TPM Grimm

Started by buizesmurf, January 26, 2015, 10:07:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Oeps, de Water bedoel ik, niet de Wind.   :mellow:
Je hebt helemaal gelijk.

Quote from: tjoeb on March 17, 2019, 08:23:05
Spreken we over dezelfde kabel??

AudioQuest Wind
vanaf: € 1.650,00
prijs van huidige configuratie: € 2.200,00
AudioQuest Wind (versie 2*)

AudioQuest Wind is de derde interlink uit de 'Elements series'. Alle AudioQuest 'Elements series' interlinks zijn 'Triple-Balanced' opgebouwd. Dit betekent dat de interconnect uit drie identieke geleiders bestaat die elk afzonderlijk zijn geïsoleerd. Verder heeft AudioQuest Wind een 100% afscherming van 6-laags carbon en een aparte draad die de afscherming met de aarde verbindt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Grimm TPR heeft hier ook een  lange tijd in de set gehangen. Toendertijd klonk die fijner in mijn toenmalige set dan de Siltech SQ88. Inmiddels is de Grimm TPR allang vervangen door, in mijn beleving, beter presterende interlinks. Onlangs heb ik het toch weer eens in de set aangesloten gehad voor een vergelijk met andere kabels.

Tja, dan legt de Grimm TPR het, in mijn set, toch echt af tegen bijvoorbeeld een Purecable nano208 of een Tubulus Argentus. Beide onder de 400 euro voor 1m lengte.
Voor het geld en dan vooral als je ze zelf bouwt met goede stekkers en vakkundig gesoldeerd, is en blijft de Grimm TPR natuurlijk erg goed!

tjoeb

Ik heb jullie standpunt begrepen.
Ik verklaar me even nader:
ik heb door de jaren meer dan 100 sets kabels gehad en/of thuis getest. Ook ik gebruik mijn Grimm TPR momenteel niet, omdat hij in mijn huidige setup net ietsje te lichtvoetig klinkt. Maar klinkt de duurdere interlink die ik nu gebruik béter?? Nee, dat vind ik niet, hij klinkt alleen wat voller, en past momenteel beter in de set. In een andere opstelling in het verleden paste de TPR beter dan menig duurdere interlink, en was het resultaat heel ruimtelijk en natuurlijk klinkend.
'Beter' of 'beter passend' worden vaak door mekaar gehaald.
De Grimm TPR klinkt in mijn opinie beter dan alle kabels van zijn prijsklasse, en zeker evengoed als de meeste kabels van 400-500 euro. Maar een bepaalde interlink van pakweg 125 euro kan natuurlijk wel beter passen in een welbepaalde set.
Zou ik morgen bvb een switch maken naar grotere, voller klinkende speakers, dan kan de Grimm best terug mijn eerste keuze worden.

Pinda13

Ook hier een groot fan van de tpr grimm kabel. Heb hem tot nu toe in elke set in gebruik en blijft nog wel even. Ik neig nog wel om een keer een upocc kabel te testen van neotech. Enfin jullie gebruiken deze kabel als xlr of rca? In principe is het natuurlijk een xlr kabel, maar kan ook zeker net zo goed een rca kabel zijn. Hiervoor gebruikt grimm een capje aan 1 kant tussen de shield en terugweg. Voor wie dat graag wil weten hoe deze kabel officieel is afgemonteerd, stuur gerust even een pm ;). Op de site van grimm tpr staat hoe te monteren, alleen mist dus de waardes van deze cap.
" no loss of fine detail "

tjoeb

Ik heb beiden liggen, ik heb ze afgemonteerd gekocht.

CZ79

Het is een 110ohm kabel en ik heb ze zelf in gebruik als analoge (RCA) en digitale (AES/EBU met XLR connectoren) kabels, doen in beide gevallen erg goed hun werk en bevallen me uitstekend.
Soepel, mooi geprijsd en erg mooie neutrale weergave
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fla-ts

Zit ook te denken om eens een setje tpr xlr's te maken om te vregelijken met mijn Wireworl Eclips xlr kabels