Brom via de front speakers bij Musical Fidelity M6/500i - Marantz SR7008 combi

Started by DV79, February 4, 2015, 14:32:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DV79

Heeft er iemand ervaring met het volgende?

Ik heb m'n opstelling enigzins aangepast.

Ik had tot voor kort een Surround pre/pro met een Multi channel amp.
Deze heb ik in eerste instantie vervangen voor alleen een Marantz SR7008 met de bedoeling daar een stereo integrated aan toe te voegen.

Dat laatste heb ik gisteren gedaan in de vorm van een Musical Fidelity M6/500i.

Ik heb m'n BlueSound Node aangesloten op MF CD ingang en de Marantz SR7008 pre-out fronts op de HT/AUX ingang van de MF.

Wat me opvalt, maar daar moet ik nog even verder mee aan de slag, is dat ik een brom heb.
Op het moment dat ik de MF alleen aanzet en op iets anders dan de HT/AUX aansluiting heb staan is hij volledig stil.
Selecteer ik de HT/AUX aansluiting, met of zonder de SR7008 ingeschakeld, dan heb ik een brom.

M'n stroom voorziening is niet ge-aard. Misschien heeft het daar iets mee te maken?
Ik zie in de handleiding van de MF de opmerking "WARNING - This appliance MUST be earthed"

De MF zit rechtstreeks op het stopcontact (1 van een dubbel) en de rest van m'n apparatuur zit via een steckerdoos op de andere van die dubbel.
Ik heb nog niet geprobeerd om iets los te koppelen oid.
Verder testen kan ik vanavond weer doen.

Iemand misschien een idee?

Kan het niet aarden van de apparatuur de oorzaak zijn? Aangezien ik op CD geen probleem hoor.
Ook met alleen de Marantz aangesloten heb ik geen probleem.

Iemand enige ervaring hoe dat in z'n werk gaat? En door wie ik dat kan laten doen?

Bedankt voor de input.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

BuSpu

Het snelst te proberen is om een van de stekkers om te draaien en te kijken of dat helpt.
Vervolgens probeer eens om beide apparaten op dezelfde wandcontactdoos te zetten desnoods met een stekkerdoos ertussen. Eventueel ook stekkers draaien.
Als dat niet helpt zou je een geaard verlengsnoer kunnen leggen naar een geaarde wandcontactdoos (keuken oid). Geaard stekkerblok ertussen.
Omdat het ook bromt als de Marantz uitstaat lijkt het een voedingsissue.

DV79

Quote from: BuSpu on February  4, 2015, 14:48:26
Het snelst te proberen is om een van de stekkers om te draaien en te kijken of dat helpt.
Vervolgens probeer eens om beide apparaten op dezelfde wandcontactdoos te zetten desnoods met een stekkerdoos ertussen. Eventueel ook stekkers draaien.
Als dat niet helpt zou je een geaard verlengsnoer kunnen leggen naar een geaarde wandcontactdoos (keuken oid). Geaard stekkerblok ertussen.
Omdat het ook bromt als de Marantz uitstaat lijkt het een voedingsissue.

Bedankt, stekkers omdraaien had ik inderdaad al geprobeerd, maar dat lijkt niets te helpen.
Dat testen van een aansluiting in de keuken is inderdaad een goeie, ga ik vanavond even mee aan de slag.

En anders alles loskoppelen en alleen de MF aansluiten op de fronts en kijken wat er gebeurd.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Rowdy

Zit je aangesloten op een CAI-aansluiting met je apparatuur?

DV79

Quote from: Rowdy on February  4, 2015, 17:12:44
Zit je aangesloten op een CAI-aansluiting met je apparatuur?

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp.

Of ik aangesloten zit op een CAI aansluiting met m'n apparatuur?

De Ziggo tuner zit wel op hetzelfde stekkerblok.
De Ziggo kabel zelf komt binnen in de meterkast en niet bij de TV in de huiskamer.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

donron

Is de tuner van de Marantz aangesloten? Zo ja, trek de antennekabel eens los


DV79

Quote from: donron on February  4, 2015, 17:54:27
Is de tuner van de Marantz aangesloten? Zo ja, trek de antennekabel eens los

Radio tuner is niet aangesloten. Luister alleen radio via de BlueSound.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Rowdy

Ontkoppel alle apparatuur en sluit ze 1 voor 1 weer aan. Beginnen bij de eindversterker en ga zo door tot je alles hebt aangesloten. Voordat je een nieuw apparaat aansluit ga je eerst luisteren of je brom hebt.

DV79

Vanavond heb ik de M6/500i eerst op een randaarde stopcontact in de keuken aangesloten > brom bleef  :-\

Daarna stekker weer gewoon terug gestoken in de wandcontact waar hij al in zat. Later nog maar even kijken dacht ik.
Na wat tv kijken had ik ineens het idee dat de brom weg was.
Nog wat testen gedaan met switchen tussen CD en AUX/HT. Het blijft weg  :pompom:

Ik ga nu twijfelen aan mezelf of ik eergisteren de stekker wel heb omgedraaid. Misschien niet goed genoeg gekeken.

Nu maar even afwachten of het morgen ook nog weg is.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

BuSpu


DV79

Quote from: DV79 on February  5, 2015, 23:24:22
Vanavond heb ik de M6/500i eerst op een randaarde stopcontact in de keuken aangesloten > brom bleef  :-\

Daarna stekker weer gewoon terug gestoken in de wandcontact waar hij al in zat. Later nog maar even kijken dacht ik.
Na wat tv kijken had ik ineens het idee dat de brom weg was.
Nog wat testen gedaan met switchen tussen CD en AUX/HT. Het blijft weg  :pompom:

Ik ga nu twijfelen aan mezelf of ik eergisteren de stekker wel heb omgedraaid. Misschien niet goed genoeg gekeken.

Nu maar even afwachten of het morgen ook nog weg is.

Is al even geleden, ik merk dat de brom wel duidelijk minder is maar er toch nog wel is.
Ik heb inmiddels ook een mantelfilter in gebruik, die heb ik direct bij de kabeluitgang in de meterkast aangesloten. Ook dat lijkt wel iets te helpen maar verhelpt het niet helemaal.
Ik ga hem vanavond nog even direct bij de Humax tuner in de kabel opnemen, kijken wat dan het resultaat is.

Iemand nog andere ideeën waar dit vandaan zou kunnen komen?

Kan er door andere apparatuur een brom op het stroom net gezet worden? Misschien stel ik wel een heel stomme vraag hoor.

Alvast bedankt weer.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

VTEC_genieter

HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers


Henrie

Ik had precies hetzelfde met mijn M6500i i.c.m. mijn Pioneer SC-2023. Ook alleen op de HT-ingang. Alle andere ingangen waren mooi stil. Bij mij heeft een mantelstroomfilter in de CAI-kabel het probleem opgelost, maar ik lees dat dat bij jou niet alles oplost...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

erik s.

Quote from: Henrie on February 28, 2015, 01:10:03
Ik had precies hetzelfde met mijn M6500i i.c.m. mijn Pioneer SC-2023. Ook alleen op de HT-ingang. Alle andere ingangen waren mooi stil. Bij mij heeft een mantelstroomfilter in de CAI-kabel het probleem opgelost, maar ik lees dat dat bij jou niet alles oplost...
er zijn wel verschillende soorten. vaak is het een ferrietring,  de betere maken een galvanische scheiding.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

DV79

Quote from: VTEC_genieter on February 27, 2015, 23:12:51
Heb je ook andere netsnoeren gebruikt om te testen?

Nee heb ik niet geprobeerd.
Maar is zeker een optie.

Ik zet hem op de lijst.

Bedankt
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

vik

Heb je misschien ergens een "klik aan klik uit" systeem zitten? Hier heb ik ook al ellende door meegemaakt. Zelfs een sub die weigerde aan te gaan.

Wat voor rca kabels gebruik je? Afgeschermd?


Quote from: DV79 on March  1, 2015, 16:52:17
Nee heb ik niet geprobeerd.
Maar is zeker een optie.

