Dolby Cinema Eindhoven

Started by konijntje, February 7, 2015, 14:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Ik heb laatst Blade Runner 2049 gezien in de Dolby Cinema zaal.
We hadden toen rij 8. Persoonlijk vond ik dat prima plaatsen, al zou het nog 2 rijen naar voren kunnen. Dat is dan rij 10.
Nog verder naar voren begin ik het wat te groot voor 1 oogopslag te vinden.

Loric

Er zijn kaarten te koop voor SW8 in de nieuwe Pathe Dolby Cinema zalen:

https://www.pathe.nl/dolbycinema

Ik ga maar even kijken in de Munt...

Ian G

Met 12,25 ook een stuk goedkoper dan Vue. Benieuwd of dat "introductieprijzen" zijn. Ik moet nu nog €5 bijbetalen voor DC met mijn Vue moviepass.

Fox

??????

Bioscoop
Pathé De Munt (Zaal 3)

Wanneer
Ma 18 december vanaf 20:30 tot 23:17

Versie
OV Dolby Cinema 3D

Je kunt maximaal 12 tickets bestellen, alle combinaties zijn mogelijk.

Type Prijs Aantal
Normaal     €15,75

Goedkoperrrrrrrrrrrrrrrr, is toch echt 0,75 cent duurder dan DC Hilversum

Quote from: Ian G on December  4, 2017, 18:06:59
Met 12,25 ook een stuk goedkoper dan Vue. Benieuwd of dat "introductieprijzen" zijn. Ik moet nu nog €5 bijbetalen voor DC met mijn Vue moviepass.

Loric

Quote from: Ian G on December  4, 2017, 18:06:59
Met 12,25 ook een stuk goedkoper dan Vue. Benieuwd of dat "introductieprijzen" zijn. Ik moet nu nog €5 bijbetalen voor DC met mijn Vue moviepass.

Die prijs is voor een 'normale' 3D voorstelling. Volgens de Pathe website kan je met de Pathe Unlimited Gold zonder toeslag naar een Dolby Cinema voorstelling.

Loric

Mocht je zin hebben, de Dolby Cinema zaal in de Munt is inmiddels ook geopend...

Loric

Eerste indrukken Pathe Dolby Cinema:

De nieuwe Dolby Cinema zaal in de Munt is wat eerst zaal 3 was, deze zaal had het grootste scherm van deze bioscoop en na zaal 11 de meeste stoelen. De ingang, met DC video wand, zit nu een verdieping lager, tegenover het buffet op de eerste verdieping.

Bij binnenkomst lijkt de zaal wat compacter geworden. Het scherm lijkt niet helemaal cinemascope breed zoals het was, maar ook niet zo common width als in de Vue DC zalen. Wel een fijn scherm om naar te kijken en in verhouding met de rest van de zaal. De stoelen zijn anders dan bij de Dolby Cinema zalen van Vue in Eindhoven en Hilversum, niet de heerlijke leren stoelen (met als enige nadeel de harde leuningen), maar een met stof beklede tamelijk standaard bioscoopstoel. De zaal is wel helemaal zwart. Alleen lijkt het meer op het zwart van de Kinepolis zalen, behalve dan het effen plafond hier, dan het diepe zwart van de Vue Dolby Cinema zalen. De ingang links onder het scherm en de uitgang rechts reflecteren wat licht van het scherm. De wanden en plafond zijn anders dan die van Vue, minder donker lijkt het wel, de speakers zijn ook niet te zien, maar de zaal lijkt iets meer op een aangepaste 'normale' bioscoop zaal dan een volledig nieuw uitgevoerd concept.

De presentatie begon met een Dolby Cinema uitleg-reclame-filmpje en toen dacht ik helaas jammer. Het zwart was namelijk niet echt zwart. Wat extra maf is als een filmpje je dat probeert wijs te maken. Ik weet niet of dit komt door restlicht van onder het scherm, dit leek zo, of dat de projectie (nog) niet helemaal in orde is. Ik ben gewend in een Dolby Cinema zaal dat als er zwart uit de projector komt het ook helemaal zwart is op het scherm en volledig donker in de zaal. Jammer is dat het volledige zwarte scherm grijzig is en blijft. Bij dit DC uitleg-filmpje en bij de hoofdfilm.

Ook het Dolby Atmos geluid werd in dit uitleg-filmpje geintroduceerd, uitgebreid. Misschien ben ik te verwend, ik ervoer niet de kracht en ultra precisie die ik heb gehoord in de Vue DC en Dolby Atmos zalen. Het was ok. Het geluid tijdens de hoofdfilm was prima in orde, kwa klank en het volume was niet te hard, niet te zacht, maar het geluid was ook niet bijzonder. Ik miste in elk geval wat kracht en definitie in het sub-laag, om maar eens wat te noemen.

Helaas werd de film in 3D vertoond, waar ik zoals ik vaker heb aangegeven totaal geen fan van ben. Star Wars The Force Awakens werd twee jaar terug tenminste nog in 2D in de DC zalen van Vue vertoond, deze nieuwe versie helaas niet. Van alle aspecten van Dolby Cinema is de 3D-bril de zwakste, nog steeds de reflectie van binnenuit en de vrij kleine glazen. Projectie zelf was zo scherp als ik verwachtte van een 35mm conversie naar 2K 3D. De op 35mm gedraaide films die ik in Dolby Cinema heb gezien, uit mijn hoofd in elk geval MI Rogue Nation, SW7 en Batman v Superman, hadden soortgelijke scherpte. Niet zo vlijmscherp als sommige digitaal gedraaide films, maar dat is niet erg.

Kortom, het was voor Pathe een presentatie die best in orde was. En ik ben blij dat er zo dichtbij een Dolby Cinema zaal is met Atmos, het werd eens tijd in Amsterdam. Vergeleken met de concurrentie van Vue in het bijzonder valt het me helaas tegen, het lijkt me een budget variant van een Dolby Cinema zaal. Beter dan menig andere zaal in Amsterdam, niet beter dan bij Vue. Ook de Dolby Atmos zaal in Hoorn was indrukwekkender kwa geluid dan deze zaal.

Ik ben benieuwd naar jullie indrukken.

Fox

"het lijkt me een budget variant van een Dolby Cinema zaal"

:clapping:
Z'n beetje als de omgebouwde hoofdzaal Pathé Arena naarrrrrrrrrr nep IMAX  :D

Loric

Quote from: Fox on December 13, 2017, 16:08:11
"het lijkt me een budget variant van een Dolby Cinema zaal"

:clapping:
Z'n beetje als de omgebouwde hoofdzaal Pathé Arena naarrrrrrrrrr nep IMAX  :D

Mja. De later gebouwde Pathe Imax zalen, zoals in Den Haag en Arnhem, zijn een stuk beter.

HAL

Quote from: Fox on December 13, 2017, 16:08:11
:clapping:
Z'n beetje als de omgebouwde hoofdzaal Pathé Arena naarrrrrrrrrr nep IMAX  :D

;) ;)

Loric

Over die Pathe Arena Imax gesproken...

Die heeft het afgelopen jaar een transformatie ondergaan, de zaal is helemaal verbouwd, en uiteindelijk is er ook laserprojectie geïnstalleerd. (Er schijnt een budget variant Imax-laser projectie te zijn, in vergelijking met de eerdere Imax-laser, welke heeft de Arena...?)

De zaal is stukken beter geworden, helemaal zwart en je zit heel goed in verhouding tot het scherm.

De laserprojectie is prima, stukken beter dan de onscherpe 2K projectie.

Het geluid viel me tegen, met name het laag was ongedefinieerd en rommelig.

Hoe dan ook is het een zaal waar ik nu, in tegenstelling tot voor de verbouwing en voor de laserprojectie, wel weer naar toe zou gaan.

frankly

idd die Dolby Cinema brillen zijn nog niet waar ze moeten zijn, benieuwd wanneer (of) Dolby daar wat aan gaat doen...
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

Marcel87

Quote from: Loric on January 20, 2019, 20:35:49
Over die Pathe Arena Imax gesproken...

Die heeft het afgelopen jaar een transformatie ondergaan, de zaal is helemaal verbouwd, en uiteindelijk is er ook laserprojectie geïnstalleerd. (Er schijnt een budget variant Imax-laser projectie te zijn, in vergelijking met de eerdere Imax-laser, welke heeft de Arena...?)

De zaal is stukken beter geworden, helemaal zwart en je zit heel goed in verhouding tot het scherm.

De laserprojectie is prima, stukken beter dan de onscherpe 2K projectie.

Het geluid viel me tegen, met name het laag was ongedefinieerd en rommelig.

Hoe dan ook is het een zaal waar ik nu, in tegenstelling tot voor de verbouwing en voor de laserprojectie, wel weer naar toe zou gaan.

En hoe zijn nu de stoelen? Zijn die ook vernieuwd?

Binnenkort naar The Avengers Endgame, ik heb al kaarten voor Kinepolis Utrecht. Beeld en geluid dikke prima, stoelen geweldig. Bij Pathé krijg ik na een half uur al last van mijn rug, bij Kinepolis vrijwel helemaal niet. Toch wel een belangrijke voorwaarde als je een drie uur durende film gaat kijken :D
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

Loric

Quote from: Marcel87 on April  3, 2019, 11:13:31
En hoe zijn nu de stoelen? Zijn die ook vernieuwd?

Binnenkort naar The Avengers Endgame, ik heb al kaarten voor Kinepolis Utrecht. Beeld en geluid dikke prima, stoelen geweldig. Bij Pathé krijg ik na een half uur al last van mijn rug, bij Kinepolis vrijwel helemaal niet. Toch wel een belangrijke voorwaarde als je een drie uur durende film gaat kijken :D

Ja, de stoelen zijn ook vernieuwd. Ik kan me ze niet zo goed meer herinneren, het is een tijdje geleden. Kinepolis is zeker dik in orde. Vanwege het beeldformaat ga ik Avengers Endgame toch eerst in deze Imax kijken.

HAL

Quote from: Loric on April  3, 2019, 11:20:55
Vanwege het beeldformaat ga ik Avengers Endgame toch eerst in deze Imax kijken.

Is het nu wel echt imax dan?

Loric

Quote from: HAL on April  3, 2019, 12:14:46
Is het nu wel echt imax dan?

Tja. Wat is echt Imax tegenwoordig? Het is geen 15/70 Imax film, als je dat bedoelt. De film (net als Infinity War) is geheel gedraaid in digitaal Imax formaat met een aangepast Alexa 65, zodat het in digitale Imax theaters het volle beeld gebruikt. Niet gemaskeerd naar 2.35 dus.

HAL

#341
Oeps. Ik bedoelde de bios in Amsterdam maar  ik zie dat we het over Eindhoven hebben. Daar ben ik nog niet geweest.

Loric

Quote from: HAL on April  3, 2019, 13:49:18
Oeps. Ik bedoelde de bios in Amsterdam maar  ik zie dat we het over Eindhoven hebben. Daar ben ik nog niet geweest.

Eindhoven en andere duurdere bioscopen worden hier besproken. Wellicht is een nieuwe titel voor deze topic op zijn plaats. Ik bedoelde hier net ook de bios in A'dam.

HAL

QuoteIk bedoelde hier net ook de bios in A'dam.

Daar vond ik het scherm dus erg klein. Sommige gewone bioscopen hebben al een groter scherm en die zijn niet eens iMax. Ik heb begrepen dat iMax Arnhem en Vlissingen al groter zijn dan Amsterdam.

Loric

Quote from: HAL on April  3, 2019, 14:19:34
Daar vond ik het scherm dus erg klein. Sommige gewone bioscopen hebben al een groter scherm en die zijn niet eens iMax. Ik heb begrepen dat iMax Arnhem en Vlissingen al groter zijn dan Amsterdam.

Na de verbouwing is de verhouding scherm en zaal wel in orde, wat mij betreft. Geluid en akoestiek...dat blijft toch lastiger in de Imax opstelling.

Voor de grootte van het scherm hoef je niet naar een Dolby Cinema, die zijn niet geweldig groot, wel geweldige projectie.

dchris

Sinds vorige week is Nederland een nieuwe Kinepolis Laser Ultra zaal rijker.

Kinepolis Almere heeft zaal 1 aangepast met Laser Ultra én Dolby Atmos.
De zaal is vorig jaar al vernieuwd met nieuwe stoelen én cosy seats, nu dus eindelijk ook de techniek.

Vroeger was dit één van dé zalen van Nederland, zij hadden als enige een THX certificering, ben benieuwd hoe de vernieuwing heeft uitgepakt.

Iemand al ervaring met Laser Ultra t.o.v. Dolby Cinema ?
Mvg,

Dchris

Loric

Quote from: dchris on April 25, 2019, 11:05:43
Sinds vorige week is Nederland een nieuwe Kinepolis Laser Ultra zaal rijker.

Kinepolis Almere heeft zaal 1 aangepast met Laser Ultra én Dolby Atmos.
De zaal is vorig jaar al vernieuwd met nieuwe stoelen én cosy seats, nu dus eindelijk ook de techniek.

Vroeger was dit één van dé zalen van Nederland, zij hadden als enige een THX certificering, ben benieuwd hoe de vernieuwing heeft uitgepakt.

Iemand al ervaring met Laser Ultra t.o.v. Dolby Cinema ?

Jazeker. Ik heb Laser Ultra in Antwerpen en Utrecht meegemaakt.

De schermen en zalen zijn veel groter dan Dolby Cinema, de projectie is scherp, - laser -, maar niet zo contrastrijk en zwart-zwart als Dolby Cinema. Het geluid viel me tegen in de Laser Ultra zalen. Als je zo'n enorme ruimte hebt, dan heb je een flinke installatie nodig om wat effect te sorteren. Ten tijde van de THX certificering heb ik indrukwekkende geluidservaringen gehad in de Antwerpen Kinepolis en Almere Utopolis zalen. Die kracht ontbreekt in de grote zalen. In de kleinere zalen was het geluid beter in balans.

Het geluid in de Dolby Cinema is heel krachtig.

Die zaal in Almere, ten tijde van THX, was inderdaad ge-wel-dig. 

Fox

#347
Volgens mij is het verschil tussen Dolby Cinema en KP Ultra Laser:
- andere projectoren
- DC heef 2x 4K en KP 1x 4K
- voor 3D gebruikt DC ook ander brillen dan KP die de standaard passieve gebruikt

https://kinepolis.nl/faq-page/technologie/wat-laser-ultra

https://youtu.be/tQTU4AXKxcg


reza

Op dit moment zit ik in een ultra laser zaal in Dordrecht. Ik kan jullie allemaal mededelen dat dit echt nergens overgaat vergeleken met een Dolby cinema zaal.
Dat beeld is echt 2 x zo mooi als waar ik nu naar zit te kijken. In mijn beleving kan er echt niks tippen aan een Dolby cinema zaal.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Zonde dat het zo tegenvalt .
Hoe is de film verder ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.