Meerdere audioformaten mp3;flac;itunes of 1 bestandsformaat op nas zetten?

Started by bizart, February 3, 2015, 21:54:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bizart

Hallo.

Heb een externe Iomega ScreenPlay Pro HD die ik wil gebruiken als nas.
Wil er muziek opzetten  van men pc maar deze staan er in verschillende bestandsformaten op zoals;flac andere in itunes en mp3 in windows mediaplayer.
Kunnen deze omgezet worden in 1 bestandsformaat zodat alles goed afgespeeld wordt op externe hd.
Zoja welk formaat kiezen en hoe breng je alles naar 1 standaard formaat.
Als alles vlot afspeelt wil ik upgraden naar een Synology nas.
Dit zijn men eerste stappen  de nas wereld en kom er niet uit.
Graag jullie deskundig advies.
Alvast  bedankt.

Mvg..
Pat.


bizart

Idd maar wat is de oplossing?
Is al men muziekfiles naar itunes importeren  een goede optie?
Dit is een test want de volgende stap is het aanschaven van een nas en hoe breng je daar de verschillende formaten onder 1 formaat?

paaj

Gewoon laten wat het is, en nieuwe CD's in een lossless formaat rippen: ALAC (.m4a) als je itunes gebruikt, anders FLAC.

FLAC's kun je eventueel zonder problemen omzetten naar ALAC (en andersom), van je MP3'tjes kun je beter afblijven. Beter worden de MP3'tjes niet meer en alle software speelt ze toch al af.

Zelf stop ik ook alles in iTunes, dan maakt die nette mappen op basis van artiest en album (als je de boel netjes getagd hebt). De opslag daarvan kan ook op een NAS, via de settings van iTunes kun je een locatie kiezen. Om FLAC naar ALAC om te zetten gebruik ik XLD, een gratis converter tooltje.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

quattronl

Waarom wil je alles normaliseren?
Je mediaspeler kan toch gewoon alles afspelen? 't Zal hem worst zijn wat 'm aangeboden wordt.
Ik heb op mijn NAS ook mp3, flac en wav door elkaar staan. Geen probleem hoor.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW