Dolby Cinema Eindhoven

Started by konijntje, February 7, 2015, 14:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Loric

Nou, binnenkort kunnen we of

1. Dit topic hernoemen als Dolby Cinema (JT?)

of

2. Een nieuw topic openen genaamd Dolby Cinema Hilversum!

s.t.

Wanneer gaat de dolby zaal open in Hilversum?

donaldk

Quote from: larsonator on May 27, 2015, 11:18:45
Dat is wel een referentieplaatje neem ik aan?  :tounge:

Lars, het is het enige  'Dolby Vision in het wild' plaatje dat ik ken dus in die zin wel, de Sony RX-11 camera zou verantwoordelijk zijn voor de rode gloed.

Ik hoop voor de Hilversum gangers dat JT het rood in Hilversum vervangt, want in Texas heeft dat rood een merkbaar negatief effect. En vooral ook geen glazen afscheidingen plaatst, want die zie je zelfs in dit plaatje je tegemoet glimmen. Maar naar ik lees vooral een bron van irritant oplichtende vingervlekken. Waar je lggend in je stoeltje heen kijkt.

Ik mag aannemen dat Hilversum gelijk een Dolby Vision projector krijgt, in de VS zijn de zalen ook heel snel geretrofit/omgebouwd tot Dolby Cinema, dus dat moet bij JT ook kunnen.

Loric

Quote from: s.t. on May 29, 2015, 16:12:25
Wanneer gaat de dolby zaal open in Hilversum?

Toen ik er was voor MMFR, zeiden ze juli.

Fox

Quote from: s.t. on May 29, 2015, 16:12:25
Wanneer gaat de dolby zaal open in Hilversum?

De verbouwing vind NU plaats  :pompom:

Dus even geen Dolby Atmos en 4K XD  :(

Wanneer zaal 1 weer open gaat ????

FTT


Loric

Quote from: FTT on June 12, 2015, 20:50:42
15 Juli met Inside Out


Hopelijk mét Dolby Vision dan...!

donaldk

Dat kan niet anders, want ander wacht je met de ombouw. In de VS zijn er al meerdere AMCs omgebouwd, zoals hierboven te zien.

Ik neem aan dat de mensen van Christie/Dolby/DCinex-Ymagis daarna meteen doorgaan naar Eindhoven. Voor Vlisisngen is het misschien net te vroeg, want die moet ergens eind augustus open, of in ieder geval voor het festival in september.

Chris schieten ze een beetje op? Was het nou een nieuwe zaal van 770 stoelen? Dat zou een flinke zaal worden voor Nederlandse begrippen kan die Cinepolis fan zijn hart ophalen Cinepolis +een normale zaal, als dat niet groot genoeg is;-). Of was dat het totaal voor het hele nieuwe deel?

MaxxMark

JT Eindhoven meldde mij toen dat 'medio juli' de Dolby Vision projectoren kwamen. Dus dat klinkt inderdaad alsof ze in één moeite door gaan
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Fox

Quote from: FTT on June 12, 2015, 20:50:42
15 Juli met Inside Out

Dan pas  :(

Had op JP Word gehoopt daar nog te zien ...

Loric

Quote from: donaldk on June 13, 2015, 02:50:40
Dat kan niet anders, want ander wacht je met de ombouw. In de VS zijn er al meerdere AMCs omgebouwd, zoals hierboven te zien.

Ik neem aan dat de mensen van Christie/Dolby/DCinex-Ymagis daarna meteen doorgaan naar Eindhoven. Voor Vlisisngen is het misschien net te vroeg, want die moet ergens eind augustus open, of in ieder geval voor het festival in september.

Chris schieten ze een beetje op? Was het nou een nieuwe zaal van 770 stoelen? Dat zou een flinke zaal worden voor Nederlandse begrippen kan die Cinepolis fan zijn hart ophalen Cinepolis +een normale zaal, als dat niet groot genoeg is;-). Of was dat het totaal voor het hele nieuwe deel?

