Pioneer versterker gaat niet uit via Chromecast (Google home command)

Started by DolbySurround, December 20, 2018, 20:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DolbySurround

Beste Leden,

Wie o wie is er zo slim en kan mij de juiste tip geven om het volgende werkend te krijgen?

Via Google home wil ik mijn versterker en tv aan kunnen zetten aan de hand van een Chromecast die in mijn versterker zit.
Commando "Hey Google, zet tv aan" werkt prima; Eerst wordt mij tv aangezet en dan gaat vervolgens mij versterker aan omdat mijn tv via HDMI signalen door mag geven om apparaten aan te zetten.
Geef ik echter het commando "Hey Google, zet tv uit"; Dan gaat wel mijn tv uit, maar mijn tv geeft niet het signaal door aan mijn versterker om uit te gaan via HDMI (dit terwijl de optie wel aan staat)

En even voor de duidelijkheid. Dit alles werkt wel gewoon prima via de AB van de tv. Als ik via de AB (van de tv) de tv uit zet, dan gaat alles uit, en als ik hem aan zet, gaat alles netjes aan.

Ik heb een Sony KD55X TV en Pioneer VSX L53 surround versterker.

Ik hoop dat er iemand is die net anders denkt dan ik en zo een verklaring hiervoor heeft waarom het niet werkt en dus eventueel een oplossing heeft.

P.S. Ik wat meer dingen geprobeerd en gedaan om het een en ander uit te sluiten, dus mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag. Ik wil alleen de post een beetje leesbaar houden.