Spoedvraag --> 30 min. Hoe hoog speakersteunen aan de muur bevestigen?

Started by Lid45678, February 26, 2004, 18:44:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lid45678

Beste forumleden,

Ik heb een tijdje geleden voor mijn Monitor Audio Silver 4i speakers die ik als surround in mijn 5.0 opstelling gebruik, een paar Vogel VLB 200 speakersteunen voor aan mijn muur gekocht.

Nu komt er binnen 30 minuten iemand langs die hiervoor gaten in mijn muur boort. Alleen wat is de juiste hoogte waarop ik mijn speakersteunen moet bevestigen ???

Alvast bedankt.

Groetjes,

Marc

Scarp

Tweeters op ongeveer oorhoogte. Maar als het hoger moet dan zo'n 60cm boven oorhoogte volgens dolby spec dacht ik :)

HJ

yep.tweeters op oorhoogte.
maar volgens dolby 30cm boven oorhoogte dacht ik maar chech dat anders nog even.

HJ

en die 30cm hoger is dacht ik alleen voor het oude dpl.
voor DTS en DD moet je dacht ik oorhoogte aanhouden(zou ik iig wel doen voor zover mogelijk).

Markus

Volgens artrikel op HiFi.nl gelden de 4G's:

Gelijke Speakers
Gelijke Afstand
Gelijke Hoogte
Gelijk Volume

Groet - Mark

garmtz


blue-eyes

Ik vind toch dat het artikel HIER vandaan kwam, en vervolgens (omdat het goed is) op hifi.nl is geplaatst ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


Markus

Maare, hoe hangen ze nou?
18:44 eerste post, binnen 30 minuten zou er iemand komen boren dus die is op zijn laatst om 19:14 gekomen. Meer dan 30 minuten om een paar gaatjes te boren lijkt me overdreven  ;) dus om uiterlijk 19:44 zaten die gaten er wel in. Heb je nog ruim 1,5 uur gehad om ze op te hangen en op het HT forum in te loggen  ;)
Dus....

Groetjes - Mark

TomVD

volgens mij heeft ie tijdens het boren de telefoonkabel geraakt  ;D

patrick_vdb

Quote from: Markus on February 26, 2004, 20:46:10
Volgens artrikel op HiFi.nl gelden de 4G's:

Gelijke Speakers
Gelijke Afstand
Gelijke Hoogte
Gelijk Volume

Groet - Mark

LOL ;D Die gozer die dat heeft geschreven is helemaal gek, hoe komt 'ie erbij, gelijke speakers ;D

Leuk dat het gelezen en gebruikt wordt, dank je Markus ;)

Mvrgr

Patrick

Markus

He, beetje promotie kan geen kwaad he. 't is een prima artikel.

Groetjes - Mark