Op Twitter stelde iemand een vraag over Dolby Vision aan JT. Het antwoord was ofwel ongeïnformeerd --- hopelijk --- ofwel komt er nog geen Dolby Vision aan.

FTT


Beide zalen worden bijna tegelijkertijd omgebouwd voor de vision projectoren.

Ze moeten namelijk allebei Inside Out draaien. Dus Eindhoven gaat ook nog een tijdje dicht om het scherm te vervangen, projectoren en screen shakers te plaatsen.

MaxxMark

Wat zijn/doen screen shakers?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

donaldk

#63
Bij de concurrent preferen ze de naam massager. Deze doen het scherm vibreren, hierdoor zou de speckle minder moeten worden. Christie en ook Barco heeft laserbronnen met een wat verbreed spectrum, dat werkt ook enigzins speckle verminderend.

Barco werkt daarnaast met twee frequenties voor elk van de R, G en B primaries door één lens, het zogenaamde 6P. Dit verbreed dus ook het spectrum per kleur en verminderd dus ook de speckle, volgens Barco scheelt het wel 40%. Christie en dus ook Dolby werkt met 2x 3P, dus twee projectoren/projection heads. Dit heeft als nadeel dus meer speckle, maar Barco werkt ook vaak met screenshakers, voor alles tot 30K lumens en dus Hybrid Phosphor-LASER en 3P RGB LASER. Maar Christie heeft bewust gekozen voor 2x 3P, zoals de CTO Mike Esch me vertelde, 'het is onzinnig om het duurste onderdeel de LASERS niet voltijds te gebruiken, zoals in een een projector toepassing', het is volgens hem ook iets efficienter in 3D en Barco gaf dat ook op als het enige voordeel, in een interview met James Gardiner.

IMAX heeft ook twee 3P projectoren en een screenshaker en de door Barco gemaakte projetcoren zijn dus niet twee 6P projectoren.

Trillende schermen kunnen helaas ook de focus en scherpte negatief beinvloeden.

FTT, wow dat is lang geleden, weet je nog hoe je hier verracht werd met je 3500 lumens spec. DLP-tje, inmiddels hebben ze door dat 20fL+ juist iets nastrevenswaardig is;-). Hoe is dat eigenlijk afgelopen? En heeft Barco ze opgekocht en tot basis van zijn High-end Residential Theater afdeling gemaakt, het was een PD-tje, toch?

Oh nee, een Panasonic DT-3500, Panasonic altijd degelijke single chippers. Heb je al gewerkt met de RZ-670 of de LED-LASER-Phosphor 370/470? Of de grotere 3-chippers met hybride solid state lichtbron. De nieuwe zagen er goed uit op ISE, alleen de prototype 4K+ met dubbele e-shift had artifacten, die voor instabiele 'pixels' zorgde.

Komen er eigenlijk Christie Vive, Dolby SLS, of andere speakers en versterkers in?!

MaxxMark

Ah! Heeft te maken met de speckle. Dat wist ik niet. Kende wel de techniek van 6P (uitgezocht toen ik naar de Laser Ultra zaal bij Metropolis ging) maar had me niet verdiept in anti-speckle technieken. Bij de voorstellingen bij Metropolis is mij speckle niet opgevallen (misschien dankzij, of ondanks screenshakers ;))
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

donaldk

In de pico wereld, gebruiken ze al heel lang een bewegende diffuser, of zelfs imager? om de LASER* straal van zijn coherente natuur te verlossen.


*Ik ben blijkbaar de enige die nog de juiste spelling hanteerd, werd daar afgelopen weekend ook al op geattendeerd, het is met hoofdletters, want een acronym:  "light amplification by stimulated emission of radiation".




MaxxMark

#66
In absolute zin heb je gelijk. Echter.... Taal is dynamisch en acronymen veranderen zodra ze gemeengoed worden in de taal. Zo worden de Compact Disc (ofwel de CD) en de Digital Versatile Disc (ofwel de DVD) in het algmeen gewoon als cd en dvd geschreven. Dit geldt evenzo voor dat LASER ook gewoon als laser geschreven mag worden. 

<na een kort google rondje om het te onderbouwen>

De meeste eenvoudige manier om te weten of het LASER of Laser is hangt samen met de uitspraak. In Amerika hebben ze het bijvoorbeeld over de (fonetisch gesproken) "El Eej Diee" ofwel de LED. In het Nederlands zeggen we gewoon 'een ledje' of (fonetisch) 'een let-lamp'.

Als jij in het dagelijks leven hebt over een "El A Es Ee Er bron" dan is LASER inderdaad goed. Al verwacht ik dat jij ook gewoon zegt "Laser bron" ;)

zie: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/led-lamp-led-lamp-ledlamp



Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Job

#67
Al hoort "laserbron" dan weer aaneengeschreven.

MaxxMark

Nice :D Een streepje had nog gekund (en over de hoofdletter L valt ook te discussiëren) , maar inderdaad de spatie hoort er niet!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

FTT

Quote from: donaldk on June 15, 2015, 05:57:58

FTT, wow dat is lang geleden, weet je nog hoe je hier verracht werd met je 3500 lumens spec. DLP-tje, inmiddels hebben ze door dat 20fL+ juist iets nastrevenswaardig is;-). Hoe is dat eigenlijk afgelopen? En heeft Barco ze opgekocht en tot basis van zijn High-end Residential Theater afdeling gemaakt, het was een PD-tje, toch?

Oh nee, een Panasonic DT-3500, Panasonic altijd degelijke single chippers. Heb je al gewerkt met de RZ-670 of de LED-LASER-Phosphor 370/470? Of de grotere 3-chippers met hybride solid state lichtbron. De nieuwe zagen er goed uit op ISE, alleen de prototype 4K+ met dubbele e-shift had artifacten, die voor instabiele 'pixels' zorgde.

Ja dat is een tijdje geleden, maar lees nog wel regelmatig het forum. Die Panasonic beamers waren 10 jaar geleden ( ja zo lang geleden al weer ) machientjes die wij zeer veel gebruikte voor pre-shows. Het hoofdprogramma werd namelijk nog op 35mm vertoont. Inmiddels zijn er wel wat zaken veranderd  ;). Ook prive zit ik nu naar een VW500ES te kijken met een Alcons audio systeem. Volgend jaar is mijn nieuwe huis klaar waar eindelijk een zaaltje in komt. Zakelijk is er natuurlijk ook veel veranderd geen film meer, meer en meer speakers in de zalen LASER projectie, IMAX zalen en het nieuwste fenomeen Dolby Cinema.....

Quote from: donaldk on June 15, 2015, 05:57:58
Komen er eigenlijk Christie Vive, Dolby SLS, of andere speakers en versterkers in?!

Christie Vive met hun versterkers ( Versterkers zijn van Peavey waar een Christie logo opgeplakt is )
Als jullie willen dan wil ik wel een paar fotootjes plaatsen van deze installaties.
Vlissingen wordt trouwens geen Dolby Cinema maar wel een hele grote zaal, scherm wordt 24x10 en er komt een Atmos installatie in.

Erik1977

Nog een paar maandjes..  :popcorn: :popcorn:


donaldk

Oh toch geen Dolby Cinema, architect had wel het ontwerp zo ingediend bij de gemeente.

Vive had ik al gehoord dat dat onderdeel was van de deal met Christie. Zat er in Eindhoven al iets anders in? Had Dolby toen SLS al gekocht? Ik hoor dat Vive ribbons toch wel wat minder is dan 'Koopt Neerlandsche Waar' Alcons.

Mooi 32 kanaals Atmos systeempje met Alcon speakertjes. De extra 8" ribbon zul je niet nodig hebben lijkt me. Misschien ergens een gebruikte B serie op de kop tikken... Die kun je dan later altijd nog upgraden met LASER.

Ik PM je wel even.

