NEEO - The Thinking Remote

Started by Valkyrie, February 11, 2015, 20:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Quote from: Malignant on September 29, 2017, 10:34:12
FedEx kan je gewoon bellen dat je het pakket op wilt halen in het sorteer centrum.
Collega van me doet dat ook zeer regelmatig.
Als je het tracking nummer maar hebt,
Dat is goed om te weten! Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat het een standaard bericht is maar dat het pakket gewoon vandaag wordt geleverd. Dus hopelijk hoef ik de deur noet uit dan. Bedankt voor je reactie!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: W.Otter on September 29, 2017, 11:24:30
Dat is goed om te weten! Ik heb ze gebeld en ze zeiden dat het een standaard bericht is maar dat het pakket gewoon vandaag wordt geleverd. Dus hopelijk hoef ik de deur noet uit dan. Bedankt voor je reactie!
Hij is er :) binnenkort een klein verslagje
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

The Guardian


W.Otter

Het uitpakken was een feestje! je kunt zien dat de jongens van NEEO ervaring hebben met de grote jongens als Apple, alles voelt degelijk en ziet er verzorgd uit.
Het laadstation is loodzwaar en geeft gelijk de indruk van kwaliteit, hoewel dit verzwaard is omdat je de NEEO dan met 1 hand uit de lader kan pakken. De afstandsbediening is voorzien van magneten zodat deze in het laadstation wordt begeleid.

Na het laadstation verkijk je je op het gewicht van The Brain, deze is vederlicht wat mij een wat goedkope indruk geeft, volgens mij is het geheel van plastic terwijl de rest van de spullen uit aluminium zijn vervaardigd. Ook bij het aansluiten van de kabels schuift het kastje iets mee, daar had iets beter over nagedacht kunnen worden.

verder zit er in de verpakking een ethernet kabel, twee usb-laders met fraaie stroomkabels, en een zware IR blaster die niet snel van z'n plek schuift (3,5mm jack, werkt ook met bijv. marmitek ir oogjes) Alle kabels zijn mooi afgewerkt met een zwarte kabelmantel.

Het installeren ging snel en gemakkelijk, het is even wennen omdat alles via de smartphone gedaan wordt. De afstandsbediening heb je in het begin dus weinig in de hand.  Er zijn inmiddels 60.000 apparaten toegevoegd met hulp van de community en dit groeit met de dag, merk je dat er iets toegevoegd of gewijzigd moet worden meld je dit op planet.neeo, hierna zal een medewerker de drivers aanpassen zodat de database steeds vollediger wordt. Dit gaat redelijk snel maar hier mis ik een beetje eigen invloed als het leren van IR commands. Alles gaat dus via NEEO, hierdoor hebben ze alles in eigen beheer en groeit hun database.
Op zich geen gek idee.

De community leeft enorm, de medewerkers zijn behulpzaam en helpen je persoonlijk. Het is natuurlijk een nieuw bedrijf dus het zal niet allemaal gelijk kloppen, hier en daar lees ik wat negativiteit daarover maar dan moet je geen kickstarter steunen imo.

hoe dan ook;

Alle apparaten zijn zo toegevoegd, echter zijn niet al mijn apparaten 'slim' en beschikken alleen over een powertoggle. Hier kan NEEO niet heel goed mee omgaan gezien deze dan niet weet in welke modus het apparaat zich bevind. Hier moet je dus zelf wat mee puzzelen, het risico is dat je apparaten niet gesynched aan/uit gaan, dit is echter niet anders dan een harmony. Je kunt gewoon een 'recept' maken wat voor jou werkt.
je kunt zelf widgets en shortcuts toevoegen aan een recept, je moet echter wel even door de verplichte widgets scrollen voordat je er bent, deze kun je niet verwijderen (nog niet). Elke afstandsbediening die je nodig hebt kun je dus knoppen van toevoegen op het scherm, dus ook een powertoggle mocht je tv uitgaan als je de receiver aanzet bijv.

verder werkt alles super soepel, het spul ligt goed in de hand en voelt degelijk, alle knoppen zijn prettig en ergonomisch. De fysieke toetsen kun je niet progammeren (nog niet) dit werkt soms wat raar, gezien je soms over meerdere menus beschikt en dan moet uitwijken naar een shortcut op het beeldschermpje.

nog lang niet alles werkt soepel en vlekkeloos maar dat is ook een beetje het idee achter dit ding. Het is een levendige community en NEEO werkt nauw samen met de gebruikers. Dit is wat mijn part het beste deel van het product!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

#129
Positief begin dus!

