Aanbod en ervaring bioscoopstoelen / relaxfauteuils

Started by Sjaak_Banaan, February 9, 2015, 22:49:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Wie van jullie heeft er thuis bioscoopstoelen of relaxfauteuils in zijn of haar HT staan?
Ik ben op zoek naar types en ervaringen met diverse stoelen/fauteuils en de leveranciers daarvan.

Persoonlijk vind ik onderstaande modellen erg mooi. Via een van de leden hier heb ik ook al vernomen dat het linker model erg comfortabel zit, ook bij een lange zit:

of

De Nederlandse prijzen hiervan zijn mij wel bekend, maar vielen mij een klein beetje tegen, vandaar dat ik even verder neus.
Direct bij de producent Leadcom in China bestellen kan wel, maar alleen wanneer ik er minimaal 50 afneem, maar zoveel kan ik er helaas niet kwijt (Powerbuy anyone?  :tongue2:)

De namaak versies zijn in China wèl per stuk te bestellen voor 50-100 dollar per stoel, zie bijvoorbeeld: http://dutch.alibaba.com/trade/search?SearchText=vip+bioscoopstoel&selectedTab=products
Die zien er op zich ook wel aardig uit, echter heb ik geen idee wat ik daarvan mag verwachten, vaak is goedkoop achteraf ook duurkoop.

Welke zitmeubels heb jij in je HT staan, waar heb je ze vandaan en hoe bevalt dat achteraf?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Kjelt

Huizinga utrecht.
Showroom kun je testen en meteen prijs zien.
Ik zit er weinig in omdat ik gewone bioscoopstoelen minder relaxed vind dan een leren bank.
Wel wil ik je 1 ding aanraden want daar ben ik zelf ook nu achter. De meeste banken die erg lekker zitten/liggen blokkeren het geluid van achter met hun hoodfsteun. Ik weet niet of je dat belangrijk vind maar dan weet je  dat als zoek parameter.

tonschaa

Waar zit die showroom dan precies in Utrecht?
Ik heb een tijdje geleden gezocht op de site en zo, maar zie nergens waar ik terecht kan.

minicoopers

kijk voor mooie en heel erg goed betaalbare recliners ook maar eens op de engelse ebay. daar zit een zaakje met echt wel ok stoelen.
ik heb de mijne daar ook weg. levering was mooi vlot. en de kwaliteit viel mij echt 200% mee.
Voor de living: marantz sr7005, dune hdi max, squeezebox duet, 4x epos ES-14, 3x epos ES-11, 1x klipsch RWD-12

Voor de ht: Sharp xv-z18000, Onkyo tx-nr 3008, acurus 200X3,Dune hd max, 3x exodus shiva x, 3x vs12  en 6x vs8 nova acoustic speakers

Kjelt

Quote from: tonschaa on February 10, 2015, 10:48:50
Waar zit die showroom dan precies in Utrecht?
Ik heb een tijdje geleden gezocht op de site en zo, maar zie nergens waar ik terecht kan.
Hoezo? Staat gewoon onder contact:
Huizenga Group
Utrechtseweg 334
3731 GD De Bilt
Nederland

Ik zou wel eerst even contact maken voor een afspraak, ik heb mijn stoelen destijds ergens in 2001 ofzo aangeschaft dus kan best een en ander veranderd zijn  ;D

tonschaa

Quote from: Kjelt on February 10, 2015, 13:36:57
Hoezo? Staat gewoon onder contact:
Huizenga Group
Utrechtseweg 334
3731 GD De Bilt
Nederland

Ik zou wel eerst even contact maken voor een afspraak, ik heb mijn stoelen destijds ergens in 2001 ofzo aangeschaft dus kan best een en ander veranderd zijn  ;D

Dan zal dat misschien veranderd zijn. Ik werd nu via Huizinga doorverwezen naar www.innenausbau-ebbert.de  en die verwezen me door naar hun advertenties op Ebay.de
Het lijkt er dus op dat ze niet helemaal zelfstandig meer zijn.
Op zich geen probleem, maar ik weet nu niet of die showroom er nog zit dus. Ik ga even bellen

Kjelt

ah ok, het waren destijds ook al "grote" jongens die eigenlijk hele bioscopen willen voorzien maar ben daar toch keurig geholpen voor mijn drie stoelen, incl welke nummers ik wilde, kleuren, waar drinkbekerhouders, welke armleuningen wel of niet omhoog moesten etc.
En toen ze geleverd waren en met de nummers een foutje hadden gemaakt kreeg ik drie nieuwe hoofdsteunen met de juiste nummers. Goede service destijds.

Loondijke

Heb zelf de gok genomen en 2 Chaise Longue´s weggezet. Echt een waar genot om een film of serie te kijken! Helemaal voor een lange zit is het geweldig.

Als je de ruimte hebt, zeker het overwegen waard in mijn eigen ervaring en beleving :).



En dan in het zwart of antraciet. Echt hemels  :pompom:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

raMniv

En waar heb jij de hemelse stoelen vandaan en ben dan ook wel benieuwd naar de prijs.

Gr.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Loondijke

Ze waren bij de Ikea te koop voor € 300,- per stuk, maar ik heb ze via Marktplaats gekocht. Uiteindelijk 4 aangeschaft voor totaal € 290,-  :pompom: :pompom:.

Beste aankoop ooit, dat zeker  O0
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT