Franse zenders met TNTSAT en gewone ontvangers

Started by snopper, January 24, 2015, 10:55:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snopper

Heren, (en misschien dame)
Mijn schoonouders willen graag met hun nieuwe tv de Franse zenders blijven ontvangen. Nu hebben ze zo'n huis-tuin-keuken SD ontvangertje (met Scart) en met een gepairde kaart zonder HD. De nieuwe TV heeft een ingebouwde HD tuner (DVB-S2), maar ik heb tot nu toe geen informatie gevonden met welke common interface ik de (eventueel nieuwe) Franse TNTSAT kaart kan gebruiken zonder te veel te hobbiën.

Hebben jullie een voorstel hoe ik hun nieuwe TV kan gebruiken zonder een externe ontvanger?

Snopper 

5061

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

donaldk

#2
'Officieel beperkt' was altijd de strategie van Canal Plus/Digitaal. Dit is blijkbaar nog niet veranderd. Snopper zijn ze al overgegaan op Viaccess? Ik hoorde uit jullie regio dat het met dure Duitse merkontvangers niet lukte, pre-viaccess, dus met SECA, zoals old timers Mediaguard nog immer noemen. De officiele Common Interface Modules werkten wel, maar dan alleen op SD en niet HD. Dus ik heb weinig hoop voor je. Dit was wel met het NL pakket,maar dat is toch hetzelfde platform.

snopper

Quote from: 5061 on January 24, 2015, 16:36:27
Bij menig tvtype mogelijkheid al ingebouwd.
welke dan? Ik heb ze nog niet gevonden?

@donaldk - ze zijn al op de nieuwe viaccess overgegaan en de normale common interface funktioneert daar niet meer mee... op tntsat.tv worden alleen ontvangers getoond, geen CI modules of TV's met geschikte ontvangst ... dus blijft waarschijnlijk hobbiën over ...

Snopper


road rebel

#5
TNTsat levert de TNT zenders (vrije franse zenders) op Astra 19,2gr Oost. Voor zover ik weet bestaat er geen officiële CAM module die toegang biedt tot TNTSAT. Je moet dan zo een Canal Ready decoder aanschaffen en de kaart blijft 4 jaar werken.
De bedoeling van TNTSat is mensen die geen conventionele DVB-T(2) kunnen ontvangen te pushen naar satelliet, om vervolgens de stap naar het CANAL +/CanalSAT aanbod te verkleinen.

Er bestaan wel CAM-oplossingen voor CANAL +/CANAL SAT (die baseren zich op het "enkel kaart abonnement" met de mediagard "kaart 018") maar mogelijks werken ze over 6 maand niet meer.
Deze zomer veranderen ze hun systeem nogmaals. In officieuse berichten heb ik gelezen dat ze enkel de officiële ontvangstmethodes willen ondersteunen. Ook de opties van "carte seule" zouden wegvallen alsook alle "canal Ready". Geen idee wat er dan met TNT-SAT zal gebeuren.


Wat jeepee voorstelt is een goed alternatief, de TNT zenders maar dan op Atlantic Bird 3 (5gr Oost).
Voor FRANSAT bestaan er wel een CAM Module, en die zou ook na de zomer moeten blijven werken.
Ook al staat de TV niet tussen de Fransat lijst, kans is groot dat het gewoon werkt met de CI+ CAM module, alleen zal je waarschijnlijk de zender manueel moeten ordenen ipv. automatisch.

Overigens, FRANSAT is de enige satelliet provider voor de TNT aangeraden wordt door de Franse regulatie instanties...