Het grote smartphone topic: welke smartphone(s) heb jij?

Started by Paul1967, January 14, 2015, 12:36:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waar draait jouw smartphone op?

Android
40 (56.3%)
iOS
23 (32.4%)
Windows
8 (11.3%)
Blackberry
0 (0%)
Anders
0 (0%)

Total Members Voted: 71

Paul1967

Het lijkt mij wel leuk om een grote smartphone topic te openen op het forum.
Bijna iedereen heeft er wel één of meer, kortom die dingen zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven.
Welke smartphone heb jij (merk en type), waar draait hij op en waarom gekozen hiervoor?
Misschien nog wat andere feitjes en weetjes erbij vermelden. Filmpje, foto's, benchmarks.....kom maar op  ;)

Ikzelf ben al jaren een tevreden HTC smartphone gebruiker, alle op Android.
Ben begonnen met een HTC Legend in 2010 en daarna een Desire HD.
Met de komst van de One X heb ik deze gekocht en daarna weer zijn opvolger One M7 (nog altijd een topper).
Sinds enkele maanden ben ik een tevreden HTC One M8 gebruiker, ik heb de Gunmetal uitvoering (persoonlijk de mooiste).
De HTC One M8 is een razendsnelle (zie Antutu benchmark) smartphone met een voor smartphone begrippen goede batterijduur.
Hoewel een metalen unibody heb ik wel het idee dat zijn voorganger M7 wat robuuster en steviger is en aanvoelt.
Geluid is weer op en top met de stereo speakers aan de voorzijde (iets beter zelfs nog dan de M7).
Standaard wordt er een redelijk goede in-ear hoofdtelefoontje bijgeleverd dwz ziet er duurzaam uit en klinkt tevens niet verkeerd.
In de doos zit verder nog een siliconen beschermhoesje en de oplader met losse usb kabel.
Sense (het schilletje van HTC over de kale Android) vind ik zeer fijn werken en ziet er goed uit.
Minpunt blijft de camera (mocht je dat belangrijk vinden), wederom een 4MP ultrapixel en daarmee hetzelfde als in zijn voorganger.
Hoewel de foto's iets beter zijn is het bijlange na niet zo goed als concurrenten in zijn prijsklasse.
Bugs, problemen, vastlopers....nog niet meegemaakt gelukkig met de M8, een goeie stabiele smartphone dus.
Momenteel draait hij nog op Android KitKat maar het uitrollen van Lollipop is vanaf begin deze maand gestart, nog ff geduld.
Waarom Android?
Ben geen Iphone liefhebber en Windows heb ik liever op mijn computer dan op mijn smartphone.
Daarnaast vind ik de toestellen van HTC mooi dus de keuze voor Android was voor mij snel gemaakt.

newday

Quote from: Paul1967 on January 14, 2015, 12:36:21
Het lijkt mij wel leuk om een grote smartphone topic te openen op het forum.
Bijna iedereen heeft er wel één of meer, kortom die dingen zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven.
Welke smartphone heb jij (merk en type), waar draait hij op en waarom gekozen hiervoor?
Misschien nog wat andere feitjes en weetjes erbij vermelden. Filmpje, foto's, benchmarks.....kom maar op  ;)

Ikzelf ben al jaren een tevreden HTC smartphone gebruiker, alle op Android.
Ben begonnen met een HTC Legend in 2010 en daarna een Desire HD.
Met de komst van de One X heb ik deze gekocht en daarna weer zijn opvolger One M7 (nog altijd een topper).
Sinds enkele maanden ben ik een tevreden One M8 gebruiker, ik heb de Gunmetal uitvoering (persoonlijk de mooiste).
De HTC One M8 is een razendsnelle (zie Antutu benchmark) smartphone met een voor smartphone begrippen goede batterijduur.
Hoewel een metalen unibody heb ik wel het idee dat zijn voorganger M7 wat robuuster en steviger is en aanvoelt.
Geluid is weer op en top met de stereo speakers aan de voorzijde (iets beter zelfs nog dan de M7).
Standaard wordt er een redelijk goede in-ear hoofdtelefoontje bijgeleverd dwz ziet er duurzaam uit en klinkt tevens niet verkeerd.
In de doos zit verder nog een siliconen beschermhoesje en de oplader met losse usb kabel.
Sense (het schilletje van HTC over de kale Android) vind ik zeer fijn werken en ziet er goed uit.
Minpunt blijft de camera (mocht je dat belangrijk vinden), wederom een 4MP ultrapixel en daarmee hetzelfde als in zijn voorganger.
Hoewel de foto's iets beter zijn is het bijlange na niet zo goed als concurrenten in zijn prijsklasse.
Bugs, problemen, vastlopers....nog niet meegemaakt gelukkig met de M8, een goeie stabiele smartphone dus.
Momenteel draait hij nog op Android KitKat maar het uitrollen van Lollipop is vanaf begin deze maand gestart, nog ff geduld.
Waarom Android?
Ben geen Iphone liefhebber en Windows heb ik liever op mijn computer dan op mijn smartphone.
Daarnaast vind ik de toestellen van HTC mooi dus de keuze voor Android was voor mij snel gemaakt.
De HTC One M8:


Antutu benchmark:


Foto gemaakt met de One M8:


Soortgelijk verhaal hier, hoewel ik elke keer weer alle opties bekijk kom ik tot nu toe toch steeds weer bij HTC, tot nu toe had ik de Touch Cruise (Windows), Desire, Incredible S, One X en dan nu de One M8.
Dit jaar dus van One X naar M8, hoewel de One X eigenlijk nog snel genoeg was toch overgestapt vanwege:
- batterijduur
- stereo speakers aan de voorzijde (vanwege ontbreken TV hier in huis kijk ik af en toe het nieuws hierop)
- Bluetooth Low Energy voor het koppelen van hartslaghorloge
- ingebouwde IR blaster met leerfunctie zodat mijn oude Philips Pronto de kast in kan



Erik

Oneplus One
Reden: Heel veel waar voor weinig geld en nieuwsgierigheid naar Android die me goed bevallen is, de cyogenmod dan
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Dru

Sinds de release in 2011 nog steeds de galaxy sII.
Begint wel behoorlijk hardwarematig af te takelen helaas.
Vastlopers, camera issues, screenfailures.
Wel jammer.
Ik zie eigenlijk nog niet echt het nut in voor een upgrade.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robinmull112

Altijd al erg tevreden met HTC geweest. Ben begonnen met de Desire HD --> One X --> One M8.
Het zijn (imo) goed gebouwde, stevige telefoons met een erg fraai uiterlijk!

Persoonlijk vind ik Samsung niks wegens de goedkope feeling en de touchwiz laag die over android wordt gegooid.
Nokia icm Windows heb ik nooit geprobeerd, maar het trekt mij ook totaal niet.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

NielsLu

Ik heb ook een Iphone 5S en mijn vriendin een Iphone 5.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

KillerbeeNL

Samsung Galaxy S3

Schat in dat de volgende een Huawei    HTC of Sony wordt want ik ben niet merk gebonden.

De S3 heeft wel een top scherm en camera alleen de TouchWiz software is geheugen vretend.
Standaard Android zou voldoende zijn maar de camera app van Samsung is voor dit toestel het beste




Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

modde239

Nu een LG G2 bevalt erg goed....mooie prijs kwaliteitsverhouding....

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Privé draai ik nu alweer 2 jaar met een iPhone5. Met dit toestel geen enkel probleem ondervonden. Het moet wat het moet doen, en is naar huidige maatstaven nog steeds erg vlot. Daarnaast ideaal dat IOS volledig integreert met de overige apple apparatuur in huis (Macbook, AppleTV).

