Pronto Pro X10

Started by Arno P, February 28, 2004, 08:46:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno P

Is het mogelijk om via het RF signaal van de ProntoPro rechtstreeks de X10 transceiver aan te sturen ?

Johan Van Gompel

"In fact, Pronto can learn to control any device that understands infrared (IR) signals, including A/V equipment, IR-control drapes and blinds, and (with the addition of an Infrared X10 Command Console, #4040*) even X10 lights and appliances." -- http://www.smarthome.com/8179.html

Niet rechtstreeks blijkbaar.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Johan Van Gompel

Waar is die fantastische avatar van je overigens naartoe? ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Arno P

Tsja Johan, die avatar (die ik overigens van een van de befaamste HT-ers had gekregen ;-)) is helaas met de update van het forum met de noorderzon vertrokken en op mijn pc stond die ook helaas op de C-schijf en na een her-installatie... :'(

Voor de Pronto Pro X10 (overigens) was ik nou net niet op zoek naar de optie om via IR->X10 te gaan maar rechtstreeks van Pronto RF naar de TM13 van marmitek.... :-\

RubenP

Helaas, de pronto gebruikt een andere RF frequentie dan de X10 controller.
Ook kan de pronto geen RF leren.  ::)

Het RF is bedoeld om mbv een bijbehorende ontvanger apparatuur in een kast oid te bedienen.

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Arno P

Ruben, volgens mij was het zo dat de europese ProntoPro dezelfde draaggolf heeft als X10 en dat de US versie een afwijkende frekwentie heeft.... ::)

Arno P

Alvast wat gevonden...

X10 RF using Pronto RU950 (Outside USA Only).
The Pronto RU970, RU950, Marantz RC9200 and Marantz RC5200 can send both IR and 433.92MHz RF. Since the TM12, TM13, etc. also use 433.92MHz, these RF-capable remotes can send RF codes directly.


Arno P


Johan Van Gompel

Quote from: Arno P on February 28, 2004, 20:12:52
Tsja Johan, die avatar (die ik overigens van een van de befaamste HT-ers had gekregen ;-)) is helaas met de update van het forum met de noorderzon vertrokken en op mijn pc stond die ook helaas op de C-schijf en na een her-installatie... :'(

Hier heb je een versie die volledig onder Linux gemaakt werd:

Btw, ik kreeg de foutboodschap "Sorry! Deze bestandsnaam is reeds aanwezig in de directory. Gebruik een andere naam, en probeer het nog eens." toen ik deze als big_lebowski.jpg trachtte te uploaden. Wellicht bestaat het origineel dus nog?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

PM

Ik heb een RU-950, en TM13 combi.. werkt heel oke.. de codes kan je met codegen maken (zie www.remotecentral.com)
Groeten, Peter

upje

Ik heb ook een Pronto 950 en overweeg een TM13 (o.a.) te kopen. Ondanks dat diverse mensen in deze thread zeggen dat dat moet werken heb ik toch twijfels. Het is namelijk zo dat marmitek op 433,92 MHz werkt (volgens hun internetsite), en de Pronto op 434 MHz. Dit laatste werd nog eens explictiet in een addendum vermeld die in de doos van de Pronto zit.

434 <> 433,92 toch?  ???

Arno P

Ik denk dat ze hebben afgerond....Voor dit soort toepassingen is er maar 1 frekwentie en als er voor iets anders een andere frekwentie zou zijn, dan zoe die zeker niet zo dicht bij een reeds bestaande frekwentie liggen...

upje

#13
Ok, da's alles wat ik even wilde horen (stukje bevestiging zeg maar...)

Bedankt!

Kjelt

Quote from: Arno P on February 28, 2004, 08:46:14
Is het mogelijk om via het RF signaal van de ProntoPro rechtstreeks de X10 transceiver aan te sturen ?
Hoi is het je uiteindelijk nog gelukt om dit voor elkaar te krijgen ? Hoe?
Quote from: Arno P on February 29, 2004, 20:57:36
http://www.mbx-usa.com/prontopro.htm Het sluitstuk hoe het moet.... ;)
Deze site is niet langer toegankelijk :(

Arno P

Zeker...werkt al een paar jaar zo... ;)