Subdude achtig ding voor vloerstaande speaker? AKA Alternatief voor spikes

Started by activ, February 8, 2015, 10:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

Bij mijn weten is een3-punts steun zeker niet stabieler dan een 4-punts steun (eerder het tegenovergestelde, het kantelt veel makkelijker), maar het staat wel altijd meteen met zijn 3 punten op de ondergrond, terwijl je bijna altijd een 4-punts af moet stellen. Daarvoor zitten tegenwoordig onder alle goede verrijdbare bureaustoelen 5 steunpunten voor een nog betere stabiliteit. Ook geeft het sowieso  een veel betere stabiliteit, als de steunpunten uitsteken buiten het te ondersteunen item, dus hoe verder weg van het zwaartepunt des te beter. Ook geldt: hoe lager het zwaartepunt zit, hoe beter het is.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

KayaRahnee

Quote from: Mokumer45 on November  4, 2015, 15:52:52
Bij mijn weten is een3-punts steun zeker niet stabieler dan een 4-punts steun (eerder het tegenovergestelde, het kantelt veel makkelijker), maar het staat wel altijd meteen met zijn 3 punten op de ondergrond, terwijl je bijna altijd een 4-punts af moet stellen. Daarvoor zitten tegenwoordig onder alle goede verrijdbare bureaustoelen 5 steunpunten voor een nog betere stabiliteit. Ook geeft het sowieso  een veel betere stabiliteit, als de steunpunten uitsteken buiten het te ondersteunen item, dus hoe verder weg van het zwaartepunt des te beter. Ook geldt: hoe lager het zwaartepunt zit, hoe beter het is.

De spikes zitten bij outriggers naast de zuil, niet eronder.
Ik lees wel vaker over het probleem van 4 spikes afstelling die nauwelijks stabiel is te krijgen, doe mij maar 3 voetjes / spikes heeft de praktijk mij geleerd.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.


Duck Twacy

Of anders een plaat MDF van 50*50 cm (en bv 22 mm dik) er onder zetten. Vastmaken met bouten die in de schroefgaten die voor de spikes vallen. Een tijdelijke oplossing dus

N1v3K

Dit is het geval bij mij:



Voorzijde.


Maar het "probleem" zit hem aan de achterzijde.



Erg smal op elkaar (P.S. dat randje links is geen lakbeschadiging, maar een folierestje van de bodemplaat ;) )


Dat gecombineerd met een zware speaker en 105 cm hoog, maakt hem erg instabiel (hoog zwaartepunt).
Daarom neig ik naar een subdude (groter draagvlak).

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

joey01

Ik weet niet of ik hier ''reclame'' mag maken maar ik ben bezig met wat producten op de markt te brengen.

Onder andere een Subsilencer:




En Outriggers in 2 maten:



Onder de outriggers zitten trillings-dempende spikes van rubber.

Wanneer ze officieel de verkoop in gaan weet ik nog niet (Nog bezig met de webshop e.d.)
Maar als het goed is krijg ik begin volgende week de laatste onderdelen binnen..

N1v3K

Even een schopje omhoog.
Ben de kamer anders aan het indelen en moet binnenkort de speakers weer plaatsen.
Ik wil ze echter niet meer op de spikes zetten (vanwege manoeuvreren en stabiliteit). Heeft iemand nog een suggestie?
Iets van grote onderlegschijven ofso, dempers?

(Zie foto paar posts hierboven..)

rovinggecko

Je hebt vast al naar superspikes gekeken?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

N1v3K

Wel aan gedacht, maar geen idee of die passen.
Schroefdraad is volgens mij niet uniform aan M6 of M8.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

KayaRahnee

Quote from: N1v3K on May 29, 2016, 13:25:22
Wel aan gedacht, maar geen idee of die passen.
Schroefdraad is volgens mij niet uniform aan M6 of M8.

Er zijn verschillende mogelijkheden / maten:

SoundCare SuperSpike draadeind 1/4 inch, M6, M8.
SoundCare SuperSpike Pluto, Spike, zelfklevend.
En nog meer ..... zie post rovinggecko.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

N1v3K


erik s.

Die verkoop ik ook per 4 stuks.
Je dealer weet vast wel de maat van de spikes.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B