Zakelijk had ik een HTC 8S Windows Phone, maar door veel technische problemen heeft de baas besloten ze om te ruilen voor een Nokia Lumia 625. Ook een Windows Phone. Eerlijkheidshalve moest ik erg wennen aan het OS op de telefoon, maar nu er een tijdje mee te hebben gewerkt is het in zijn geheel geen verkeerd OS. Qua telefoon is overigens ook geen verkeerd toestel. Die ook nog eens heel efficient om gaat met de accu. Want als ik dan vergelijk met de Apple vs Nokia, dan is de nokia na 4 dagen leeg. En de Apple mag elke nacht wel aan het sap.

Mijn volgende telefoon weet ik overigens nog niet. iPhone6 vind ik veel en veel te duur voor wat het bied. En neig sterk om nog een jaartje met pre-paid de iPhone5 te gebruiken. Zolang Apple nog support (software) erop levert blijf ik mogelijk nog wel even hier op draaien.

tonv


RonG


Jumping Jack

Ik een Galaxy s3 mini, mijn vrouw een s3. Die s3 is een mooi toestel maar vreet energie: 's avonds opladen en 's morgens al terug leeg. Ik heb de batterij al vervangen door een iets zwaarder exemplaar, maar tevergeefs...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Hanky Panky

Nokia Lumia 930. Super accu (minimaal 36 uur, dus effectief twee werkdagen), erg prettig scherm en zeer fraaie foto's die je ook makkelijker kunt bewerken met de gratis app die er bij zit. Wel jammer dat dezelfde apps die ik in Android gebruikte in dit OS iets beperkter uit de verf komen (bijv. whatsapp en Telegram waarbij het toetsenbord veel te veel ruimte op het scherm inneemt) en dat de Google/navi integratie niet optimaal is zoals bij android.

Wel handig dat het off-line navigatie is die je gratis meegeleverd krijgt (zelf kaarten downloaden thuis naar behoefte, ik heb heel Europa er op staan). Geen data geneuzel in en buiten Nederland. Maar sinds we een nieuwe auto hebben gebruik ik de navi app van mijn telefoon toch nog maar zelden.

Voor de prijs is dit toestel haast onverslaanbaar door de concurrentie die makkelijk € 200-300-400 (!) meer vraagt voor hun flagship.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kwabbernoot

De Nokia navigatie-app (Here) is tegenwoordig ook op Android verkrijgbaar. Wel nog een beta release en wellicht daarom ook (nog?) gratis.

Ik heb sinds mijn eerste smartphone (HTC Magic) altijd Android gehad en ook altijd HTC (Magic en G1, Desire, One X). Nu heb ik voor het eerst een Motorola (Moto X 2013) omdat deze enkele vernieuwende functies heeft, klein en goedkoop is. Bevalt prima.

Groeten...

Ghanzzzzz

Ik heb nog een HTC die hier al meerderen vaarwel hebben gezegd: de One X
Deze heb ik nu bijna 2,5 jaar en bij de afgelopen abonnementsverlenging ben ik overgegaan naar een Sim Only omdat deze telefoon nog gewoon voldoet aan mijn eisen (scheelt me nu maandelijks toch 25,-).

Met de telefoon heb ik 1x een probleem gehad, en dat was dat hij niet meer van de vliegtuigstand af wilde. Provider (t-mobile) heeft het na 1,5 jaar gewoon volledig vergoed en heeft de telefoon een nieuwe achterkant met simlezer gekregen.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Voor 64 euro een ACER Z200 dual sim met KitKat en nog een prima mp3 speler ook
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr

Op dit moment heb ik er 2:

- Samsung Galaxy S4 (Android 4.4.2)
- Nokia Lumia 735 (Windows Phone 8.1)

Eigenlijk ben ik over de Nokia nog het meest tevreden. Deze doet 't veel beter op het gebied van accuduur (zie ook de opmerking van Hanky Panky over Lumia 930). Gesprekken zijn kraakhelder op de Nokia en hij maakt ook betere foto's dan de Galaxy S4. Het grootste nadeel vind ik dat er aanzienlijk minder apps te krijgen zijn op het Windows platform t.o.v. Android.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Xstream

Quote from: modde239 on January 15, 2015, 02:27:27
Nu een LG G2 bevalt erg goed....mooie prijs kwaliteitsverhouding....
+1

