T+A sub aansluiten?

Started by jan willem, February 28, 2004, 11:52:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jan willem

L.S.

welke aansluiting moet ik gebruiken aan mijn sub vanaf de receiver.
De manual van de sub zegt er nl. niets over.
Ik heb de volgende aanslutingen op de sub;
"cinch in L"
"cinch R"
"high level out"
   +   -  L
   +   -  R

"high level in"
   +  -  L
   +  -  R

gr. jan willem
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

patrick_vdb

Hi Jan Willem,

Wanneer je het bass-management van de Marantz wilt gaan gebruiken moet je de sub middels een interlink aansluiten op cinch L, vanaf de Marantz in sub-out.

Mvrgr

Patrick

jan willem

Patrick,

bedankt joh,
vraagje, waarvoor dient de "cinch R"?


gr. jan willem
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

Ettepet

#3
Veel subs hebben 2 aansluitingen, bedoeld om voor zowel links (L) als rechts (R) het subsignaal te kunnen bundelen.  De meeste mensen zullen die optie nooit nodig hebben omdat bij hen het subsignaal uit één versterker komt.  In de handleiding van je sub hoort eigenlijk te staan hoe je dan de sub aansluit.

In mijn handleiding staat hetzelfde wat Patrick al zei, maar vaak wordt toch aangeraden om een Y-kabel te gebruiken, die in zowel links (L) als rechts (R) gaat.  De komende week beschik ik over beide kabels, en dan kan ik voor mezelf kijken of het uitmaakt.

Hoe het voor de T+A sub zit weet ik niet, probeer Patrick's suggestie of vraag de winkelier of je beide soorten kabels uit kunt proberen.  Het makkelijkste is misschien om naar een zaak te gaan waar ze die sub verkopen, dan kun je redelijkerwijs verwachten dat ze hier verstand van hebben.  ;)

patrick_vdb

Hi Jan Willem,

Ettepet heeft hierboven al prima uitgelegd waarvoor er een linker en rechter ingang op de sub zit.

Met een Y-splitter (aan de kant van de sub voorzie je de interlink met zo'n opzetstuk waardoor je in staat bent zowel het linker alsook rechterkanaal te gebruiken, dus het is niet nodig om twee interlinks te gaan gebruiken) verhoog je de spanning van het inkomende signaal en daarmee ook soms wat de output. Vaak is dit echter niet nodig, kwestie van uitproberen. Het LFE en herroute laag blijft gewoon mono.

Mvrgr

Patrick

jan willem

vandaag de importeur gebeld. Die moeten het toch uiteindelijk weten?!
Die weet niet eens waar het over gaat, maar zal contact opnemen met de fabrikant.

p.s. de sub doet het nu hoor, maar ik wil gewoon weten wat de "cinch R" aansluiting voor functie heeft ;D
Loewe Planus; Marantz SR 5400;Marantz DV 6400; 2xT+A TLR-1;2x T+A mini;1xTLW-2A sub

MarcoV

Quote from: jan willem on March  1, 2004, 20:21:30

p.s. de sub doet het nu hoor, maar ik wil gewoon weten wat de "cinch R" aansluiting voor functie heeft ;D

Precies de functie die hierboven door Patrick en ettepet beschreven is. Veel importeurs en winkels zijn helaas nog niet voldoende gericht op meerkanaals/HT, verwacht daar dus ook geen goede antwoorden van.

Marco