Ziggo opnieuw ingeladen: slechter beeld

Started by pameijer, February 3, 2015, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinus

Quote from: kanariepiet on February 25, 2015, 15:22:06
Hier ook last op verschillende zenders met artefacts, 1 zender voor de kids die elke keer een E foutmelding krijgt.
Heb goede Hirschmann kabels en stekkers (1 jaar oud) dus daar ligt het niet aan.
Ben echt wel een beetje teleurgesteld in Ziggo nu ze overgaan op de UPC rommel!

Hier wordt het daaaaaag Ziggo, hello glasvezel (Wss Vodafone)

schaamteloos van de Tweakers site gejat :)

QuoteQam256 en mogelijke storingen

UPC gebruikt voor vrijwel alle zenders qam256-modulatie, al heeft Ziggo dit de afgelopen jaren ook steeds breder geïmplementeerd. Het toepassen van qam256 is een logische keuze: ten opzichte van qam64 kan per transport stream, een gemultiplexte bundel digitale zenders, gemiddeld 33 procent meer data verstuurd worden, waardoor er meer kanalen aangeboden kunnen worden. In bitrates gemeten loopt de bandbreedte op van 38Mbit/s bij de oudere qam64-modulatie naar circa 50Mbit/s bij qam256. Samen met het aanpassen van de frequenties is UPC, en dus nu ook Ziggo, in staat om het hd-aanbod te vergroten.

Problemen met kabels

Coax-kabelToch kent qam256 ten opzichte van qam64 een nadeel: het digitale tv-signaal is gevoeliger voor storingen, met 'blokjes' in het tv-beeld of geheel geen beeld tot gevolg. De storing wordt vooral veroorzaakt door de frequenties die voor 4g worden gebruikt, maar ook de zendapparatuur van politie en brandweer kunnen een verstorende werking hebben. Met name slechte, veelal oudere, coax-bekabeling heeft onvoldoende afscherming tegen deze ethersignalen.

De migratie levert dan ook de nodige klachten op bij klanten: zij kunnen bepaalde zenders maar met moeite of zelfs geheel niet ontvangen met de errorcodes E48 en E52 tot gevolg. Ziggo stelt dat de problemen veelal verholpen kunnen worden door een televisie aan te sluiten met een zogeheten Kabel Keur-kabel met een lengte van maximaal 10 meter die direct naar de hoofdaansluiting loopt. Als dit niet helpt dan kan de klant eventueel een monteur inroepen om te kijken of de hoofdaansluiting dan wel de versterker het knelpunt is.

De Consumentenbond heeft naar aanleiding van het harmonisatieprogramma van Ziggo laten weten dat het de klachten van abonnees inventariseert en dat het kabelbedrijf de verantwoordelijkheid heeft om de problemen op te lossen. Ziggo-woordvoerder Eric van Doeselaar laat aan Tweakers weten dat de kabelaar voorlopig coulanter is bij het plaatselijk verhelpen van storingen door een monteur. Waar formeel de verantwoordelijkheid voor Ziggo stopt bij de hoofdaansluiting, zou Ziggo nu in vrijwel alle gevallen de problemen ter plekke willen verhelpen. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat de provider ter plekke kabels vervangt.

Bitrates en het analoge signaal

Een andere klacht die opduikt is de verminderde kwaliteit van hd-zenders. Zo hanteerde Ziggo voor de best bekeken hd-zenders een vaste bitrate van 9Mbit/s, maar de UPC-infrastructuur gebruikt een variabele bitrate die schommelt tussen de 6 en 12Mbit/s. Hierdoor kunnen er per transponder vijf hd-kanalen worden doorgegeven. De kabelaar stelt dat de variabele bitrate geen noemenswaardige beeldverslechtering tot gevolg heeft, maar niet iedereen is het daarmee eens.

Overigens hebben Ziggo of UPC nog niet het besluit durven nemen om te stoppen met analoge televisie, een ingreep die aanzienlijk meer ruimte oplevert voor verdere uitbreiding van digitale televisie en het verhogen van de bandbreedte voor internet. Ondanks dat het aantal analoge kijkers de afgelopen jaren flink is geslonken, zou een dergelijke ingreep toch een aanzienlijke impact hebben. Of het 'nieuwe' Ziggo op afzienbare termijn toch het analoge pakket schrapt, wil de kabelaar nog niet zeggen, al lijkt die keuze op den duur een onvermijdelijke. Er is echter bij wet nog wel een doorgifteplicht voor 15 analoge zenders van toepassing, mits de aanbieder er voor kiest om een analoog signaal door te geven.
............

Bas Akkerman

Ik geef ze nog even een kans, maar de beeldkwaliteit vind ik over het algemeen achteruit gegaan. Het lijkt wel een beetje kwantiteit voor kwaliteit en dat is nou juist niet zoals ik Ziggo ken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

gast2018

Staat op tweakers een artikel over. Mn bitrate, kan het even zo snel niet vinden.

HJ

Bij mij toch prima. Vanacht gaan ze weer sleutelen aan de digitale tv, ben benieuwd. ..

remco320


Quote from: John Wx on February  7, 2015, 14:31:39
Hier in Baarn geen problemen
Nou, uhm, dusse, echt wel... Vroeger had ik hick ups bij NGC. Nu geen beeld op ned3, rtl8 en een of andere vage zender. Volgens de electro world waar de hele zwik(tv, ci+interactief en Ziggo pakketje) vandaan komt is het schering en inslag. Monteur is langs geweest. Propt kabel direct in de modem, dan werkt het naar behoren, dus zit er ergens iets in de interne kabels. Vanaf de muur aansluiting naar de tv is de nieuwste hirschmann met kabel keur. Tv is een Sony van vorig jaar.
Woon in een huurhuis en mag niet alle kabels e.d. vervangen. Een hirschmann versterker biedt geen oplossing.
Eerst werkte npo 3 wel en met de nieuwe indeling dus niet.. Wat nu?

gast2018


Raymen

Gisteren ook de zenders opnieuw in gesteld
Beeld is verder hetzelfde op de nederlaandsr zenders

Maar heb toch wel een 10 stuks met blokken en met melding E

Daarin tegen wel van 180 m/bit naar 200


Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

TopGun2010

Soms kan een fabrieks reset helpen, op mijn Humax deed dit wonderen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dvd-fan

Bij mij in Tilburg ook paar problemen. Merendeel zenders is ok, alleen oa Nickelodeon en travel channel blokkering beeld soms  melding e48- 32.
Iemand enig idee? Fabrieksreset heeft niet geholpen. Hij kan heel de zender soms niet vinden. Bij blokkerig beeld sterkte 69% kwaliteit 100% en BER 150.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Raymen

 Jij zit toch in de reeshof robin

Ik in het centrum, dus dat is al een flink gebied

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

dvd-fan

klopt heb ook met ci slot geprobeert zelfde effect.
wordt denk ik toch nieuwe kabel trekken. >:(
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Raymen

Ik heb toch best veel mpeg fouten sinds de omschakeling upc ziggo

Had hiervoor helemaal nergens last van
Dit is geen vooruit gang ziggo

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

BuSpu

Mmmmm ik dacht eerst niets te zien maar nu zie ik af en toe echt beeldlijnen  :crazy:.
Laatst in proefkonijnen gewoon duidelijke beeld lijnen maar tijdens de reportages was het oke?!  >:(

TopGun2010

Gisteren voor het eerst onmogelijk om NL3 te bekijken, een groot blokkenfeest. Mijn kabels zijn dik in orde. Zou het met de snelheidsverhoging te maken hebben?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

RonG

Nou, het is dus hommeles na het omzetten. Ben rtl7 aan het opnemen en dan veel zenders niet te bekijken, ned3, rtl5, veronica, net5 noem maar op. Voorheen geen probleem gehad....

Allemaal blokken alsook e37/32 meldingen>:( >:(

Stop ik met opnemen is het weer goed.

Integra

Vooralsnog hier geen problemen....  wij waren een van de eersten die over gingen (Opsterland)
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

RonG

Het rare is dat wanneer ik de opname stop de genoemde zenders weer goed zijn. Ga ik opnemen geven veel zenders storing.
De zender welke ik opneem zie ik dan ook soms door de zender welke storing geeft ???
Bv. gisteren was ik RTL7 aan het opnemen, ga naar net5 en deze stoorde maar zag ook details van RTL7 :devil:

gast2018

Wij zijn inmiddels ook over, al een tijdje. Ik merk eigenlijk geen verschil.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

NielsLu

Quote from: RonG on March  6, 2015, 14:44:34
Het rare is dat wanneer ik de opname stop de genoemde zenders weer goed zijn. Ga ik opnemen geven veel zenders storing.
De zender welke ik opneem zie ik dan ook soms door de zender welke storing geeft ???
Bv. gisteren was ik RTL7 aan het opnemen, ga naar net5 en deze stoorde maar zag ook details van RTL7 :devil:

Dit hebben wij hier ook, exact hetzelfde! Ik heb afgelopen weekend de fabrieksinstellingen teruggezet, het is me tot nu toe nog niet opgevallen. Zodra we weer wat hebben opgenomen zal ik het even laten weten hoe het nu is.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Sjaak_Banaan

Fijne jongens daar, gisteren een brief gekregen dat we ons ook weer opnieuw moeten registreren bij Ziggo. Door de fusie is er een dubbele gebruikersnaam ontstaan...
Ga je naar de site om het dan toch maar te doen krijg je een foutmelding. Vanavond nog maar eens proberen.

Mijn ouders hebben een nieuwe kabel (van Ziggo) getrokken en missen nog steeds de Belgische zenders, BBC en 24Kitchen...
Ik moest zelf maar de splitter openmaken en de tv direct op de hoofdkabel aansluiten en kijken of het dan wel goed is, dan krijgen ze een nieuwe splitter... zucht
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Raymen

Hier ook hetzelfde.

Ik was tevreden over ziggo, zeer tevreden.

Ik had ziggo on demand op de humax en kwaliteit was top.
Nu on demand weg kaliteit is minder heb vaker blokjes... :( :( :(

Kan overgaan op een horizon box

Iemand ervaring met zo`n box

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

ikkeenjij36

Sinds vandaag een tweede ci+ module genomen voor een 2e tv boven,instalatie zonder problemen en gelijk draaien.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

TopGun2010

Vind het echt waardeloos! Nooit problemen gehad en sinds de migratie steeds blokken in het beeld als mijn Humax een ander kanaal opneemt. Ik heb een goede splitter en dure afgeschermde coax kabels.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...