TPM Grimm

Started by buizesmurf, January 26, 2015, 10:07:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Iemand ervaring met de TPM kabels van Grimm?

AudioEnZo

Niet met TPM, wel met Grimm TPR. Ik heb daar zelf gebalanceerde interlinks van 1m mee in elkaar gesleuteld, voorzien van Neutrik NC3 XLR connectoren, alles gesoldeerd met WBT zilver soldeer. Ze zijn uitermate goed geworden. Voorheen speelde ik met Siltech en de TRP doen daar niet voor onder. Wel met dien verstande dat de Siltech géén gebalanceerde interlink was en de TPR wel.

De TPR heeft een rustig karakter maar toch erg open en gedetailleerd. Erg fraai voor bijvoorbeeld stemmen nooit scherp!

Richi

Gisterenavond heb ik een paar meter besteld plus Neutrik NC3 connectoren. Kan ik twee sets XLR kabels in elkaar knutselen voor tussen de media speler en de voorversterker en de eindversterkers. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen in mijn set.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Ik ben ook benieuwd, hou ons op de hoogte!

Richi

De spullen zijn binnen. Ik wil ze volgens dit schema gaan solderen.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Voor beide zijden geldt:
1 = afscherming
2= plus
3 = min

Gaat dus goed volgens het plaatje :)

Richi

En eindelijk tijd gevonden om de interlinks tussen voor- en eindversterkers te solderen. Vanavond als de kids op bed liggen maar eens rustig luisteren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Je bent echt druk hè, na 4 maanden  :wacko: ;D

Ben benieuwd. Lees het volgende week wel, ben even een weekje voornamelijk offline!

Richi

Quote from: AudioEnZo on May 13, 2017, 18:48:44
Je bent echt druk hè, na 4 maanden  :wacko: ;D

Ben benieuwd. Lees het volgende week wel, ben even een weekje voornamelijk offline!
Ach, 4 kinderen in de leeftijd 2-16 jaar waarvan de jongste Down heeft en een internationale baan waarin ik een groot project aanstuur en waarvoor ik om de week in Noorwegen zit. Ja, ik ben wel druk geloof ik.  :omg:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

TopGun2010

Quote from: Richi on May 13, 2017, 18:55:15
Ach, 4 kinderen in de leeftijd 2-16 jaar waarvan de jongste Down heeft en een internationale baan waarin ik een groot project aanstuur en waarvoor ik om de week in Noorwegen zit. Ja, ik ben wel druk geloof ik.  :omg:

Dan hoop ik dat je een mooi moederdag kado hebt!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Richi

Quote from: TopGun2010 on May 13, 2017, 19:02:47
Dan hoop ik dat je een mooi moederdag kado hebt!

Wel meer dan één. Mams komt niets tekort.  ;)

De Grimm TPR speelt lekker! Kids in bed en mams van huis, dus even een playlist samengesteld. Op het eerste gehoor schitterend ruimtelijke plaatsing, heerlijk relaxed, wat terughoudend in het laag (het is er wel gelukkig) en nu inspelen maar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

TopGun2010

😉


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Richi

In de tussentijd wat meer kunnen luisteren en de TPR bevalt me erg goed. Echt een verbetering - in mijn set! - t.o.v. de Belden kabel die ik eerst tussen de voor- en eindversterkers had hangen. Ben er erg blij mee. De kabel is vloeiend, muzikaal, lijkt niets weg te laten (met name stemmen waren bij de Belden wat meer terughoudend) en ook het laag begint nu te komen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Zit nu naar Cantoma te luisteren (Cosmopole) maar de ruimtelijkheid van deze interlinks is echt bizar!  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Goed te lezen dat ie in de smaak valt!

Richi

Quote from: Richi on May 17, 2017, 23:50:06
Zit nu naar Cantoma te luisteren (Cosmopole) maar de ruimtelijkheid van deze interlinks is echt bizar!  :music:
Inmiddels heeft de Grimm toch het veld moeten ruimen voor een Audioquest Water XLR. De voornaamste reden was dat ik het laag te terughoudend vond in combinatie met de Pioneer TAD luidsprekers. Mijn luidsprekers hebben een vrij ingetogen laagweergave en de Grimm maakte het net iets te dun. Dus ben ik op zoek gegaan naar een kabel met vergelijkbare eigenschappen maar een meer aanwezig laag. Zo ben ik bij de Audioquest uitgekomen. Aangezien de nieuwe kabel vijf maal zo duur is, mag het toch wel als een compliment voor de Grimm worden gezien dat hij zo goed presteert en mee komt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

Dag Richi,

Ben ook naar de Grimm tpr aan het kijken. Heb dezelfde speakers als jij hebt. Het laag wordt wat dun begrijp ik met deze kabel?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Ja, in vergelijking met de Audioquest vond ik het wat dun (neutraal?) klinken. Maar daar moet ik bij opmerken dat ik wel van een iets vettige klank hou: neutraal met iets meer body zeg maar. Toen ik de Grimm kabels had, speelde ik nog met Pioneer TAD luidsprekers. Geen idee hoe het met de Dynaudio klinkt. Ik zou vermoeden dat het wat te mager zal klinken.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tjoeb

Quote from: B-art on January 15, 2019, 18:50:45
Dag Richi,

Ben ook naar de Grimm tpr aan het kijken. Heb dezelfde speakers als jij hebt. Het laag wordt wat dun begrijp ik met deze kabel?

Deze topic is al oud, maar ik vind de Grimm-kabels té mooi om niet even te reageren:
voor de prijs is de Grimm TPR door niks te verslaan ; geen enkele set van 400-500 euro zal beter presteren.
Dun in het laag klinken ze absoluut niet, maar wel neutraal en niet overdreven. Wie dus op zoek is naar wat "aangezet" laag, zoekt beter iets anders.

De TPM kon ik helaas nooit testen.
Luidens Grimm zou er een opvolger van deze TPM zitten aan te komen. Ik vernam dit van hen ruim een half jaar geleden, echter nog steeds zie ik die opvolger niet op hun site staan.

CZ79

Eens, de TPR is een fantastische kabel, zeker voor het geld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vhond

Quote from: tjoeb on March 15, 2019, 14:57:00
Deze topic is al oud, maar ik vind de Grimm-kabels té mooi om niet even te reageren:

Luidens Grimm zou er een opvolger van deze TPM zitten aan te komen. Ik vernam dit van hen ruim een half jaar geleden, echter nog steeds zie ik die opvolger niet op hun site staan.

Ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Richi

Quote from: tjoeb on March 15, 2019, 14:57:00
Deze topic is al oud, maar ik vind de Grimm-kabels té mooi om niet even te reageren:
voor de prijs is de Grimm TPR door niks te verslaan ; geen enkele set van 400-500 euro zal beter presteren.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens: IN MIJN SET indertijd presteerde de AudioQuest Wind XLR toch echt beter.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tjoeb

En hoeveel kost(te) jou Wind?? :sarcasm:

Richi

500 catalogus maar gekocht voor 375
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tjoeb

Spreken we over dezelfde kabel??

AudioQuest Wind
vanaf: € 1.650,00
prijs van huidige configuratie: € 2.200,00
AudioQuest Wind (versie 2*)

AudioQuest Wind is de derde interlink uit de 'Elements series'. Alle AudioQuest 'Elements series' interlinks zijn 'Triple-Balanced' opgebouwd. Dit betekent dat de interconnect uit drie identieke geleiders bestaat die elk afzonderlijk zijn geïsoleerd. Verder heeft AudioQuest Wind een 100% afscherming van 6-laags carbon en een aparte draad die de afscherming met de aarde verbindt.