Het zou helemaal mooi zijn als je naast de AB functionaliteiten ook bijv. muziek progs kan afspelen, bijv. Kazoo voor Linn, of bekender voor de meesten, iTunes, etc.
Als dat zou kunnen heb je echt maar 1 AB meer nodig!

Nu gebruik ik naast teveel AB's ook nog de GSM of iPad om de muziek te selecteren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

De mogelijkheid om zelf aan de slag te gaan is er overigens wel (SDK, node.js), alleen moet je verstand hebben van programmeren en voor een leek als ik is dat gewoon niet te doen. Voor nu is het aanpassen van knoppen/menuschermen nog beperkt maar er lopen al verschillende draadjes om dit aan te pakken. Zo zijn er genoeg mensen bezig om spotify/kodi te implementeren (incl thumbnails etc.) zodat de integratie van steeds meer apparaten/diensten beschikbaar wordt.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: W.Otter on October  2, 2017, 07:49:23
De mogelijkheid om zelf aan de slag te gaan is er overigens wel (SDK, node.js), alleen moet je verstand hebben van programmeren en voor een leek als ik is dat gewoon niet te doen. Voor nu is het aanpassen van knoppen/menuschermen nog beperkt maar er lopen al verschillende draadjes om dit aan te pakken. Zo zijn er genoeg mensen bezig om spotify/kodi te implementeren (incl thumbnails etc.) zodat de integratie van steeds meer apparaten/diensten beschikbaar wordt.
Zoals aangegeven
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

#132
Hun demo waar ze bladeren in een plexbibliotheek ziet er ook super uit.

Dank je W.Otter voor het delen van jouw eerste bevindingen. Kan je trouwens toestellen aansturen via IP of is het enkel IR?

In het verleden had Raphael me eens geantwoord dat global caché ondersteund zou worden omdat het een veelvoorkomende vraag was, maar sinds de lancering lees ik voornamelijk dumb device dit en dumb device dat.

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

The Guardian

Dank je, W Otter, voor je verslag.
Zo te zien moeten we met onze verwachtingen rustig aan doen.
Jouw verslag maakt wel nieuwsgierig. Wil nu zelf mee aan de slag, maar eerst moet die komen en dan moet ik ook terug zijn van vakantie.

road rebel

Quote from: road rebel on October  2, 2017, 19:26:59

Dank je W.Otter voor het delen van jouw eerste bevindingen. Kan je trouwens toestellen aansturen via IP of is het enkel IR?

In het verleden had Raphael me eens geantwoord dat global caché ondersteund zou worden omdat het een veelvoorkomende vraag was, maar sinds de lancering lees ik voornamelijk dumb device dit en dumb device dat.


Na wat zoekwerk gisteren vond ik dat NEEO voorlopig enkel via IR werkt. Bluetooth zal pas later geactiveerd worden, en voor IP aansturing heb je een "driver" nodig die je op een server moet draaien (rpi of gelijkaardig). Heeft er iemand al een kijkje genomen naar hun SDK? Is het haalbaar voor de leek om zelf drivers te ontwikkelen?

W.Otter

Quote from: road rebel on October  4, 2017, 09:56:06
Na wat zoekwerk gisteren vond ik dat NEEO voorlopig enkel via IR werkt. Bluetooth zal pas later geactiveerd worden, en voor IP aansturing heb je een "driver" nodig die je op een server moet draaien (rpi of gelijkaardig). Heeft er iemand al een kijkje genomen naar hun SDK? Is het haalbaar voor de leek om zelf drivers te ontwikkelen?
Ik zal er nogmaals naar kijken.. de sdk ik ben namelijk niet van het progameren.. maar alles kun je leren.

