Upc analoog naar digitaal

Started by theshadow, January 18, 2015, 22:53:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

theshadow

Ik heb een analoge abbonement van upc. Nu heb ik begrepen dat upc zonder extra kosten in berekening te brengen ook digitale televisie aanbiedt. Hiervoor heb je wel een dvb-c tuner nodig. Heeft iemand hier ervaring mee. Is het inderdaad een kwestie van een dvb-c tuner aan te schaffen en ik heb digitale televisie?



theshadow

Nee helaas niet vandaar dat ik aan het overwegen ben een externe dvb-c tuner aan te schaffen

nielsvanbaal

+/-30 kanalen worden digitaal doorgegeven, en 3 kanalen zelfs in HD (NPO1/2/3).
En dit zou idd moeten werken met elke DVB-C tuner die gewoon zenders kan zoeken.

Een ex UPC mediabox(ja ze worden weleens via marktplaats aangeboden) werkt daarintegen weer niet(deze moet geactiveerd worden met een smartcard). Overgens zou ik eerder dan een abonnement op DTV bij UPC nemen, dan krijg je een mediabox in bruikleen, en dit kost 5.50 per maand en dan heb je wel 70 kanalen en 15 HD zenders.
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

theshadow

Oke thx, dus zonder smartcard werkt een externe dvb-c tuner niet. Althans niet bij upc en in de setup zoals ik het heb bedacht?

nielsvanbaal

Elke dvb-c tuner moet kunnen werken, maar mediaboxen die door UPC zelf uitgegeven zijn moeten geactiveerd worden met een smartcard erin en dat lukt alleen als je een abonnement van UPC neemt.
Heb je een generieke dvb-c tuner (bijvoorbeeld zo een voor ziggo) moet dit gewoon zonder smartcard kunnen werken.
Monitor Audio Silver RX6 Mordaunt Short 902i / 905i / XTZ W12.18 P
Marantz SR-7012 / Onkyo CP-1050 / Behringer iNuke 1000DSP / Philips 47PFL6007 / UPC Horizon
Logitech Harmony ONE / vd Hul The SNOWTRACK / GLS Audio Plugs & Spades / W&M audio HDMI & Interlinks
NEXbox a95x / HTPC: Intel i3/8GB/INTEL 40GB SSD / NAS HP Proliant MicroServer Gen8 Samsung 250gb SSD / 2*

theshadow