Loric

Quote from: FTT on June 16, 2015, 18:29:01
Ja dat is een tijdje geleden, maar lees nog wel regelmatig het forum. Die Panasonic beamers waren 10 jaar geleden ( ja zo lang geleden al weer ) machientjes die wij zeer veel gebruikte voor pre-shows. Het hoofdprogramma werd namelijk nog op 35mm vertoont. Inmiddels zijn er wel wat zaken veranderd  ;). Ook prive zit ik nu naar een VW500ES te kijken met een Alcons audio systeem. Volgend jaar is mijn nieuwe huis klaar waar eindelijk een zaaltje in komt. Zakelijk is er natuurlijk ook veel veranderd geen film meer, meer en meer speakers in de zalen LASER projectie, IMAX zalen en het nieuwste fenomeen Dolby Cinema.....

Christie Vive met hun versterkers ( Versterkers zijn van Peavey waar een Christie logo opgeplakt is )
Als jullie willen dan wil ik wel een paar fotootjes plaatsen van deze installaties.
Vlissingen wordt trouwens geen Dolby Cinema maar wel een hele grote zaal, scherm wordt 24x10 en er komt een Atmos installatie in.

24 x 10????!!!! Wauw.

Wordt dat niet het grootste scherm van NL?

En Atmos...

donaldk

Wat ik las in de ontwerp info was dan ook 770 stoelen of was het 720, dat is twee keer een grote bioscoop zaal. Zal ook wel weer een custom Alcons speaker in moeten om een grotere throw te krijgen, want deze zaal is nog weer groter dan JT Kerkrade.

FTT, tien jaar terug was de lancering van de Panasonic 7000/7700 een/drie chippers die in het Docuzone project en bijbehorend VPF programma werden gebruikt. Toen was Panasonic al uit DCinema gestapt, daarin hebben ze nog even meegedaan in de 1.7K tijd. De 5000 was toen nieuw op de eerste ISE in Amsterdam, met liquid cooling op de achterkant van de DMDs voor gebruik in reclame cubes en andere 24/7 toepassingen.

donaldk

Dolby heeft het nu ook officieel aangekondigd.

De JT Hilversum Theater Manager heeft de premiere van Inside Out ook op zijn linkedin aangekondigd, die is in Hilversum. In 2013 hadden ze de opening van de atmos zaal ook gecombineerd met een premiere, was toen een Nederlandse film.

"JT Eindhoven, which has recently been equipped with a Dolby Vision laser projection system." Is de zaal in Eindhoven al dicht geweest voor installatie van het scherm en de projector? FTT zei immers "Dus Eindhoven gaat ook nog een tijdje dicht om het scherm te vervangen, projectoren en screen shakers te plaatsen.", begin deze week.


Dolby Cinema at JT Hilversum and JT Eindhoven launch with Disney•Pixar's Inside Out

Dolby Cinema Signature Entrance (Graphic: Business Wire)
Download???pagination.previous???
???pagination.next??? 
Dolby Cinema Signature Entrance (Graphic: Business Wire)

Full Size Small Preview Thumbnail 
Dolby Cinema Signature Entrance (Graphic: Business Wire)

Full Size Small Preview Thumbnail 
Dolby Cinema Experiential walk-through video

Windows Media Video Quicktime MPEG-4 Video 
Interior rendering of Dolby Cinema. (Graphic: Business Wire)

Full Size Small Preview Thumbnail 
Dolby Cinema Infographic (Graphic: Business Wire)

Full Size Small Preview Thumbnail 

Small Preview Thumbnail 

Full Size Small Preview Thumbnail June 18, 2015 11:00 AM Eastern Daylight Time AMERSFOORT, Netherlands & SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--Dolby Laboratories, Inc. (NYSE:DLB) and JT Bioscopen today announced that JT Hilversum will be JT Bioscopen's second Dolby Cinema™ location in the Netherlands. Dolby Cinema, featuring Dolby Vision™ and Dolby Atmos®, is a premium cinema offering for moviegoers that combines spectacular image and sound technologies with inspired design to make every visit a completely captivating cinematic event.

"JT Hilversum is one of the most modern cinemas in the Netherlands, and I cannot imagine a better place for JT patrons to go and enjoy this ultimate cinema experience."
JT opened one of the world's first Dolby Cinema locations last December at JT Eindhoven, which has recently been equipped with a Dolby Vision laser projection system. Now moviegoers will be able to get the complete Dolby Cinema experience with the release of Disney•Pixar's Inside Out in the Netherlands on July 15.

"Dolby and JT are building on the great success we have seen from the JT Eindhoven Dolby Cinema location, which moviegoers have been choosing because of its highly differentiated and compelling cinema experience," said Ron Sterk, Managing Director, JT Bioscopen. "JT Hilversum is one of the most modern cinemas in the Netherlands, and I cannot imagine a better place for JT patrons to go and enjoy this ultimate cinema experience."

Dolby Cinema at JT Hilversum will also play host to the Netherlands premiere of Disney•Pixar's Inside Out in Dolby Atmos and Dolby Vision on July 15, the official public opening date of the Hilversum site.

"Dolby Cinema delivers an amazing, unforgettable experience making JT Hilversum the perfect location to host the Netherlands premiere of Inside Out," said Doug Darrow, Senior Vice President, Cinema Business Group, Dolby Laboratories. "Audiences will be captivated by the unprecedented imagery and unparalleled sound that will transport them into the story in a unique and powerful way."

Dolby Cinema features the Dolby Vision projection system, which uses state-of-the-art optics and image processing to deliver high dynamic range with enhanced color technology and a contrast ratio that far exceeds that of any other image technology on the market today. The result is a richer, more detailed viewing experience that delivers strikingly vivid and realistic images that make viewers feel like they are in the movie's world. Dolby Cinema also includes the award-winning Dolby sound technology, Dolby Atmos, which moves audio around the theatre, even overhead, with amazing richness and depth.

About JT Bioscopen

JT Bioscopen is the oldest and second largest cinema chain in the Netherlands with 21 cinemas in 20 cities. JT Bioscopen is situated in Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Den Bosch, Deventer, Doetinchem, Eindhoven, Gorinchem, Heerhugowaard, Hilversum, Hoogeveen, Hoogezand, Hoorn, Kerkrade, Nijmegen, Purmerend, Steenwijk, and Vlaardingen.

JT Bioscopen wants to be a distinctive movie theatre chain, which offers all customers a hospitable environment and a personal experience.

About Dolby Cinema

Dolby Cinema delivers the total cinema experience. It combines powerful image and sound technologies with inspired cinema design to make every visit a completely captivating cinematic event.

Dolby Cinema includes Dolby Vision—a state-of-the-art authoring and playback imaging technology that enables the cinema to bring the story alive onscreen. Outfitted with Dolby Atmos, a Dolby Cinema transports audiences into the movie with breathtakingly real sound that fills the cinema and flows all around them.

When these technologies are combined with the sophisticated Dolby Cinema design, everything comes together to pull moviegoers more deeply into the story and transform their visit into an event. For more information, please visit the Dolby Cinema web page.

About Dolby Laboratories

Dolby Laboratories (NYSE:DLB) creates audio, video, and voice technologies that transform entertainment and communications in mobile devices, at the cinema, at home, and at work. For 50 years, sight and sound experiences have become more vibrant, clear, and powerful in Dolby®. For more information, please visit www.dolby.com.

Dolby, Dolby Atmos, and the double-D symbol are registered trademarks of Dolby Laboratories. Dolby Cinema and Dolby Vision are trademarks of Dolby Laboratories. S15/28943 DLB-G


Contacts
Media Contacts:
JT Bioscopen
Brenda Weisz Blanchetta, +31 33 205 00 32
b.weiszblanchetta@jt.nl
or
Dolby Laboratories
Abigail Holdaway, +44 207 406 3248
abigail.holdaway@dolby.com