H3D II diy RGB output?

Started by Michel, February 28, 2004, 17:33:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel

Ik ben op zoek naar het schema'tje voor de verbinding van de rgb header van de Holo3D II naar bnc.
Ik zou graag mijn Radeon 9500 vervangen door een simpel 8 MB kaartje en de Holo3D II direct aan de projector aansluiten.

Ik kan helaas het schema (dat ik al eerder gezien heb) niet meer terug vinden.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

Ik heb de informatie over de pin-out van de RGB header inmiddels gekregen, maar die persoon waarvan ik het gekregen heb is hier zelf ook aktief. Indien hij het wil delen moet hij het zelf maar even plaatsen.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Bart_M


Rob_Dingen

Hoi

Ok hier is het dan ik heb een foto aan de achterkant van de header genomen waar normaal het Kabeltje opkomt van de RGBHV output.
Er zitten 10 pennen waarvan de achterste rij dus daar waar ook de power connector zit allemaal massa is aan de voorkant begint hij met pin 1 met een vierkant eilandje dat is Rood vanaf daar gaat het velgens de bekende weg verder Groen Blauw H sync V sync.

Rob

Rob_Dingen

Ook heb ik een foto van de voorzijde en kun je zien hoe ik de kabeltje gemaakt heb en ze daarna in een Header geklemt heb

Rob

Bart_M

Heel netjes.
Is de massa boven elk signaal (in het blokje van 10) een bijbehorend paar, of zijn deze allemaal hetzelfde? (zover dit geldt voor massa)

Rob_Dingen

Hoi Krunk

Allemaal dezelfde massa ze zitten allemaal aan elkaar.

Rob

Spacebass

WOW!!!!

Dat ziet er stukken beter uit dan het origineel!!!

(Let wel ik wil Frank niet afvallen, want hij krijgt het ook maar zo aangeleverd!)

hmmm ik weet nog niet hoe maar ik moet mij toch wat meer met  dit soort eenvoudige DIY zooi bezighouden  :(

Mega  O0 Rob!  Stom dat ik zelf nooit gedacht heb om dat ding eens te ontleden  :-[

J.A.F._Doorhof

Het origineel wordt netjes op een printplaat geleverd alleen de kabel sucks.
Vandaar dat we de MP mods nu gaan uitleveren, het origineel is gewoon wat overpriced. Maar de kwaliteit van de plaat zelf is wel erg goed.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Hij is heel netjes op een printplaat Frank...

Als ik zeker wist wat ik deed, zou ik de kabels direct op de H3DII board (met trekontlasting) monteren en ook direct op de pluggen...nog minder verlies ...

Ik bedoel als we toch gaan tweaken...nadeel zou wel zijn dat je niet direct zoiets als de MOD ertussen kan hangen ... tis niet meer klik maar eerst gepiel met een soldeerbout  :(

Heeft het trouwens zin om dit soort kabels te vlechten?

J.A.F._Doorhof

Vlechten moet je niet doen volgens mij.
Tevens moet je zorgen dat ALLE bekabeling EXACT even lang is.

Je zou er aan kunnen denken om de originele bekabeling te wisselen voor losse aders.
Ik vindt namelijk de originele printplaat veel mooier als zo een plaatje met BNC's, maar goed daar zit een enorm prijsverschil in.

Nogmaals, we gaan niet voor niets naar de MP mods ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

QuoteTevens moet je zorgen dat ALLE bekabeling EXACT even lang is.
Daar durf ik mijn vingers niet aan te branden...straks is een 1/2 millimeter funest...

Klaat hem voorlopig lekker zo  ;)

J.A.F._Doorhof

Dat valt wel mee hoor, maar RGB moeten gewoon even lang zijn, anders kun je chroma delay krijgen, maar een halve mm zal wel meevallen, denk eerder aan een halve centimeter.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

Ik denk dat dit allemaal wel meevalt. Vaak zijn alle runs in een RGBHV run naar de projector toe ook niet precies even lang.

Grtn,
Bart

J.A.F._Doorhof

#14
Hi,
Dat zijn veel langere runs.
We hebben het met de PSM-1 wel gezien dat een kabel die 3 cm langer was dan de andere een lichte chroma fout opleverde.
Maar wat is de moeite om ze allemaal even lang te maken ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bart_M

Geen enkele moeite.  :)
Maar wel vreemd dat je dit met je langere runs niet hebt. Het is toch allemaal 1 lange ketting?

Grtn,
Bart

Eddy

#16
Lange of korte runs maakt niets uit. De electronen vertragen niet naarmate hij over een kabel gaat. :)
En die lengte verschillen vallen best mee, reken maar eens mee:
Zoeken we bv de pixelfreq (beter de tijd tussen hor 2 pixels) bij 720p@72Hz:
720x72=51840hz. = lijntijd van 19uS. trek daar wat sync tijd af: =17us voor een actieve lijn. nemen we 1200 pixels/lijn. tijd tussen 2 pixels:17/1200 = 160nS.
Hoeveel meter coax nodig om 1 pixel te vertragen: snelheid electronen:300.000km/S. voor 160nS:300.000.000x160nS=48meter.
Electronen in een coax gaan trager, dit is de verkortingsfactor.Dit staat bij de specs van een coax. nemen we bv 0.8: 48 mx0.8 = 38 meter.

Dus je moet een kabel bij 720p@72 38 meter langer maken om 1 pixel te vertragen. Dus geen paniek, een paar cm verschil zal je echt niet zien.

Eddy

suyver

Quote from: Eddy on March  1, 2004, 09:43:32
Lange of korte runs maakt niets uit. De electronen vertragen niet naarmate hij over een kabel gaat. :)
En die lengte verschillen vallen best mee, reken maar eens mee:
Zoeken we bv de pixelfreq (beter de tijd tussen hor 2 pixels) bij 720p@72Hz:
720x72=51840hz. = lijntijd van 19uS. trek daar wat sync tijd af: =17us voor een actieve lijn. nemen we 1200 pixels/lijn. tijd tussen 2 pixels:17/1200 = 160nS.
Hoeveel meter coax nodig om 1 pixel te vertragen: snelheid electronen:300.000km/S. voor 160nS:300.000.000x160nS=48meter.
Electronen in een coax gaan trager, dit is de verkortingsfactor.Dit staat bij de specs van een coax. nemen we bv 0.8: 48 mx0.8 = 38 meter.

Dus je moet een kabel bij 720p@72 38 meter langer maken om 1 pixel te vertragen. Dus geen paniek, een paar cm verschil zal je echt niet zien.

Eddy

Leuke berekening. :) Zoals je vast wel weet kan je zulk soort berekeningen ook toepassen op de lengte van speakerkabels en dan kom je tot vergelijkbare conclusies... Ik neem aan dat je wel weet hoe er dan gereageerd wordt? Ik verwacht vergelijkbare reacties op jouw post...

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Eddy

 ;D Bij sommige mensen gelden de natuurwetten blijkbaar niet.

Eddy

Robbo

Is natuurlijk een snelle conclusie om het meteen aan de bekabeling toe te schrijven.  Kan bijv. ook in de soldering zitten.

Spacebass

QuoteIk neem aan dat je wel weet hoe er dan gereageerd wordt? Ik verwacht vergelijkbare reacties op jouw post...

"Frusty" Freek  in de bocht ;D  ;D  ;D

Raar dat ik bij beeld zo'n berekening eerder accepteer dan bij geluid....ik ben waarschijnlijk gewoon gebrainwashed  ;D

ps.
Klopt de berekening een beetje Freek?

@eddy
Freek is nl mijn analytische hersenhelft op dit forum ;D )

Bart_M

Quote from: Spacebass on March  1, 2004, 17:23:48
Raar dat ik bij beeld zo'n berekening eerder accepteer dan bij geluid....ik ben waarschijnlijk gewoon gebrainwashed  ;D

Dat heb ik dus ook een beetje. Maar beeld is ook absoluut. Goed is goed.
Daar kan je geen discussie over voeren.  :P

suyver

Quote from: Spacebass on March  1, 2004, 17:23:48
ps.
Klopt de berekening een beetje Freek?

Het is eerder een onderschatting dan een overschatting: hij gaat er namelijk vanuit dat alle pixels in een lijn 'aan' zijn en dat de horizontale scanrate constant is. Ik ben er niet van overtuigd dat dit altijd het geval is...


@KrunK: Over beeld kan je geen discussie voeren? OK, wat is dan beter, CRT, LCD of DLP? ;)

Verder over die audiokabel-lengte's, ik denk dat Eddy het goed weergeeft:
QuoteBij sommige mensen gelden de natuurwetten blijkbaar niet.
:D

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Bart_M

Quote from: suyver on March  2, 2004, 08:16:10
@KrunK: Over beeld kan je geen discussie voeren? OK, wat is dan beter, CRT, LCD of DLP? ;)

Daar doelde ik ook een beetje op. :)

Rob_Dingen

Hoi suyver

Quotewat is dan beter, CRT, LCD of DLP
Inderdaad daar hoef je niet over te discusseren dat is toch makkelijk ;D

Rob

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview