Dolby Cinema Eindhoven

Started by konijntje, February 7, 2015, 14:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Net zo iets als het kraken van een LP op nieuwe muziek wat ook niet mijn ding is.

Quote from: Fox on February  8, 2016, 22:23:19
ruis was ook vaak duidelijk aanwezig = dat is filmgrain, wat SW is nl geen steriele digitale productie als Avatar
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Raymen

#276
Nu wil ik volgende week naar batman vs superman in eindhoven naar de bios

Ik heb al 2 x een film in de dolby cinema gezien
Nu draait hij ook in XD experience

Iemand toevallig al een film gezien in XD

Is hier een groot verschil,if zal ik toch naar de dolby cinema zaal gaan
Bijde zijn in 3 d

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Loric

Quote from: Raymen on March 20, 2016, 10:44:16
Nu wil ik volgende week naar batman vs superman in eindhoven naar de bios

Ik heb al 2 x een film in de dolby cinema gezien
Nu draait hij ook in XD experience

Iemand toevallig al een film gezien in XD

Is hier een groot verschil,if zal ik toch naar de dolby cinema zaal gaan
Bijde zijn in 3 d

Mvrg
Raymen


Dolby Cinema, natuurlijk. XD is een bijna concept, zou je kunnen zeggen. Dolby Cinema een totaal concept. Bovendien is BvS gegrade in Dolby Vision, dus voor dat extra bijzondere contrast en kleuren: Dolby Cinema. Veel plezier!

Raymen

Okee. Dobly cinema wordt het dan :clapping:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Loric

Vanmiddag Batman v Superman gezien in de Dolby Cinema in Hilversum.

Prima presentatie. Met een mix die je zonder omwegen als kakafonie kan omschrijven bleef alles, - dialogen bijvoorbeeld -, goed verstaanbaar en goed te volgen. Niveau was ook in orde, niet te hard, niet te zacht. De schelheid van vorig jaar is gelukkig weg.

Beeld was ook ok, afgezien van de storende reflectie van de Dolby 3D brillen.

De film zelf was de beperkende factor, helaas.

Raymen

oke nice.

morgen eens kijken

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

HAL

#281
Sluit me helemaal aan bij Loric. Die brillen zijn echt k*t. Zeer veel reflectie. Zeker als je brildragend bent. Geluid was goed maar zeker niet beter dan in Vue Hoogeveen. Sterker nog: dat geluid is echt beter dan in Hilversum. Hilversum was een tikke schel en een tikkie te hard naar mijn zin.
Film was knudde.

Oh ja, ik hoop dat het parkeren wordt verbeterd. Je bent nu wel bijna verplicht om in de parkeergarage te gaan staan omdat het een chaos is met auto's voor de deur daar. En in de straten er omheen parkeren is ook niet handig in verband met het vele inrichtingsverkeer. Je wordt door de garage op kosten gejaagd terwijl je later op de avond gewoon gratis kunt parkeren in Hilversum. Maar misschien wordt dat nog beter. Er wordt nog veel gebouwd daar.

Al met al ga ik Cinemec Utrecht zeker niet inruilen tegen Vue Hilversum terwijl ik dat wel had verwacht.

zoldar

Ben van plan hier te gaan kijken. Was erg o der de indruk van eindhoven. Parkeren kan voor 5 euro in de q park. Uitrijkaart koop je bij vie zelf.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

HAL

^ Ja, dat weet ik, maar in die omgeving is het gratis parkeren in Hilversum als je de late film hebt. Dus dan is 5 euro nog best veel. Te meer omdat Vue Hilversum ook niet echt goedkoop is te noemen....

jasjenl

Ik wil binnenkort ook eens naar de dolby zaal in JT Eindhoven, is er nog een bepaalde rij aan te bevelen? Als ik de plattegrond bekijk lijkt rij 11 wel mooi omdat je dan volgens mij niet direct een volgende rij voor je hebt, maar is dat niet te dicht bij het doek voor deze zaal?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

N1v3K

Ik heb laatst op rij 7 gezeten. Dat was zeer goed te doen.
Ik zou zelfs willen zeggen.. volgende keer een rijtje naar voren en dan rij 6 pakken.
Zit je prima  :thumbs-up:

(Wel midden van de rij dan he  ;D )

jasjenl

Quote from: N1v3K on April 20, 2016, 21:12:08
Ik heb laatst op rij 7 gezeten. Dat was zeer goed te doen.
Ik zou zelfs willen zeggen.. volgende keer een rijtje naar voren en dan rij 6 pakken.
Zit je prima  :thumbs-up:

(Wel midden van de rij dan he  ;D )
Maar rij 6 is juist verder naar achter :) En rij 11 is verder naar voren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

gilles0181

Mocht je in Eindhoven niet naar een XD zaal gaan (bijvoorbeeld zaal 3) dan zie je op rij 4 in ieder geval de projector gewoon op de stoel staan te schijnen, niet aan te raden alhoewel we toch steenvast op rij 4 gaan zitten.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

N1v3K

Quote from: jasjenl on April 20, 2016, 21:57:34
Maar rij 6 is juist verder naar achter :) En rij 11 is verder naar voren.
Als dat zo is, dan ben ik abuis ;D
Dan bedoel ik waarschijnlijk rij 8.

Hoe het dan gesteld is op rij 11 weet ik niet.
Zou ik op basis van het zaal plattegrondje niet direct voor kiezen, denk ik...

Symtom

Jt in Kerkrade is een hele fijne bios op dit gebied.
B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Loric

Heeft er iemand al Captain America Civil War in Dolby Cinema gekeken?

Ik heb 'm in Antwerpen in Laser Ultra / Atmos gezien, ik ben benieuwd of iemand anders eens goed naar de mix heeft geluisterd. Die viel me, zacht uitgedrukt, nogal tegen.

maximus79

Quote from: Loric on May  4, 2016, 09:20:07
Heeft er iemand al Captain America Civil War in Dolby Cinema gekeken?

Ik heb 'm in Antwerpen in Laser Ultra / Atmos gezien, ik ben benieuwd of iemand anders eens goed naar de mix heeft geluisterd. Die viel me, zacht uitgedrukt, nogal tegen.

Heb hem gezien in Dolby cinema in Hilversum, mix viel inderdaad wel tegen. Zelfde was het geval bij avengers 2, wat ook op de blu-ray te horen was.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

jasjenl

Quote from: N1v3K on April 21, 2016, 14:16:58
Als dat zo is, dan ben ik abuis ;D
Dan bedoel ik waarschijnlijk rij 8.

Hoe het dan gesteld is op rij 11 weet ik niet.
Zou ik op basis van het zaal plattegrondje niet direct voor kiezen, denk ik...
Achteraf bekeken was rij 11 inderdaad toch wel redelijk dicht bij het doek, denk dat rij 8 of 9 net wat beter zijn want op rij 11 zit je net te laag en heb je ook het probleem dat, door de relatief wat beperkte grootte van de brillen, de randen van het scherm al vrij gauw buiten de bril vallen als je je hoofd een beetje draait.

Maar verder was ik toch wel onder de indruk van zowel de zaal als de film (Jungle Book). Qua beeld is dit het rustigste 3D beeld dat ik tot nog toe ervaren heb en crosstalk was in mijn ogen ook volledig afwezig, wat ik in andere bioscopen toch wel eens anders heb gezien. Ook het geluid was erg goed, voor mij volgens mij de eerste keer dat ik echt ook in een zaal was met een systeem waar je ook van boven geluid hebt, erg indrukwekkend!

Jungle Book is trouwens ook echt een aanrader, wat is die film mooi gemaakt! Het enige dat me echt blijft storen bij 3D films is dat films maar 24 frames/sec zijn, ook nu zag je bij snelle scenes weer dat dit echt te weinig is om het beeld nog goed te kunnen blijven volgen. Erg jammer dat er na The Hobbit geen enkele andere film nog is geweest die HFR is gaan toepassen, dat is voor een fatsoenlijke 3D beleving in mijn ogen toch echt een must.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Loric

Even deze thread nieuw leven inblazen, de afgelopen weken heb ik diverse bioscopen bezocht ter vergelijking, omdat er de afgelopen jaren zoveel nieuw is gebouwd en nieuwe technieken zijn geintroduceerd. Waarom in deze topic? Dat blijkt hopelijk uit het onderstaande.

Allereerst bezocht ik, zoals eerder aangegeven, 'Captain America Civil War' in de Kinepolis Antwerpen. Fantastische stoelen, vernieuwd sinds mijn laatste bezoek járen geleden. Net zo heerlijk als de stoelen van de Dolby Cinema's. Geluid was goed kwa klank, mix niks bijzonders helaas. Jammer van de pauze in de film, dat was nieuw voor mij in een Kinepolis bioscoop. Beeld was goed, vooral omdat de zaal (5 - Laser Ultra) zo diep is, en het scherm zo groot.  En opvallend achteraf gezien, in vergelijking met Cinemec Utrecht zaal 1.

Dat is ook een diepe zaal en daar viel me de projectie zwaar tegen. Het scherm is helemaal recht, dat zie ik niet zo vaak in de zogenaamde Premium zalen. Ook in deze zaal laser-projectie. Alleen als ik dat niet van tevoren had geweten had ik het eerlijk gezegd niet gezien. Ik heb daar 'Independence Day Resurgence' gekeken. Wel ok waren de 3D brillen, vrij groot, zoals de oude Imax brillen. Het beeld zelf echter was erg donker, daarom ook deed het me eerder denken aan een niet-laser 3D voorstelling. Na een tijdje Dolby Cinema 3D en nog Imax 3D en ook Laser Ultra in Antwerpen, viel de projectie in Cinemec me ronduit tegen. Met name de interieurs zagen er veel te donker uit. Waarbij ik als enige bedenking nog kan opbrengen dat het wellicht aan de belichting van de film licht, of aan een matige DCP. Ik probeer deze vrij nieuwe zaal het voordeel van de twijfel te geven, maar dat is moeilijk. Tenzij anderen 'Independence Day Resurgence' elders gezien hebben en het beeld ook niet ok vonden.

De zaal zelf van Cinemec is best fraai, diep, comfortabele stoelen. Niet zo super als Antwerpen en de Dolby Cinema's, maar we zijn gelukkig ver verwijderd van de ongemakkelijke bioscoopstoelen van weleer. Het hout in het plafond ziet er mooi uit, bedoelt voor de akoestiek neem ik aan? De houten armleuningen geven het ook een warme uitstraling, alleen ze reflecteren helaas het scherm. Zo zie je maar weer hoezeer alle details er toe doen in een bioscoop. Toen ik naar binnen liep en de Dolby Atmos speaker constellatie bekeek dacht ik, 'zo dat belooft wat'. Hier zou het weer aan de mix kunnen liggen, die maakte weinig indruk, terwijl je gezien de dynamiek in het beeld toch wel wat zou verwachten, maar ik had veel meer verwacht. Zelfs met de mindere projectie had het geluid nog veel goed kunnen maken, want ik was benieuwd naar een diepere zaal na de nieuwe Imax in Arnhem. Maar nee jammer. Elders op het forum heb ik enthousiaste berichten gelezen over deze zaal, misschien lag het enkel aan de film, maar al met al werd ik er niet warm van. Positief wel dat er enkel twee trailers als voorprogramma vertoond werden, geen reclame niks verder. Jammer dan wel van de pauze in de film.

Die interesse naar een diepere zaal, met name voor het geluid, kwam na mijn bezoek aan de nieuwe Pathe Imax zaal in Arnhem. Dit is de enige Imax zaal in Nederland met hun nieuwe 12(?) kanaals geluidssysteem. En het grootste Imax scherm van Nederland. Het is een hele fijne zaal. Het deed me denken aan de relatief nieuwe Imax zaal aan het Spui in Den Haag, maar dan iets knusser op de een of andere manier. Zoals een Imax zaal is deze tamelijk vertikaal, - niet zo diep dus als de gemiddelde bioscoop zaal, of zelfs de Pathe Arena Imax. Dat is natuurlijk de lol van Imax, lekker dicht op het scherm zitten, daar zit de kracht van deze beleving. Zo ook hier. Wat me hier voor het eerst duidelijk werd was de consequentie van zo'n vertikale zaal ten opzichte van een diepere. Misschien ben ik spuit 111. In zo'n vertikale zaal is er veel minder sprake van geluid achter je. "Achter" zit immers ergens schuin boven. Dat heeft wel degelijk invloed op het geluid. En ik miste die diepte toch wel. Op zich klonk het verder ok, de klank van dit nieuwe systeem lijkt sterk op het typische Imax geluid, iets te schel naar mijn smaak. Wel beter kwa akoestiek dan de Pathe Arena Imax en het surround was ook veel gelaagder dan de twee enorme speakers in de hoek bij de andere Imax zalen.

Ik zag 'Warcraft' daar trouwens. Ze hebben nog niet de nieuwe Imax Laser projectie in Arnhem, dus het beeld was op dat enorme scherm niet zo scherp als in een Dolby Cinema zaal bijvoorbeeld. Toch houd ik erg van zo'n groot scherm. Wat zou de ideale verhouding zijn van een zaal waarbij je dicht op het scherm zit én toch diep genoeg om een (surround)mix helemaal tot zijn recht te laten komen?

Dan is het toch weer de Dolby Cinema zaal in Hilversum die er bovenuit steekt. Ik zag daar 'X-Men Apocalypse', en het geluid was op grote afstand het sterkst van al de bovengenoemde zalen. Agressief, dynamisch, goed van klank, nooit té hard. En beeld ook prima.

Als een terzijde, het meest absurde sublaag dat ik in de afgelopen jaren gehoord/gevoeld heb was in Eye 1, bij 'Midnight Special'. Deze zaal is kwa programmering mijn favoriete zaal. De projectie en het geluid zijn dik in orde. De nooduitgang bordjes storen me echter mateloos en halen veel van het kijkplezier weg.

Het lastige aan dit soort vergelijkingen blijft dat ik verschillende films in deze zalen gezien heb. Geen van de films is de moeite waard genoeg om meerdere keren te zien, dan zou de vergelijking veel duidelijker zijn.

De concurrentie in bioscoopland neemt nog steeds toe, de kwaliteit blijft wisselend. De voorkeuren op een rijtje:


1. Dolby Cinema Hilversum
2. Eye 1 vanwege de programmering
3. Pathe Imax Arnhem
4. Kinepolis Antwerpen zaal 5
5. Cinemec Utrecht 1

HAL

Smaken verschillen. Mij zien ze niet meer in Hilverdorp. Vond het niks bijzonders.

Fox

Quote from: HAL on June 24, 2016, 14:50:55
Smaken verschillen. Mij zien ze niet meer in Hilverdorp. Vond het niks bijzonders.

Inderdaad, smaken verschillen.

Ik had het helemaal gehad met Pathe Amsterdam en ging bijna niet meer naar de bios (behalve dan daar met de mannen avond, een aantal keren per jaar in A'dam).
Als ik ging, dan was het naar de THX zaal in Almere.

Echter sinds de JT bios in Hilversum is geopend kreeg ik hernieuwde zin.
Helemaal nu de hoofd zaal omgebouwd is naar Dolby Cinema.

Zo zie je ieder zijn ding, ookal is 1 bezoek aan een bepaalde bios nu niet bepaald een referentie  :yinyang:

HAL

Quote from: Fox on June 24, 2016, 16:30:03

Zo zie je ieder zijn ding, ookal is 1 bezoek aan een bepaalde bios nu niet bepaald een referentie  :yinyang:

Hij bent heel kritisch (en dat bedoel ik positief) maar mijn avond begin al met parkeerchaos en de film die ik heb gezien was Batman vs. Superman die ik echt verschrikkelijk vond dus misschien moet ik nog een keertje gaan.

Loric

Quote from: HAL on June 24, 2016, 17:19:19
Hij bent heel kritisch (en dat bedoel ik positief) maar mijn avond begin al met parkeerchaos en de film die ik heb gezien was Batman vs. Superman die ik echt verschrikkelijk vond dus misschien moet ik nog een keertje gaan.

Maar natuurlijk! Zoals ik schreef, de film zelf speelt nogal een factor in de beleving. De programmering van Eye 1 in Dolby Cinema H'sum zou ideaal zijn, zucht.

Fox

#298
Quote from: HAL on June 24, 2016, 17:19:19
Hij bent heel kritisch (en dat bedoel ik positief) maar mijn avond begin al met parkeerchaos en de film die ik heb gezien was Batman vs. Superman die ik echt verschrikkelijk vond dus misschien moet ik nog een keertje gaan.

Ja de parkeer chaos is inderdaad lasting.
Daarom sta ik ook meestal iets verderop in de woonwijk.

De believing valt en staat inderdaad met de sort film   :popcorn:

Dirk

toetsenbord ff schoonmaken, lijkt wat te plakken vd popcorn ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea