GoPro: lichtnetvoeding en aansluiten externe monitor mogelijk?

Started by svmnb, January 14, 2015, 16:01:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Ben niet thuis in GoPro spullen, maar heb een project waarbij ik er eentje wil inzetten.
De bedoeling is dat deze alleen een feed doorgeeft aan een externe monitor. Opnemen is dus niet gewenst.
Het gaat om dagelijks 8 uur gebruik, dus een lichtnetvoeding is een vereiste.
Is dit mogelijk met een GoPro? Zoja, welk type zou dan voldoen? Zoniet, zijn er merken/modellen kleine camera die ik beter kan gebruiken?

Vast bedankt en groet ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

snopper

Mijn ervaring is het beste met een GoPro die WiFi aan boord heeft zoals een Hero3 Black of een Hero4 Silver.
In de GoPro moet je dan het Wifi signaal aanzetten en met een IPbased ontvanger (bijv een PC) verbinden. De GoPro verbindt zich niet met een router en of DHCP server. je moet hier een direkte Wifi verbinding opbouwen.  Verder netspanning met een normale USB kabel verzorgen.

Beschrijving o.a. hier
http://www.instructables.com/id/Gopro-Hero-3-Black-Edition-IP-camera/

Denk dat ivm de prijs van zo'n GoPro een IPbased bewakingskamera beter is ...

Snopper

svmnb

Een opstelling met alleen een GoPro verbonden met een monitor via HDMI of DVI en lichtnet voeding is dus niet mogelijk, of is Wifi alleen makkelijker in gebruik?

Het doel is om met een behoorlijke resolutie objecten die via een transportband lopen, visueel te beoordelen op plaatselijke verontreiniging.
De beschikbare ruimte is beperkt, dus een bekabelde monitor heeft de voorkeur. Zijn bewakingscamera's geschikt m.b.t. resolutie?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

snopper

als de monitor en GoPro dicht bij elkaar zijn kan je de GoPro gewoon met een mini-HDMI aansluiten op de monitor .. genoeg voorbeelden daarvan te vinden op youtube.

Snopper