Ik zet hem op de lijst.

Bedankt
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DV79

Interlinks wisselen is ook een mogelijkheid.

Ik gebruik W&M volgens mij is dat de AC tussen de Marantz en de MF en VdH D-102 III tussen de BlueSound en de MF.
Maar ik kan eens op zoek gaan naar een andere interlink.

Overigens lijkt de brom nog minder nu ik vanmiddag het mantelfilter direct tussen de antenne kabel en de Humax heb geplaatst.
Op de HT instelling is er wel iets meer brom/ruis dan op een andere aansluiting, maar het is nagenoeg weg.

Bedankt voor de ideeën. Ik zal ze eens proberen.
Wel eerst even op zoek naar een andere interlink.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

erik s.

de W & M is flink afgeschermd. brom door de interlink kan dan eigenlijk alleen als hij defect is.
heb je het op beide kanalen?
beide kanalen van de kabel defect lijkt me erg onwaarschijnlijk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

vik

Niet meteen gaan wisselen van interlinks ik was gewoon benieuwd.

Ik heb je een mail verzonden.


Quote from: DV79 on March  2, 2015, 00:49:36
Interlinks wisselen is ook een mogelijkheid.

Ik gebruik W&M volgens mij is dat de AC tussen de Marantz en de MF en VdH D-102 III tussen de BlueSound en de MF.
Maar ik kan eens op zoek gaan naar een andere interlink.

Overigens lijkt de brom nog minder nu ik vanmiddag het mantelfilter direct tussen de antenne kabel en de Humax heb geplaatst.
Op de HT instelling is er wel iets meer brom/ruis dan op een andere aansluiting, maar het is nagenoeg weg.

Bedankt voor de ideeën. Ik zal ze eens proberen.
Wel eerst even op zoek naar een andere interlink.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

+1

Quote from: erik s. on March  2, 2015, 08:24:00
de W & M is flink afgeschermd. brom door de interlink kan dan eigenlijk alleen als hij defect is.
heb je het op beide kanalen?
beide kanalen van de kabel defect lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DV79

Bedankt beiden.

Het is op beide kanalen maar het is duidelijk minder geworden door het plaatsen van het mantelfilter, ik heb die eerst direct in de meterkast bij het binnenkomen van de kabel geplaatst. Daarna was de brom duidelijk minder maar nog steeds aanwezig. En nu na het verplaatsen van het mantelfilter naar direct bij de Humax tuner is het nog minder geworden. Maar er is nog steeds een lichte brom te horen op het kanaal van de HT passthrough. Die hoor ik niet op één van de andere kanalen op de MF.

Vik, je vroeg eerder of ik een klik aan klik uit schakelaar gebruik maar die heb ik niet.

Het is overigens 'leefbaar' zoals het nu is. Maar wanneer ik het toch nog helemaal weg kan krijgen zou dat super zijn.

Heeft het bijv. zin om eens te kijken naar het aarden van de stopcontacten waarop de apparatuur nu aangesloten is?
Of nog een stap verder, heeft een aparte audio stroom groep zin?
Ik weet ook niet wat de kosten van dat laatste zouden zijn.

Of heeft het misschien zin om te kijken naar een beter verdeelblok, een PS-Audio bijv?

Ik neem aan dat een apparaat de brom genereerd. En aangezien het mantelfilter een deel van de brom weg neemt, neem ik aan dat het inderdaad een aardlus is zoals Henrie me aangaf in een ander topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=147927.msg2754422#msg2754422
Is die aardlus volledig weg te nemen?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

erik s.

ik denk nog steeds dat het van de kabel naar je Humax komt.
welk mantelstroomfilter heb je?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

DV79

Quote from: erik s. on March  2, 2015, 15:11:01
ik denk nog steeds dat het van de kabel naar je Humax komt.
welk mantelstroomfilter heb je?

Hallo Erik,

dat is heel goed mogelijk en ook waarschijnlijk.

Ik heb gewoon een goedkope mantelstroomfilter genomen.

Onderstaande.
Heb je het idee dat een andere/duurdere beter resultaat zal geven?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854