Zijn er hier nog Fan's van AZ ...................... stadion

Started by bokkes, January 31, 2015, 07:46:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Quote from: Mordante on February  8, 2015, 14:58:16
De beste sets waren wat mij betreft de DSC/Audio Physic/Pass set en de Gamut set. De grote Wadia set vond ik te helder soms. De rest van de sets niet goed of niet goed gehoord.

Helemaal mee eens. Ik ben vanochtend ook een paar uurtjes geweest. De set van More Music stak er wat mij betreft boven uit. Ik ben zelfs nog even terug gegaan omdat ik het zo mooi vond. Agnes Obel klinkt op deze set hemels.  :wub:
Om de waarheid te zeggen viel de Devialet set me erg tegen. Na alles verhalen had ik daar meer van verwacht.

Verder een leuke gezellige laagdrempelige beurs. Zoals gebruikelijk wel veel tingel tangel muziek en geklets tijdens de luistersessies. Heb nog wel een voorraadje platenhoezen ingeslagen.  :colgate:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roksan

Quote from: clockwork on February  8, 2015, 15:17:54
Helemaal mee eens. Ik ben vanochtend ook een paar uurtjes geweest. De set van More Music stak er wat mij betreft boven uit. Ik ben zelfs nog even terug gegaan omdat ik het zo mooi vond. Agnes Obel klinkt op deze set hemels.  :wub:
Om de waarheid te zeggen viel de Devialet set me erg tegen. Na alles verhalen had ik daar meer van verwacht.

Verder een leuke gezellige laagdrempelige beurs. Zoals gebruikelijk wel veel tingel tangel muziek en geklets tijdens de luistersessies. Heb nog wel een voorraadje platenhoezen ingeslagen.  :colgate:

Ik sluit me hier bij aan. De Audio Physic is echt helemaal mijn ding. Iedere keer weer als ik luidsprekers van dit merk hoor, heb ik zoiets van ja dat is het. Wat mij wel verbaasd is hoe hard de meeste stonden te spelen. Devialet viel echt tegen. Maar ook de Quad was niet mijn ding. Living Voice was echt muziek afhankelijk. Met de live opname van Luka Bloom kwamen ze echt tot leven.

Dynaudio is een leuk concept. Maar vond het laag niet echt strak en rommelig. Achter Dynaudio stonden een paar lampen waar geluid uit kwam. Vond ik minst mooie van de beurs. De kleine Wadia op de Sonus Faber vond ik weer positief opvallen.

De Gamut vond ik echter ook niet overtuigend. Het mid hoog klonk niet echt in balans. Maar ze stonden wel in een erg grote ruimte te spelen.

En ik meen dat ik Garmt nog zag zitten bij Audio Physic. Net op het moment dat een rare kwast ruzie begon te maken.....
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

clockwork

En daar kan ik me dan weer bij aansluiten. De Quad set klonk goed bij piano muziek maar kon me verder niet bekoren, Monitor Audio ook niet.Sonus Faber inderdaad wel verrassend goed. De Gamut vond ik in eerste instantie te schel in het hoog, maar met een ander nummer klonk het wel weer goed.

De Dynaudio active speakers in combinatie met T&A vond ik gezien de grote ruimte wel redelijk klonken, maar kwam zeker tekort in het laag.

Volgens mij zijn we ongeveer tegelijk bij More Music geweest want ik heb Garmt daar ook nog zien zitten. Die ruzie heb ik gelukkig gemist.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rovinggecko

Vanochtend ook wezen kijken\luisteren en tegelijk een trunkswap met Zodiac tbv troubleshooten van zijn 'klicks'.

Vond het leuk (en comfortabel op zo'n korte afstand) om weer eens een aantal verschillende systemen te horen.

De Audio Physics\Pass labs setup was inderdaad helemaal top. Vraag me wel af hoe die klinkt op een tikkie zachter, maar klonk echt goed (kost wat hebt je ook wat constructie denk ik, want er zat ook een dcs dac in de set).

Ook een tijd staan praten met de d-audio mensen. Mooi enthousiasme, perfectionisme en, een top geluid, mooie demo. Ruimte wel net een tikje te groot voor deze speakers zodat ze, m.i., niet helemaal hun imaging konden laten zien zoals ze dat in een thuis situatie kunnen. Maar, nogmaals, mooie demo, klonk goed!

De gamut's vond ik wel erg groot en (voor het kleine stukje wat ik gehoord heb) erg plaatsbaar.

De Sonus Fabertjes die in een ruimte haaks opgesteld stonden vond ik ook helemaal top. Geweldige sound stage en heel robuust beeld. En visueel (zonder die draadjes meuk) ook helemaal strak.

Al met al leuk om weer eens te luisteren naar zoveel verschillende sets.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Zodiac

Vanochtend ook geweest. Beetje a la Thialf eerlijk gezegd. Wel erg leuk. Goed volk ook. Ik denk dat het halve Forum er rondliep zonder het van elkaar te weten. Wat me opvalt bij demo's is dat ze zo hard spelen....waarom toch?
Dé spelers van de show zijn wat mij betreft de heren van D Audio. Net als op Thialf! Conceptueel erg sterk en wat een gebalanceerd geluid zeg! En wat mij betreft beter dan die set van More Music....(o wat zeg ik nu...kom maar jongens[emoji1])
Ook Ton met zijn RusselK monitors verdient complimenten. Hele fijne strakke speakers.
Ik ben wel verliefd geworden in Alkmaar...zonder naar haar geluisterd te hebben. Maar wat is ze mooi! Rond maar toch stoer. Ze heet T+A Dac 8 en amp 8. Of t klinkt weet ik niet, maar bjoeties!!!!!
Rovinggecko, je bent geweldig
Nahpets, jij ook. Jammer voor je dat je er niet bij kon zijn. Beterschap!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

rovinggecko

Quote from: Zodiac on February  8, 2015, 17:19:48
Dé spelers van de show zijn wat mij betreft de heren van D Audio. Net als op Thialf! Conceptueel erg sterk en wat een gebalanceerd geluid zeg! En wat mij betreft beter dan die set van More Music....(o wat zeg ik nu...kom maar jongens[emoji1])
Yep, zat nog meer in, maar helemaal top.

Quote from: Zodiac on February  8, 2015, 17:19:48
Rovinggecko, je bent geweldig
Tuurlijk! ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Contour

Daudio maakt erg mooi spul. De toegepaste Mundorf AMT tweeter en een Audio Technology midrange zijn klankmatig zo ongeveer het beste wat je op deze planeet kan kopen. Zet daar dan een goed uitgebalanceerd filter voor dan zijn leuke dingen mogelijk!

Groetjes Walter

martin778

Ik ben er ook geweest (een grote jongen met 2 oudere mannen bij zich :D ) en er waren maar weinig sets die echt goed klonken, bovendien werd in de meeste gevallen veels te hard gedraaid.

a) New Transtec - de nieuwe Wharfedale Diamond 250 met Audiolab monoblokken en vv/CD combi vond ik niet verkeerd, het was wel een erg 'safe' geluid, misschien een beetje tegen het saaie aan maar best te pruimen, vond het alleen jammer dat je duidelijk hoorde dat ze nadruk op het laag hadden. 
Mijn interesse lag vooral bij de grote Quad ESL's en daar zou ik best mee kunnen leven, ik vond het alleen jammer dat het op sommige punten klonk alsof ze op hun limiet zaten.
Er werd o.a Toto - I will remember gedraaid en bij hardere passages klonk het alsof ze adem tekort kwamen en de pieken niet meer konden verwerken.

b) DCS, Pass en AP - Ik wist het binnen 10 seconden al, dat is 'm gewoon - sound to die for. Jammer van de astronomische prijs van het geheel, alleen al 40k voor de DCS Vivaldi!

c) Roksan + Monitor Audio, deze combinatie vond ik echt zeer slecht vanwege het extreme nadruk op het hoog en laag, het leek alsof er een V-shaped equalizer eroverheen zat. Ik ging al gauw bij Transtec ernaast zitten, wachtend op de demo van de ESL's en zelfs ruim off-axis was de harde sssss klank van de MA's erg irritant.

d) NAD + Dali, ook een typische stoere, moderne klank en bovendien klopte er ook iets duidelijk niet in het middengebied. Er werden DALI samplers (duh ;)) gebruikt welke ik erg goed ken en de stem van Elvis op de "Fever" klopte gewoon niet, het klonk erg opgezwollen en onnatuurlijk.
Ik vond het ontzettend jammer want de oude Dali 104 waren mijn eerste serieuze hifi speakers en ik vind ze nog steeds extreem goed, zeker voor wat ze op het moment kosten.

e) Daudio, laag was gewoon referentieniveau maar het hoog en middengebied liet het afweten al moet ik hierbij toegeven dat ik niet precies in de sweetspot zat.

f) Eltim Audio - er was niks te horen, slechts een aantal ontwerpen en DIY onderdelen, wel erg interessant. Ik weet al waar ik nieuwe behuizingen voor mijn toekomstige DIY projecten bestel ;)

g) Hepta - Ontzettend jammer dat de beste man zo in de gang stond maar de grote Hepta's met grote Marantz 11 set klonken erg lekker op Dire Straits.
Het blijft mij echter een raadsel waarom ze nog steeds design uit de jaren 70 en 80 van Studio de Schop en Impulse gebruiken voor hun kleinere modellen.

Ik vond het een beetje zielloze show en veel merken zoals Yamaha, Denon, JBL, Klipsch of ADAM waren afwezig, verder erg interessant.
Mijn setje hoeft zich nergens voor te schamen (ik durf rustig te stellen dat een set grote JBL's zoals de 4350/4355 zich daar rustig kon meten met die dure AP's).
Portemonee is voor de komende tijd veilig  :D  8)

Zodiac

O, was jij dat.......? [emoji3] er waren trouwens heel veel oude mannen....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

martin778

Het is een langzamerhand uitstervende hobby vooral omdat er steeds minder echte hifiwinkels zijn   :nopompom:
Ik ken niemand van mijn leeftijd (21) die zo bezig is met hifi.  :(

Roksan

Quote from: Zodiac on February  8, 2015, 22:45:12
O, was jij dat.......? [emoji3] er waren trouwens heel veel oude mannen....

Vandaar dat alles zo hard stond te spelen........
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Zodiac

Wat zeg je?
Beetje flauw misschien, maar een groot misverstand is wat mij betreft dat het hoge volume van een set de kwaliteit laat zien.
Ik ben na zo'n show gelukkig altijd weer erg blij met mn eigen setje...[emoji106]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

fietser

 Ben thuis ook altijd weer blij met de keuzes die ik gemaakt heb. :clapping: :clapping:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

martin778

FYI - morgen begint het ISE in Rai ;)

http://www.iseurope.org/home.php

Jammer dat de kaartjes zo vreselijk duur zijn  :D

Mordante

Heb ook nog een verhaal van Ruud Jonker gehoord. Was wel leuk. Niet bijzonder wel leuk om een keer meegemaakt te hebben

Musical Reality


Lord Elrond

Nog een paar fotootjes
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Rusher


Quote from: Musical Reality on February 11, 2015, 02:24:42
Korte impressie van het evenement:

Plezier!

Groet van Cor

Ik kan de impressie niet vinden op Youtube.

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Rusher

Ja, zag ik, maar niet meer beschikbaar.

Dus wellicht andere link geworden.

rovinggecko

mm, net deed ie het nog en op youtube zie ik hem ook nog, zoek eens op "Audio Show Studio Alkmaar 2015"
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer