HT in het warme Bali.

Started by Gordon, January 29, 2015, 03:11:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gordon

Binnenkort gaat het weer gebeuren. Na "HT in het warme Australie" en "HT op het warme Christmas Island" ga ik nu aan het volgende project beginnen: "HT in het warme Bali."

Vandaag komt de engineer en contractor om te kijken of we dus een tweede verdieping over de helft van het zwembad kunnen bouwen.
Als dat kan gaat het beginnen, als niet........dan moet ik deze topic maar deleten!!!  :(

Dus fingers crossed.
I now live in Bali...

donaldk

Wat is de uitgangssituatie? Wordt het weer een open doorwaai kamer? Ik lees iedere keer over een tweede verdieping boven het zwembad,maar is daar al een verdiepeing over dan, dan heb je een indoorpool;-). Tuurlijk kan dat wat staal en beton kan een hoop dragen, kun je makkelijk een 6P Barco opdragen, laat staan een consumentenbeamertje. Paar stoeltjes en mensen kan elke balk wel dragen. Gezien je eerdere projecten maak ik mij totaal geen zorgen dat het niet doorgaat.

Gordon

Nee het zwembad is open maar er is een balkon op de tweede verdieping. Dat zou dus vergroot en ingesloten moeten worden over de helft van het zwembad. Het problem is de "footings" voor de stalen balken, door het zwembad word dat dus moeilijk.
De engineer zei dat het mogelijk zou zijn maar nou loopt de aannemer te zeiken dat het dus inplaats van 103.000.000rp (ongeveer 7.000euro) nu 150.000.000rp (over 10.000 euro) gaat kosten!!! Dus 50% meer.
Even geduld en kijken of ik een andere aannemer kan vinden. Denk dat ik maar een maandje op vakantie moet gaan om er over na te denken.....
De Philipijnen voor een maandje lijkt me wel leuk.....
I now live in Bali...

donaldk

Stalen pootjes naast het bad, dat spreekt voor zich. Twee staande balken naast het bad, zijkant, of achter het bad, afhankelijk van de situatie. Dus of de footings worden breder, met een langere draagbalk op de kop, of de twee dragende en liggende balken onder het balkon worden langer, tot overkant van het bad, met de staande balken net zo ver uit elkaar als het balkon breed is, als ware er geen zwembad.

balkon |
balkon |
----------------
         pool |
         pool |

is de laatste in lijntekeningetje

Staal is ongetwijfeld het duurste in deze klus, dus meer staal is meer rupies. Hoeveel meer gaat er in? Is moeilijk te beoordelen voor een leek als ik.