overdreven zwaar te zijn. Als je bekijkt wat erin zit hoeft dat laatste natuurlijk ook niet!






Het is de bedoeling dat je de brain inplugt (stroom en bekabeld internet), vervolgens de app opstart op jouw iOS/ Android:







Maar dat is voor morgen...

TornadoGo

Het ziet er in ieder geval mooi uit! Ik heb ook de Black Cat besteld volgens mij.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

W.Otter

ik wil ook een black cat!! iemand ruilen? ;) gefeliciteerd!!!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

hoe is de algehele setup gegaan? als je een US versie hebt kun je met z-wave niet uit de voeten he..
tegen dingen aangelopen? even aanmelden op planet.neeo.com en daar helpen ze je met alle vragen (nou niet alle, over shipping naar europa willen ze niets zeggen ;) )
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

#163
Door de eerste reviews had ik erg gematigde verwachtingen, maar de eerste ervaring heeft mij werkelijk verbluft.

Ik heb enkele foto's en een filmpje van de initiële Setup gemaakt en zal die later vandaag uploaden en dan mijn ervaring tegelijk posten. In een notendop: er waren enkele glitches maar die losten zichzelf op door de Setup een tweede maal op te starten.

W.Otter

Mooi spul he! Ff instellen en afstemmen maar dan werkt het super!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

#165
Initiële setup gebeurt dus aan de hand van de App:



De brain moet verbonden zijn met ethernet, en op die manier herkent de app de brain (of zou toch moeten).



In eerste instantie kreeg ik een foutmelding, maar na een 2de keer de setup te starten werd alles meteen herkend.



Na de configuratie vraagt NEEO om de brain via WiFi te laten verbinden en om ethernet uit te pluggen.
Het is mij alleen nog niet erg duidelijk of de Brain daadwerkelijk enkel via WiFi communiceert of indien je Wifi kan vervangen door ethernet.

Na deze basics start het eigenlijke werk: het aanmaken van een "recipe". (cf. Activity in Harmony).
Eerst moet je in de app ingeven welke ruimte je wilt configureren:



In mijn geval gaf ik de ruimte aan waar ik het wil beleven, niet waar de toestellen fysiek gelegen zijn.

Vervolgens voeg je jouw toestellen toe in deze ruimte:





Dan vraagt de app hoe de toestellen verbonden zijn.



Hiermee los je zowat 99% van de vragen op fora over HDMI CEC en ARC (hoe moet ik mijn TV en AVR verbinden etc)
Deze aanpak is volgens mij voor de hand liggend voor iemand die een klassieke setup heeft. (vb. woonkamer met een TV, een versterker, enkele bronnen). Bij multiroom en gecentraliseerde oplossingen zou het wel eens kunnen dat je door deze aanpak in de problemen geraakt, maar zover ben ik nog niet.

Ik heb ook een Sonos toegevoegd om te kijken wat NEEO ermee zou doen.





En jawel hoor, vlotte bediening. Persoonlijk zie ik de meerwaarde niet om Sonos Play luidsprekers toe te voegen aan NEEO, je kan beter de Sonos App gebruiken die gewoon beter werkt. Bij een complexere setup met een Sonos connect (vaste geluidsoutput) aan een versterker dan is dit wel een hele mooie oplossing.



Mijn eerste conclusie met het programmeren: het gebeurt zeer eenvoudig en intuïtief, in een paar swipes ben je letterlijk klaar. Doordat een app gebruikt wordt met weinig opties kan zowat iedereen de initiële setup doen. De instel mogelijkheden zijn hierdoor echter vrij beperkt. Het kan meteen goed zijn, of de logica van NEEO krijgt het net niet voor elkaar in jouw setup. Het verder besturen met NEEO is verder kinderspel:



concreet probleempje in mijn setup: In mijn geval is de TV dus in de woonkamer, terwijl al de rest (brain inclusief) gestapeld werd in een rack 10m verder. Ik zou de Brain achter de TV kunnen plaatsen (zoals ik dat met de Harmony RF extender deed) en IR vervolgens via HDBaseT terugsturen naar de rack, maar aangezien NEEO remote en brain via WiFi communiceren hoeft dat niet.
Ik was van plan mijn Pioneer PDP aan en uit te laten gaan met CEC (de Denon receiver triggert die aan en uit) en die verder niet aan te geven in de NEEO app, maar dat weigert NEEO. Een recipe "media & movies" vereist een projector of een TV, waarna die als "dumb device" wordt toegevoegd en het opstarten langer duurt doordat de NEEO persé eerste de TV aan wilt.



Het zorgt verder niet voor problemen, maar het toont aan dat NEEO voorlopig nog "denkt" volgens een "vast stramien".

Persoonlijk heb ik liever een volledigere programmatie (ik doe die namelijk zelf), zolang het gebruik maar "dumbproof" is, maar met mijn eerste babystapjes in de SDK zag ik dat er heel wat mogelijk is, zolang je maar bereid bent om "de handen vuil te maken onder de motorkap". Ik kan me voorstellen dat integrators hier ook vragende partij voor zijn. Op termijn zou NEEO best uitkomen met een NEEO advanced users mode of een NEEO pro app, maar daar zullen ze misschien nog niet aan gedacht hebben.

road rebel

#166
De remote zelf ligt goed in de hand (vrij licht maar wel degelijk), het scherm is heel mooi. De knoppen zijn goed geplaatst, behalve de pijl naar boven die voor mijn vingers net iets te dicht bij de knop erboven (back) gelegen is. Misschien went het wel.
Als je de NEEO oppakt kost het soms wat tijd om de brain te vinden via WiFi (2sec), het bereik is wel goed, alleen weet ik nog niet wat de NEEO zal doen met roaming door het huis (ik heb thuis nl. 3 accesspoints van Ubiquity).
Als je er een dag mee speelt dat gaat het vrij snel met de accu, na 1dag ging er bij mij 50% af. Mogelijks zal dat beter zijn mits normaal gebruik, uiteindelijk lag mijn Harmony ook vaker op de kader dan ernaast dus dat hoeft niet eens zo een probleem te zijn.

Ter vergelijking met een Harmony 900:



Ik heb trouwens een 3,5mm minijack (infrarood) van de brain naar mijn denon avr getrokken, vervolgens ga ik van de denon met eigen blasters (IR oogjes) naar elk toestel in mijn rack.
Het viel me op dat de Shield echt snel reageert op IR van de NEEO, vele malen sneller dan IR van de harmony (of het nu direct IR of RF>IR is).


W.Otter

He Road Rebel! mooi uitgebreid verslag zeg :) en ik ben best jaloers op je zwarte versie ;) volgens mij heb ik er weinig aan toe te voegen. Ik begreep dat er veel mensen zijn die hun shield tv niet goed werkend kregen, gaat dit om een ouder model? volgens mij werd deze met bluetooth bestuurd toch?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

#168
Mijn Shield is een basic versie uit 2015 en die had toen nog een IR oogje. De huidige instap versie (2017 16gb) heeft dat niet meer, dan moet je wel besturen over HDMI CEC, Bluetooth of TCP/IP (alle Shield luisteren altijd naar TCP/IP commands). Er was sowieso veel commentaar op IR op alle Shield TVs omdat het vrij traag werkt met de Harmony, alleen werkt de NEEO een stuk vlotter. Zeker als je NEEO vergelijkt met een Harmony met RF zoals de 900.

road rebel

Quote from: W.Otter on October 11, 2017, 10:00:02
als je een US versie hebt kun je met z-wave niet uit de voeten he..

Mijn huis is reeds bekabeld met Loxone, ik zag op korte termijn het nut dus niet van Z-Wave.
De powerbricks zijn US versies natuurlijk. Ik had wel nog een paar US>EU adapters liggen, maar erg elegant is het niet. Ik denk dat deze powerbrick de EU versie is van wat je met NEEO meekrijgt:

LiteOn PA-1100-25AE

Christof_G

Dus de remote praat via wi-fi met de brain en de brain zend het IR signaal naar de toestellen?
De meegeleverde IR uitbreiding is dus ook een IR zender (zoals de Brain), correct?

Wel jammer dat de toesten niet verlicht zijn en dat er geen RF op zit.
Ik heb nog wel een JB media light manager air en die is ondersteund, dus via die kan ik nog wel mijn KAKU aansturen.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

road rebel

#171
Zoiets is het inderdaad.
Zoals ik het begrepen heb:

De brain is de server, die tevens ir, Bluetooth, zwave (zigbee?) en IP commands kan ontvangen en/of versturen
De remote louter een cliënt (net zoals de app) die via WiFi communiceert met de brain.

KAKU dat is het huismerk van praxis met 433MHz toch hè? Die hebben toch ook een app dus er moet toch een manier zijn om IP commands te gebruiken?

Toetsen zijn niet verlicht idd, ik vond het eerst een grote tekortkoming maar gezien het beperkt aantal had ik de plaats van de toetsen snel onthouden.
Het ontbreken van een microfoon kan een groter probleem zijn denk ik.

W.Otter

Quote from: road rebel on October 12, 2017, 13:58:20
Zoiets is het inderdaad.
Zoals ik het begrepen heb:

De brain is de server, die tevens ir, Bluetooth, zwave (zigbee?) en IP commands kan ontvangen en/of versturen
De remote louter een cliënt (net zoals de app) die via WiFi communiceert met de brain.

KAKU dat is het huismerk van praxis met 433MHz toch hè? Die hebben toch ook een app dus er moet toch een manier zijn om IP commands te gebruiken?

Toetsen zijn niet verlicht idd, ik vond het eerst een grote tekortkoming maar gezien het beperkt aantal had ik de plaats van de toetsen snel onthouden.
Het ontbreken van een microfoon kan een groter probleem zijn denk ik.

mensen die tegen hun AB praten blijf ik vreemd vinden
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Quote from: W.Otter on October 13, 2017, 12:28:46
mensen die tegen hun AB praten blijf ik vreemd vinden

Ooh,praat jij niet met je vrouw dan?  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

road rebel

#174
Heeft die mooie knoppen dan? [emoji13] [emoji12]