Rode vegen bij beweging Sony tv KD65S9005B

Started by frafra, January 31, 2015, 12:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frafra

Goedemiddag,

Ik post dit topic voor een vriend van mij. Ik hoop dat ik het in het juiste gedeelte van het forum post en dat er iemand wil helpen :)

Ik heb sinds eind vorig jaar een Sony KD65S9005B tv. En heb sinds het begin last van rode vegen bij snel bewegende beelden. Het is vooral bij donkere scenes. Als een zwart of donker object snel beweegt lijkt het rood als een soort schaduw achter het object aan te komen.
Ik heb alle beeldinstellingen al geprobeerd te veranderen, maar niks werkt. Ook heb ik contact met Sony hierover gehad en die hebben de tv een paar weken geleden omgeruild, maar het probleem is precies hetzelfde.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Het probleem doet zich voor via alle bronnen (digitale tv via ci+ module, blu ray speler & apple tv)

Hij heeft ook 2 filmpjes:

In Slowmotion:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/20490797/VID-20141128-WA0000.mp4

Normale afspeelsnelheid:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/20490797/VID-20141128-WA0001.mp4

Specs van de TV:
http://nl.hardware.info/productinfo/257213/sony-bravia-kd-65s9005b#tab:overzicht

Bedankt alvast!


frank2

#1
Ligt aan de TV. Kun je wel iets aan doen waardoor het verminderd. De TV laten calibreren. Maar het zal niet geheel weg gaan is inherent aan de beeldtechnieken van de TV.  (Led) vraag anders frank doornhof die calibreert de TV s ook eigenaar van dit forum. Ga naar isf calibraties hier op het forum.

Moet wel zeggen dat mijn plasma dit soms ook iets laat zien dat was erger maar door de calibratie is het bijna geheel weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Erik

Ik ken het model niet maar als het het goedkoopste model is dan kan dat helaas kloppen. Er moet ergens bezuinigd op worden. Dat krijg je met calibratie ook niet weg.
Led of lcd maakt niet uit, mijn Sony 55 inch veegt ook niet
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

frafra

Bedankt voor de reacties!

Het is een Curved UHD tv van € 4.000,-
Prachtige tv.

Bij mijn eigen tv (Panasonic Plasma) en daarvoor Pioneer Plasma heb ik dit nooit gezien.
Daarom hoop ik, voor hem, dat het toch een bepaalde instelling is. Voor dat geld mag je wel wat verwachten vind ik zelf.


larsonator

Als dit zich voordoet bij een tv van meer als €3000 zou ik hem direct terug brengen naar de zaak waar e hem gekocht heb.
Dit noemt men trouwens een ''dirty screen'', door de led techniek krijg je een soort vlekken bij pan&scan's. Ook een bekend fenomeen bij de duurdere Samsungs  :nopompom:

Erik

Quote from: frafra on January 31, 2015, 17:31:17
Bedankt voor de reacties!
Het is een Curved UHD tv van € 4.000,-
Prachtige tv.
Oeps dat is zeker geen goedkoop toestel waarbij je dat kan verwachten. Doet me denken aan mijn eerste tft pc scherm alleen was toen de techniek niet volwassen. Ik hoop echt voor je vriend dat hij een oplossing vindt.
Wat je kan overwegen is geld terug vragen omdat het niet voldoet aan de kijkgenot en een ander model kopen. Alleen is recht hebben niet altijd hetzelfde als recht krijgen...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

m9

ik zou iron mike de klacht laten afhandelen, is het zo geregeld :-X