Voor nu is er idd alleen IR er wordt echter aan erg veel dingen gewerkt!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

blue-eyes

Zie je ook nadelen, onhandigheden, etc.?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

W.Otter

Quote from: Blue-Eyes on October  5, 2017, 08:41:20
Zie je ook nadelen, onhandigheden, etc.?

uiteraard, ik kom van een harmony zoals velen en de grootste verschillen zijn de mogelijkheid om commands te leren van originele afstandsbedieningen. NEEO houdt dit in eigen huis, aan de ene kant heel handig omdat de volgende die hetzelfde probleem kent als jij dan is dat opgelost in de database i.p.v. individueel. het nadeel daarvan is dat je contact moet hebben over het toevoegen van apparaten of commands. hier kan een dag of twee overheen gaan als het even tegenzit, over het algemeen zijn ze erg snel maar het komt wel voor dat je even moet wachten.

verder zijn er nog wat software issues en kinderziektes, die zijn te verwachten bij zo'n nieuw product. Gelukkig is de community heel actief en zijn oplossingen en eigen inbreng snel besproken en opgelost.

wat ik mis is de optie om een apparaat te selecteren in de lijst en zo je afstandbediening tot de originele om te toveren, nu kan dat alleen in touchscreen shortcuts dus als je moet navigeren door menu's is het handiger om dat met harde knoppen te doen i.p.v. pijlen op een touchscreen. Deze moet je allemaal toevoegen aan een recept, soms heb je een knop nodig die je even niet hebt toegevoegd, en moet je dus weer in de app om deze aan je touchscreen toe te voegen. Zo heb ik nu ongeveer 4 slides met knoppen die ik wel eens gebruik, zonder dat het echt heel overzichtelijk is.

daarnaast kun je niet bepalen welke slide je vooraan wilt hebben, als homescreen zeg maar.

al met al dingen die bekend zijn en waar aan gewerkt wordt of erkend is, zo ontwikkel je met z'n allen een beetje de software
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Thx voor de feedback...
Zo te lezen heeft NEEO nog een behoorlijke lange weg te gaan alvorens ze een product hebben welke  'geen problemen' meer heeft,die gebruiks vriendelijk is en zich kan meten met een merk zoals Harmony.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

Quote from: papaleo on October  8, 2017, 11:19:36
Thx voor de feedback...
Zo te lezen heeft NEEO nog een behoorlijke lange weg te gaan alvorens ze een product hebben welke  'geen problemen' meer heeft,die gebruiks vriendelijk is en zich kan meten met een merk zoals Harmony.

alles werkt hoor, er is stabiele software maar zoiets is natuurlijk altijd in ontwikkeling. Ik vind het erg indrukwekkend allemaal! Wat een groot verschil is dat hier nauw samen wordt gewerkt met de gebruikers, daarnaast is het natuurlijk open source dus als je handig bent kun je alles aanpassen..
het grootste ding is nu de levering, daar zijn ze IMO veel te laat mee. ze zeiden een couple of weeks en dat is inmiddels al 6 weken. Ik heb mazzel dat ik de wedstrijd gewonnen heb en er nu 1 in mijn bezit heb maar er wachten aardig wat boze backers. daar zijn ze niet erg transparant over..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

papaleo

Quote from: W.Otter on October  8, 2017, 11:50:52
alles werkt hoor, er is stabiele software maar zoiets is natuurlijk altijd in ontwikkeling. Ik vind het erg indrukwekkend allemaal! Wat een groot verschil is dat hier nauw samen wordt gewerkt met de gebruikers, daarnaast is het natuurlijk open source dus als je handig bent kun je alles aanpassen..
het grootste ding is nu de levering, daar zijn ze IMO veel te laat mee. ze zeiden een couple of weeks en dat is inmiddels al 6 weken. Ik heb mazzel dat ik de wedstrijd gewonnen heb en er nu 1 in mijn bezit heb maar er wachten aardig wat boze backers. daar zijn ze niet erg transparant over..

Waaronder moi...,ik ben 'nog' niet boos maar elke keer die beloftes die ze niet nakomen...,is op z'n minst jammer/teleurstellend te noemen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

W.Otter

Quote from: papaleo on October  8, 2017, 11:59:58
Waaronder moi...,ik ben 'nog' niet boos maar elke keer die beloftes die ze niet nakomen...,is op z'n minst jammer/teleurstellend te noemen.

dat vind ik inderdaad niet netjes, zeg dan gewoon sorry jongens ze zijn gewoon nog niet klaar of we hebben niet genoeg, het gaat zeker nog even duren.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

Ik vermoed w.otter dat jouw exemplaar een Europese versie is. Heb je ook EU handleiding, adapter en zwave? Kwestie om een idee te hebben of ze dat gedeelte weldegelijk rond hebben of dat ze nog het een en ander moeten laten vertalen en/of goedkeuren. Ik denk dat het grote pluspunt in vergelijking met een Harmony de API en SDK zijn. Je bent dan niet beperkt tot het systeem dat voor houw uitgedacht werd maar kan veel meer kanten op. Misschien wordt dit wel de nieuwe pronto? Harmony is fantastisch out of the box maar je moet niet al teveel willen afwijken


