Nightcrawler

Started by svmnb, January 31, 2015, 21:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Alweer een erg goede rol van Jake Gylllenhaal. In Prisoners vond ik 'm al zeer sterk, maar in Nightcrawler is 'ie oscarwaardig.
Hij speelt een stringer, oftewel iemand ie op politiemeldingen afgaat met een videocamera en de beelden verkoopt aan een lokale nieuwszender in L.A.

Een totale psychopaat die letterlijk over lijken gaat. Grappig detail is dat hij te pas en te onpas allerlei kreten debiteert die uit business manuals komen. Op een of andere manier maakt hem dat nog creepier.
Mijn waardering: 9/10
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

vanadium

idd een aanrader deze film

MechanicalAnimal

Op de nog te kijken lijst! Thanks voor de tip!
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Toni71

Inderdaad een "goede"  creep. :)

henrykb

yep, goede film.
En Gyllenhaal is top. Hadden geen betere kunnen vinden voor deze rol. Casting is ook een vak waarvan je regelmatig denkt.. hij??? ( zoals bv Hanks in Dan Brown verfilming, denk je toch ook.. totaal type gemist na lezen boek, voor mijn gevoel dan)
Maar deze film ook wat mij betreft een aanrader.
Ohja.. opvallend. uit 2014 de film. En dan state of the art camera met 2.4 megapixel? Je telefoon moet nog ouder dan 10 jaar zijn voor dit soort getallen.

MechanicalAnimal

over gyllenhaal..........ik zette laatst op Netflix Source Code ff op.......

niet echt een pareltje ofzo maar goed vermakelijk en wederom een prima rol van hem.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Robbo

Ik had deze film bijna overgeslagen op basis van de trailer.  Het leek me een vrij standaard verhaal over iemand die alle fatsoen in de wind slaat voor een paar dollar. Niet heel bijzonder orgineel dus.

Maar op basis van de IMDB review toch aan begonnen, en inderdaad zoals hierboven beschreven Jake Gyllenhaal maakt deze film.  Zoals verwacht is het verhaal standaard en niet bijzonder orgineel, maar die creep die Jake neerzet is echt subliem gedaan. 

Daarom 8/10

quattronl

M'n vrouw en ik vonden 'm ook erg goed!
Jake zet z'n rol erg goed weer.

Van mij ook een 8/10
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Anonieme_user12334

Voor de liefhebber: hij is onlangs op Netflix gezet!

MechanicalAnimal

Thanks dude  :pompom:

Die ga ik vanavond eens ff kieken  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

SV..S

Ook pas gezien, sterke film, 8/10




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15