Ziggo opnieuw ingeladen: slechter beeld

Started by pameijer, February 3, 2015, 16:37:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Door de fusie met UPC heb ik vandaag mijn Ziggo kanalenlijst opnieuw in moeten laden. Ging erg snel, kreeg ook een stuk meer zenders dan hiervoor. Alleen merkte ik direct dat er verschil zit in de beeldkwaliteit nu we op de backbone van UPC zitten. Bij Ziggo was de beeldkwaliteit super, scherp gestoken, mooie kleuren. Nu is het beeld een stuk softer, minder scherp, en de kleuren zijn ook anders. Een beetje het soap-effect zeg maar.

Meer mensen met deze ervaring?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Sjaak_Banaan

Hier is het naar mijn idee achteruit gegaan, ik zie zelfs artifacts :(
Nu moet ik wel zeggen dat ik het modem afgelopen week verhangen heb, dus dat moet ik nog controleren, maar lijkt me sterk...

Ik heb wel ergens gelezen (meen tweakers) dat ze HD voortaan uitzenden met een variabele bitrate, misschien dat dit toch nadeliger is en dus zichtbaar is.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MVG

Hier precies hetzelfde, ik dacht dat het aan mijn tv lag en dat t me wellicht nooit eerder was opgevallen. Vooral bij mensen met bijvoorbeeld zwart wit geruite kleding in beeld. Ik weet niet hoe dat genoemd wordt maar men weet vast wat ik bedoel. Erg wazig... :unhappy:

RonK.

Ik heb net andersom het idee,........ het lijkt mij scherper en kleuriger.

Hmmmmm

NielsLu

Quote from: Sjaak_Banaan on February  3, 2015, 17:15:35
Hier is het naar mijn idee achteruit gegaan, ik zie zelfs artifacts :(
Nu moet ik wel zeggen dat ik het modem afgelopen week verhangen heb, dus dat moet ik nog controleren, maar lijkt me sterk...

Ik heb wel ergens gelezen (meen tweakers) dat ze HD voortaan uitzenden met een variabele bitrate, misschien dat dit toch nadeliger is en dus zichtbaar is.

Die artifacts heb ik hier ook last van. Ik dacht al dat het aan mijn televisie lag die ik recent tweedehands van iemand heb overgenomen.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RonG


Martinus

Ik vind sommige mss wel scherper.... Ff volgen.
9700 gebied, wellicht is dat can belang.
............

Integra

Wij waren als eerste aan de beurt (Gorredijk).
Ik kan niet zeggen dat ik enig verschil zie met voorheen.
Maar ik kijk ook heel weinig TV
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

pameijer

Quote from: Martinus on February  3, 2015, 21:00:30
Ik vind sommige mss wel scherper.... Ff volgen.
9700 gebied, wellicht is dat can belang.
Ik zit ook in 9700 area. Wel typisch al die verschillen tussen ons!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

NielsLu

Wij hier ook in 9700 gebied en er dus ook last van.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

RPO

Wij zijn maandag a.s. aan de beurt (3600), ben benieuwd...
Mag trouwens toch hopen dat er maandag niemand gaat klagen dat Walking Dead er zo "korrelig" uit ziet  ;)
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Martinus

Quote from: Martinus on February  3, 2015, 21:00:30
Ik vind sommige mss wel scherper.... Ff volgen.
9700 gebied, wellicht is dat can belang.

nu naar een paar dagen heb ik het gevoel dat het beter is geworden, meer scherpte in de hd zenders van ned 1 t/m 10
............

Nosferatu

Kleuren lijken inderdaad wel ietsje 'donkerder'. Verder gaat authenticeren van mijn (niet-officieel-gecertificeerde maar wel werkende) CI+ TV nog wel eens de mist is; aanzetten op NPO1 en dan switchen naar commerciele zender levert wel eens een 'scrambled programma' melding op. Laten staan op b.v. RTL4, uitzetten en weer aanzetten lost het op.

Oh ja, voordeel van een niet officiele CI+ TV heeft als voordeel dat ik wel de zendervolgorde kan aanpassen.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

pameijer

Quote from: Nosferatu on February  5, 2015, 13:26:39
Kleuren lijken inderdaad wel ietsje 'donkerder'. Verder gaat authenticeren van mijn (niet-officieel-gecertificeerde maar wel werkende) CI+ TV nog wel eens de mist is; aanzetten op NPO1 en dan switchen naar commerciele zender levert wel eens een 'scrambled programma' melding op. Laten staan op b.v. RTL4, uitzetten en weer aanzetten lost het op.

Oh ja, voordeel van een niet officiele CI+ TV heeft als voordeel dat ik wel de zendervolgorde kan aanpassen.  :D

Dit heb ik exact zo! Was al bang dat het aan iets anders lag dan de nieuwe kanalenlijst. Maar sinds het inladen heb ik 's ochtends vaak geen beeld op RTL4 en wel op Ned 1, 2 en 3. Ik heb een Vu+ Ultimo met 2 kabeltuners en 1 sattuner.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Nosferatu

Als je toestel CI+ gecertificeerd is, dan bepaalt Ziggo de volgorde van de zenders en die kan je niet wijzigen. M'n LG werkt officieel niet maar als ik in de config aangeef dat ik niet in Nederland zit  :angel: dan kan ik alle kabelinstellingen configureren en werkt het gewoon. Nadeel is dan wel dat je alle zenders 'overal' hebt zitten en wel even bezig bent om ze op de gewenste plek te krijgen. Ander nadeel is dat wijzigingen van Ziggo niet worden verwerkt, kan ineens een zender vervangen/verplaatst zijn.... *zucht*.

Nu was het zo dat NPO1 ongecodeerd was en dat zal nog steeds zo zijn. Authorisatie is misschien iets anders waardoor ik geen beeld krijg op gecodeerde kanalen als ik de TV aanzet op NPO1 ? We zullen het zien.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

W.Otter

erg veel last van storingen en artifacts, fouten in de decodering.

wel vreemd dat ik dit voorheen ook had in een aantal zenders die ik nooit keek (TLC, MTV) maar sinds de fusie zijn het zenders die ik erg veel kijk (discovery, NGC).
BER van rond de 300 (eerder rond de 20). heel frustrerend. Al mijn bekabeling is Hirschmann eveneens als de connectors. geen lange afstanden en geen fouten in de kabels/aansluitingen.

het is er dus alleen maar slechter op geworden hier. regio 9700
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Siddartha

Bij mij is het er beter op geworden lijkt het.. Maar kijk niet zo veel tv. In ieder geval niet slechter
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

fokke-gerrit

Quote from: W.Otter on February  5, 2015, 16:19:18
erg veel last van storingen en artifacts, fouten in de decodering.

wel vreemd dat ik dit voorheen ook had in een aantal zenders die ik nooit keek (TLC, MTV) maar sinds de fusie zijn het zenders die ik erg veel kijk (discovery, NGC).
BER van rond de 300 (eerder rond de 20). heel frustrerend. Al mijn bekabeling is Hirschmann eveneens als de connectors. geen lange afstanden en geen fouten in de kabels/aansluitingen.

het is er dus alleen maar slechter op geworden hier. regio 9700

Dan zou ik toch maar eens de kabels+AOP+ radio/tv uitgangen in de muur naar checken als je Hirschmann gebruikt zegt niks of je hebt veel last van 4g netwerk dat wil ook weleens storen. Anders kan je ook altijd de buren vragen of die het zelfde probleem hebben
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

NielsLu

Ik heb hier ook even het signaal nagekeken: sterkte 52%, kwaliteit 100% en BER: 0. Toch artifacts af en toe.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

fokke-gerrit

Quote from: NielsLu on February  7, 2015, 10:22:06
Ik heb hier ook even het signaal nagekeken: sterkte 52%, kwaliteit 100% en BER: 0. Toch artifacts af en toe.

Was je sterkte voor die tijd ook rond de 52 ik weet niet wat normaal is bij ziggo aan signaal sterkte.

Wat je ook nog kan doen is de decoder direct op AOP zonder splitter er tussen wordt het dan beter Dan kan het aan de splitter liggen of de bekabeling er na. Splitter geeft ook altijd wat verlies
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Fox

#20
Gisteren hier de grote switch van Ziggo en ja hoor, geen Digitale-Tv meer via de CI+ cam module grrrrrrrrrrr

Ziggo gebeld  :baaa:  :baaa:  :baaa:
misschen maandag  :yawnee: kijken naar een oplossing, want het ligt niet aan Ziggo, maar aan de Tv of module ....
Tja en dat na 2,5 probleemloos kijken  :whatsthat:  :withstupid:

NielsLu

Quote from: fokke-gerrit on February  7, 2015, 11:07:48
Was je sterkte voor die tijd ook rond de 52 ik weet niet wat normaal is bij ziggo aan signaal sterkte.

Wat je ook nog kan doen is de decoder direct op AOP zonder splitter er tussen wordt het dan beter Dan kan het aan de splitter liggen of de bekabeling er na. Splitter geeft ook altijd wat verlies

Tja, dat is jammer. Ik heb vantevoren nooit gekeken, dus heb geen idee hoe het signaal toen was.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Integra

CI+ modules werken hier wel gewoon naar behoren... Maar mogelijk komt dat omdat wij voor de fusie al Ziggo hadden?
On rare occasions, technology produces something close to perfection!

Martinus

Quote from: Integra on February  7, 2015, 12:29:20
CI+ modules werken hier wel gewoon naar behoren... Maar mogelijk komt dat omdat wij voor de fusie al Ziggo hadden?

Nou volgens mij gaan alle ziggo-ers naar het upc netwerk... Dus gaat die vlieger niet op. Heb overigens nog steeds het gevoel dat het goed is.
............

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.