automatisch openen iTunes na download muziek

Started by RZeemering, January 27, 2015, 12:37:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

Weet iemand hoe ik dit automatisch opstarten en afspelen van een gedownloade AIFF of mp3 of wav kan uitschakelen?
Muziek bestanden download ik van onze audio man om deze onder een film te zetten in premiere. Maar dan altijd opent iTunes automatisch vanuit de downloadmap dit. En dan hoor ik twee keer de muziek. Zeer irritant. Zeker als je om het half uur een nieuwe versie krijgt....
Zal wel ergens op een logische plek staan denk ik maar ik kon het niet vinden...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Hanky Panky

Google eens op bestandsassociatie en herstellen/aanpassen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Nosoforos

- download je die bestanden via Safari? Dan moet je namelijk even naar Safari - voorkeuren - en dan het vinkje weghalen bij "open veilige bestanden na downloaden"

- je kunt ook instellen, als je niet wil dat bestanden door iTunes worden geopend (überhaupt) als je ze afspeelt, dat een ander programma standaard wordt geopend. Selecteer dan even het mp3-bestand en druk op command-i (of rechtermuis/tap met twee vingers en selecteer 'toon info'). Je ziet dan welk programma is gekoppeld aan dit type bestanden en je kunt het daar veranderen (selecteer dan 'wijzig alles', zodat het voor alle bestanden van dit type geldt).

RZeemering

Dank Nosoforos!

De Safari weg is even net andersom denken.
En de 'toon-info' optie wist ik stiekem wel maar niet aan gedacht.

Dank dus!!!!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.