Het grote smartphone topic: welke smartphone(s) heb jij?

Started by Paul1967, January 14, 2015, 12:36:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar draait jouw smartphone op?

Android
40 (56.3%)
iOS
23 (32.4%)
Windows
8 (11.3%)
Blackberry
0 (0%)
Anders
0 (0%)

Total Members Voted: 71

drevox

Er is maar 1 echt scherm en dat is super amoled van samsung! :P
$overdreven(kan iig niet meet zonder.)
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

LittleNinja

#51
Wat is nu eigenlijk het voordeel van dat curved schermpje op de nieuwe S6 van Samsung? Of is het een kwestie van "omdat we het kunnen"?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kwabbernoot

Quote from: drevox on March 16, 2015, 15:43:50
Er is maar 1 echt scherm en dat is super amoled van samsung! :P
$overdreven(kan iig niet meet zonder.)
Mwoah, niet echt. Als je kijkt naar kleurreproductie zijn er veel betere schermen. Amoled heeft dan weer het voordeel dat elke pixel apart aangezet kan worden wat leuke en makkelijke mogelijkheden geeft (zie mogelijkheden Moto X). Daarnaast is het contrast beter.

Groeten...

Paul1967

Quote from: LittleNinja on March 16, 2015, 16:13:52
Wat is nu eigenlijk het voordeel van dat curved schermpje op de nieuwe S6 van Samsung? Of is het een kwestie van "omdat we het kunnen"?

Of het een voordeel is weet ik niet, maar op de curve komen icoontjes met snelkoppelingen e.d.
Ik zie er het nut "nog" niet van in.

Ghanzzzzz

Quote from: Ghanzzzzz on January 15, 2015, 13:51:17
Ik heb nog een HTC die hier al meerderen vaarwel hebben gezegd: de One X
Deze heb ik nu bijna 2,5 jaar en bij de afgelopen abonnementsverlenging ben ik overgegaan naar een Sim Only omdat deze telefoon nog gewoon voldoet aan mijn eisen (scheelt me nu maandelijks toch 25,-).

Met de telefoon heb ik 1x een probleem gehad, en dat was dat hij niet meer van de vliegtuigstand af wilde. Provider (t-mobile) heeft het na 1,5 jaar gewoon volledig vergoed en heeft de telefoon een nieuwe achterkant met simlezer gekregen.

Helaas heeft hij het onlangs plotseling uit het niets begeven. Compleet dood!
Harde resets konden niet meer en er zat geen sprankje energie in.

Nu over naar een tweedehands Samsung Galaxy S4. Erg fijn toestel, maar helaas niet zonder problemen. Eens in de zoveel tijd moet ik hem opnieuw opstarten door een fout in de simlezer (wat is dat toch met die dingen?). Blijkbaar is dat een bekend probleem bij de S4.

Achiel

Probleeml bij de Samsungs Sonys en HTC's etc vind ik de gebruikte software waar veel rommel bijstaat die je niet wil en die je er niet of met heel veel moeite pas vanaf krijgt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Erik1977

Jiayu G4S hier.. KK4.4 erop en het is een soepel draaiend telefoontje die knappe foto's maakt en door de dual sim een ideale werktelefoon is.
Voor 180 euro. De volgende wordt weer zoiets.
Het enige nadeel is dat deze MTK chipset heel slecht een GPS fix krijgt waardoor de locatiebepaling waardeloos is.
Als je de telefoon als navigatie wilt gebruiken zit je soms wel eens een kilometertje naast waar je heen wilt  :dry:
Maar goed, dat weet je. Verder een prima ding.

Petertyuh

Met grote tevredenheid heb ik een OnePlus ONE, ergens achteraan in 2014 voor 300 euro gekocht.
Ik ben bij deze telefoon uitgekomen nadat ik CyanogenMod op mijn HTC One X+ had gezet. Dat was ook een geweldige telefoon, maar het gebrek aan updates was schandalig. Top-of-the-line toestel, ruim over de 600 euro en maar 1 update gehad en dat was niet eens naar de laatste KitKat versie, maar een iets betere Jelly Bean.
Nu zit ik al op Lollipop 5.1, mede met dank aan Mahdi en XDA.

Hiervoor heb ik nog gehad:
Sony Ericcson Xperia X10i
Nokia N97 mini (met zo'n geweldig uitklapbaar toetsenbord)
Nokia N95 8GB (een slider die 2 kanten op ging)

En daarvoor dumb-phones als de 3310, 3210 en m35i (Siemens).

LittleNinja

Ik heb heel lang de tegenhanger van de OnePlus One gewild, de Oppo Find 7. Uiteindelijk ben ik het avontuur niet aan gegaan omdat er teveel gezeur was over software maar ook over enkele hardware zaken. Daarnaast kreeg ik op een gegeven moment van mijn werkgever een iPhone 5S, een iPhone 6 en een iPad mini.. Erg blij mee want sinds een uitstapje naar Een Windows phone met half bakken apps was ik wel toe aan iets stabiels!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Welk gezeur over software? Nog niks van gemerkt tot nu toe. Nog steeds erg tevreden over mijn oneplusone. Camera maakt tegenwoordig ook al betere foto's. Wel begin je te merken dat accu na honderden keren laden iets sneller leeg gaat helaas een bekend probleem bij batterijen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Quote from: Erik on April 18, 2015, 11:21:54
Welk gezeur over software? Nog niks van gemerkt tot nu toe. Nog steeds erg tevreden over mijn oneplusone. Camera maakt tegenwoordig ook al betere foto's. Wel begin je te merken dat accu na honderden keren laden iets sneller leeg gaat helaas een bekend probleem bij batterijen.

Erik,

Ik sprak over de Oppo, niet de OnePlus. De Oppo draait op hun eigen colorOS en die kent problemen, vandaar de opmerking.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Oh vandaar, overigens werkt de One nu ook aan eigen OS of dat nou een vooruitgang gaat worden ...
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

gerardv

Nu een half jaartje een Nokia Lumia 930 en ben er erg tevreden mee.
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes

Kwabbernoot

Quote from: Petertyuh on April 17, 2015, 22:44:20
Met grote tevredenheid heb ik een OnePlus ONE, ergens achteraan in 2014 voor 300 euro gekocht.
Ik ben bij deze telefoon uitgekomen nadat ik CyanogenMod op mijn HTC One X+ had gezet. Dat was ook een geweldige telefoon, maar het gebrek aan updates was schandalig. Top-of-the-line toestel, ruim over de 600 euro en maar 1 update gehad en dat was niet eens naar de laatste KitKat versie, maar een iets betere Jelly Bean.
Nu zit ik al op Lollipop 5.1, mede met dank aan Mahdi en XDA.

<knip>

Ik snap die drang naar een hogere OS versie niet meer zo. In het begin scheelde het inderdaad best veel aan functionaliteit of je cupcake had of donut. Maar tegenwoordig toch niet meer? Sterker nog, ik vind Lollipop nu ook nog niet direct een verbetering tov Kitkat.

Nee, doe mij maar een stabiel en snel OS ipv de laatste versie welke eigenlijk altijd standaard trager is. Op mijn Nexus 7 (2012) ben ik ook weer terug gegaan naar Kitkat omdat Lollipop daarop als een dweil werkte.

Root-toegang vind ik dan wel weer een nuttige toevoeging aan elk OS.

Groeten...

Petertyuh

Quote from: Erik on April 18, 2015, 15:26:10
Oh vandaar, overigens werkt de One nu ook aan eigen OS of dat nou een vooruitgang gaat worden ...
Je bedoelt OxygenOS (van de ontwikkelaars van Paranoid Android)?
Been there, done that, ran away screaming.....  :nopompom:

PA was groot in het KitKat tijdperk, maar nu deze OOS (zoals ze het nu afkorten) is hopeloos. Ik ben sinds kort over op Euphoria, dat is van Mahdi, ook een geweldige ROM bouwer. De community vind ik beter in ROMs bouwen dan menig grote ontwikkelaar. Op XDA staan de nodige juweeltjes, vooral voor de OnePlus ONE, die in den beginne al bedoeld was om mee te spelen (flashen).

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tlbuis

Ik had ook de Jiayu G4s. Voor die prijs krijg je een mooi scherm, redelijk/goede camera en een snelle telefoon.

Recent overgestapt op een Vivo Xshot, een "camera-telefoon". 13MP, OIS en two-stage shutterbutton. Foto's zijn van een net iets hoger niveau dan de Jiayu G4s, zeker omdat er veel minder foto's onscherp zijn door mijn getril van mijn hand. De telefoon was wel een stuk prijziger, ongeveer het dubbele van de Jiayu G4s. Maar de Vivo geeft toch wel een meer premium gevoel dan de Jiayu. Over beide telefoons ben ik wel te spreken.