Zwart beamer scherm (zoals Black Diamond)

Started by mgmcube, January 21, 2015, 16:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Led

Had het inmiddels ook door, my bad, post weer verwijderd ;)

Cage

Quote from: Joske007 on May  3, 2015, 13:42:13
Voila, hierbij een eerste gebruikersreview  ;D

....

Heb je hierbij ook naar 3D gekeken, aangezien dat als kritisch punt wordt aangegeven bij een 0.9 scherm ivm de vermindering in light output?
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Joske007

Quote from: Cage on May  4, 2015, 08:50:39
Heb je hierbij ook naar 3D gekeken, aangezien dat als kritisch punt wordt aangegeven bij een 0.9 scherm ivm de vermindering in light output?
Aangezien 3D bij me niet echt de hoogste prioriteit heeft, is dit in mijn review niet mee genomen en wegen de andere voordelen meer door  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Cage

#78
Jammer. 3D is voor mij ook niet het allerbelangrijkste, maar zo af en toe wel leuk, dus was wel benieuwd hoe het bevalt op dit scherm. Wellicht dat de eigenaar er nog iets over kan zeggen.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

skank1

Ik vraag me af hoe deze is

http://www.projection-homecinema.fr/2014/03/12/daylight-xtrem-screen-zero-frame-reference-reception-pour-un-futur-test/

Volgens mij ook beter voor 3d ??? en zero edge in tegenstelling tot de gewone

Vraag me af wat de kostprijs en afmetingen hiervan zijn
Iemand die deze heeft?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Cage

In het artikel wordt gesproken over 3199,- voor een scherm van 2,50m
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

skank1

Quote from: Cage on May  4, 2015, 14:11:41
In het artikel wordt gesproken over 3199,- voor een scherm van 2,50m

Sorry maar ik ben niet zot :)
Amai zeg, wat een bedrag

Bestaan er nog edgeless alternatieven?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


Joske007

Quote from: skank1 on May  4, 2015, 14:57:16
Sorry maar ik ben niet zot :)
Amai zeg, wat een bedrag
Als je het wat budgetvriendelijke wil, dan kies je toch gewoon voor een scherm met zichtbaar frame met dezelfde voordelen  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skank1

Quote from: Joske007 on May  4, 2015, 18:01:12
Als je het wat budgetvriendelijke wil, dan kies je toch gewoon voor een scherm met zichtbaar frame met dezelfde voordelen  ;D
Nee ik wil zo groot mogelijk gaan (troubles door schuine kant)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Joske007

Quote from: skank1 on May  4, 2015, 18:06:52
Nee ik wil zo groot mogelijk gaan (troubles door schuine kant)
Dan is de keuze toch simpel ;)
Ofwel de hoofdprijs of je zetel enkele centimeters dichter bij het scherm, ik zou het wel weten hoor en kies resoluut voor een frame  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Dirk

Quote from: Cage on May  4, 2015, 10:07:13
Jammer. 3D is voor mij ook niet het allerbelangrijkste, maar zo af en toe wel leuk, dus was wel benieuwd hoe het bevalt op dit scherm. Wellicht dat de eigenaar er nog iets over kan zeggen.
ehm...ff denken...dat 3D me geen r** interesseert?  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

home@the movies

Quote from: skank1 on May  4, 2015, 14:57:16
Sorry maar ik ben niet zot :)
Amai zeg, wat een bedrag

Bestaan er nog edgeless alternatieven?

Wij zijn bezig met het ontwerpen van ons eigen zero edge standaard matwit scherm, binnenkort meer hierover maar de eerste proeven zijn veelbelovend, ik vind het erg erg mooi uitzien en de prijs gaat zeer scherp worden.
Zal van zodra ik de tijd heb een foto posten van een klein testsample dan hoor ik graag jullie bevindingen, van zodra het eerste echte scherm er is mogen jullie het met veel plezier zelf uittesten.

gr
Werner

skank1

Quote from: home@the movies on May  4, 2015, 19:16:19
Wij zijn bezig met het ontwerpen van ons eigen zero edge standaard matwit scherm, binnenkort meer hierover maar de eerste proeven zijn veelbelovend, ik vind het erg erg mooi uitzien en de prijs gaat zeer scherp worden.
Zal van zodra ik de tijd heb een foto posten van een klein testsample dan hoor ik graag jullie bevindingen, van zodra het eerste echte scherm er is mogen jullie het met veel plezier zelf uittesten.

gr
Werner

Prima Werner, ik hoor het graag!
Ben er helaas niet meer geraakt op eccentric :( Had nochtans vrijkaarten...
Kom gerust langs op het Vlaams forum ook met je reviews en dergelijke ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

home@the movies

Quote from: skank1 on May  4, 2015, 19:20:05
Prima Werner, ik hoor het graag!
Ben er helaas niet meer geraakt op eccentric :( Had nochtans vrijkaarten...
Kom gerust langs op het Vlaams forum ook met je reviews en dergelijke ;)

Doe ik zeker hoor maar de eerste twee drie weken amper tijd om te ademen ;-), jammer dat je niet kon langskomen, was wel in orde weer  ;D ;D


skank1

Quote from: home@the movies on May  4, 2015, 20:07:08
Doe ik zeker hoor maar de eerste twee drie weken amper tijd om te ademen ;-), jammer dat je niet kon langskomen, was wel in orde weer  ;D ;D

Heb jE het nu over de toestellen die er stonden of het vrouwelijk schoon die over de vloer kwam :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Cage

Quote from: skank1 on May  4, 2015, 14:57:16
Sorry maar ik ben niet zot :)
Amai zeg, wat een bedrag

Bestaan er nog edgeless alternatieven?
Het artikel gaat over de reference uitvoering van het daylight doek. Er is ook de gewone serie (0.9 gain) Mogelijk dat die ook edgeless te krijgen is. Je zal even net als Dynky contact op moeten nemen met de fabrikant voor een prijsopgave.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

skoebiedoe

Quote from: home@the movies on May  4, 2015, 19:16:19
Wij zijn bezig met het ontwerpen van ons eigen zero edge standaard matwit scherm, binnenkort meer hierover maar de eerste proeven zijn veelbelovend, ik vind het erg erg mooi uitzien en de prijs gaat zeer scherp worden.
Zal van zodra ik de tijd heb een foto posten van een klein testsample dan hoor ik graag jullie bevindingen, van zodra het eerste echte scherm er is mogen jullie het met veel plezier zelf uittesten.

gr
Werner

ben benieuwd...

home@the movies

#95
Quote from: skank1 on May  4, 2015, 20:59:29
Heb jE het nu over de toestellen die er stonden of het vrouwelijk schoon die over de vloer kwam :)

Beide waren indrukwekkend te noemen  ;D ;D ;D ;D ;D  Finalisten Miss belgium in de D-Box zetels  :clapping: :clapping: :clapping:
En de LS10000 op een Black Diamond zero egde

ferry34

Toevallig zag ik op de site van screen innovations (black diamond) dat ze een nieuwe lijn hebben die goedkoper is dan de black diamond.
Deze heet Slate en een 100 inch kost 1800 dollar retail in de USA.

Hij schijnt iets minder zwart te zijn maar wel weer iets helderder beeld.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Dirk

verkijk je niet op de retail prijzen in de US, maar vraag ff een prijsofferte bij je lokale leverancier (ITC, Cinedream...)

fwiw; de Xtrem motorized die ik hier nu heb hangen kost zo'n 30% minder dan een (qua specs vergelijkbare) SI series 5 motorized van 100" met Slate doek.   (prijs van een series 7 heb ik niet, omdat de kast hiervan te groot is, die past dus niet in mijn koof)

de Slate mag dan wel wat goedkoper zijn dan de Black Diamond, maar er blijft nog steeds een behoorlijk prijsverschil tov naaste concurrenten. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Led

Ik heb vandaag een Xtrem Screen 0.9 Classic (InCeiling) besteld. 
Als ie over een paar maanden in m'n plafond zit laat ik weten hoe het bevalt ;)

gunny

#99
Hoi led,

Heb je het scherm van xtrem al opgehangen en kunnen beoordelen?
Ik ben ook van plan om me er een aan te schaffen, maar dan wel een tensionned DBC. Maar wou eerst nog wat ervaringen van andere gebruikers bekijken!l

Zijn er nog andere forumleden die dit scherm gebruiken, op de France fora zijn er in ieder geval lovend over,

Heb al een paar keer gemaild met Xtrem, maar ze reageren niet echt.

Grtz. Gunny
Pioneer KRP500M - JVC RS400 - Xtrem screen DBS daylight 0.9 - Trinnov altitude 16 -  Apollon 3x DM 500 front - Ncore 7x surround + heights + VOG - HDFury vertex 2 (dolby vision hack) – Arendal 1723 S THX Tower front - Arendal 1723 S THX center - Arendal 1723 S THX surround - Arendal 1961 height 4x - Arendal 1961 center VOG -  Arendal sub 1723 S1 2x- Panasonic UB9000 - Apple TV 4K- Audioquest Rocket 88 - audioquest powerquest 3