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

W.Otter

Quote from: road rebel on October  8, 2017, 15:18:44
Ik vermoed w.otter dat jouw exemplaar een Europese versie is. Heb je ook EU handleiding, adapter en zwave? Kwestie om een idee te hebben of ze dat gedeelte weldegelijk rond hebben of dat ze nog het een en ander moeten laten vertalen en/of goedkeuren. Ik denk dat het grote pluspunt in vergelijking met een Harmony de API en SDK zijn. Je bent dan niet beperkt tot het systeem dat voor houw uitgedacht werd maar kan veel meer kanten op. Misschien wordt dit wel de nieuwe pronto? Harmony is fantastisch out of the box maar je moet niet al teveel willen afwijken


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Nee dit is een US versie, zwave werkt dus nog niet. Als de europese units verscheept worden wordt die van mij omgeruild.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Bama

Ik heb voor de zekerheid mijn verwachtingen iets bijgesteld ;)

W.Otter

Quote from: Bama on October  8, 2017, 22:05:09
Ik heb voor de zekerheid mijn verwachtingen iets bijgesteld ;)
Je moet geen ios 11 verwachten.. het is een vrijwel nieuwe software dat vergt gewoon nog wat werk, de software waar ik mee werk is natuurlijk niet welke er uiteindelijk voor jullie beschikbaar is. Dus de instabiliteit geldt waarschijnlijk niet voor jullie. Daarnaast is hdmi cec en bluetooth nog niet geactiveerd. Dat zal allemaal wel meespelen in de vertraagde levertijd. Er komt iets groots aan iig! Stay tuned
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

RicooCardoo

Ik ben ook alvast vooruit aan het kijken op zoek naar een AB.
ons huis word week 50 opgeleverd en met de apparatuur op komst is een AB wel handig.

Kun je mij misschien uitleggen hoe je nou een bepaald apparaat aanstuurt?
Stel ik heb de receiver/tv en mediaspeler aan staan en ik kan deze alle 3 bedienen met de NEEO, kan je dan in die touchscreen selecteren dat je nu de tv wilt bedienen, en daarna de receiver bijv selecteert om hier wat mee te doen?

W.Otter

Quote from: RicooCardoo on October  9, 2017, 12:38:13
Ik ben ook alvast vooruit aan het kijken op zoek naar een AB.
ons huis word week 50 opgeleverd en met de apparatuur op komst is een AB wel handig.

Kun je mij misschien uitleggen hoe je nou een bepaald apparaat aanstuurt?
Stel ik heb de receiver/tv en mediaspeler aan staan en ik kan deze alle 3 bedienen met de NEEO, kan je dan in die touchscreen selecteren dat je nu de tv wilt bedienen, en daarna de receiver bijv selecteert om hier wat mee te doen?
Je voegt al je apparaten toe die je hebt/gebruikt, hiermee maak je een recept. Hier kun je eindeloos mee varieren, toevoegen van push notificaties, e-mails, delays, commands voor z-wave, ir, bt, wifi. Hierbij kun je kiezen voor welk apparaat de fysieke knoppen dienen. Op het touchscreen kun je alles toevoegen van welke afstandsbediening dan ook.

Je kunt dus niet overschakelen van afstandbediening, althans dan moet je een 'leeg recept' maken waarbij er niets anders gedaan wordt dan de fysieke toetsen gebruiken voor het apparaat naar keuze, op het touchscreen kun je alle mogelijke knoppen dan toedienen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

road rebel

#148
Quote from: W.Otter on October  9, 2017, 08:56:05
Er komt iets groots aan iig!

Zooo groot lijkt het mij nu ook weer niet...



;)

RicooCardoo

#149
Het is volgens mij redelijk duidelijk voor mij, echter niet de keuze van de knoppen. Hoe moet je dat nou doen als je knoppen te kort komt? Je kan toch nirt 1 knopje kiezen voor 3 verschillende keuzes op 3 apparaten?

Misschien stomme vraag, maar zou je daar eens een filmpje van kunnen schieten? Ik kan me er maar moeilijk iets bij voorstellen aangezien de neeo maar een klein aantal knopjes heeft....