En als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik nog steeds exact dezelfde kopen. Ik kan mezelf niet uitleggen waarom ik meer moet uitgeven (vaak nog voor minder ook). Zelfs de G3 is IMO net wat minder dan een G2.
Wacht nog op de volgende stap, vooralsnog zie ik die niet, als het gaat om features, prijs en accuduur. De G2 gaat makkelijk 3 dagen mee in ieder geval. IMO beter dan toestellen van 2 a 3 keer de prijs.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Kwabbernoot

Quote from: Ghanzzzzz on January 15, 2015, 13:51:17
Ik heb nog een HTC die hier al meerderen vaarwel hebben gezegd: de One X
Deze heb ik nu bijna 2,5 jaar en bij de afgelopen abonnementsverlenging ben ik overgegaan naar een Sim Only omdat deze telefoon nog gewoon voldoet aan mijn eisen (scheelt me nu maandelijks toch 25,-).

Met de telefoon heb ik 1x een probleem gehad, en dat was dat hij niet meer van de vliegtuigstand af wilde. Provider (t-mobile) heeft het na 1,5 jaar gewoon volledig vergoed en heeft de telefoon een nieuwe achterkant met simlezer gekregen.
Ik heb hem sinds twee maanden nu vervangen na hem 2,5 jaar te hebben gebruikt (laatste halve jaar ook SIM only). Op zich nog steeds een prima telefoon maar de batterij ging op het eind niet meer een dag mee, terwijl ik er echt niet veel mee aan het klooien was. Tijd voor een nieuwe batterij dus of een andere telefoon. Bij mij is de keuze gevallen op de telefoon omdat Motorola deze massaal op eBay dumpte en dus erg goedkoop was.

Groeten...

Ghanzzzzz

Quote from: Kwabbernoot on January 15, 2015, 15:05:14
Ik heb hem sinds twee maanden nu vervangen na hem 2,5 jaar te hebben gebruikt (laatste halve jaar ook SIM only). Op zich nog steeds een prima telefoon maar de batterij ging op het eind niet meer een dag mee, terwijl ik er echt niet veel mee aan het klooien was. Tijd voor een nieuwe batterij dus of een andere telefoon. Bij mij is de keuze gevallen op de telefoon omdat Motorola deze massaal op eBay dumpte en dus erg goedkoop was.

Groeten...

Daar heb ik nu ook wel last van inderdaad. Het is ook jammer dat het gesloten behuizingen zijn waardoor de accu niet gemakkelijk te vervangen is. Misschien dat ik binnenkort op ebay voor een paar dollar eens een accu bestel (incl tools). 

CZ79

Ik ben op zoek naar een smartphone voor mijn vrouw, zij heeft nu een iphone4 maar een evt. Opvolger is best duur, zou die HTC of LG wat zijn? Zij is niet IOS gebonden, maar de apple heeft wel altijd prima gewerkt voor haar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xstream

Quote from: cz79 on January 15, 2015, 23:20:12
Ik ben op zoek naar een smartphone voor mijn vrouw, zij heeft nu een iphone4 maar een evt. Opvolger is best duur, zou die HTC of LG wat zijn? Zij is niet IOS gebonden, maar de apple heeft wel altijd prima gewerkt voor haar
De HTC heeft een mooier design (vind ik dan), dus spreekt wellicht meer aan.
Maar als features nog een rol spelen, bijv. kwaliteit camera, accuduur, scherm e.d. Dan vind ik zelf de LG G2 nog steeds de beste keuze. De G3 heeft net een iets betere camera, hogere resolutie scherm, maar wel een stuk mindere accuduur. Is dan de overweging. De HTC is op dat vlak toch wel wat minder als ik de reviews mag geloven. De Samsung S5 is ook wat fraaier in de afwerking, maar kan ik vervolgens dan ook weinig bijzonders over melden, en goedkoop is die ook niet.

iOS en Android maakt weinig uit ... ze gebruiken min of meer hetzelfde principe (op een icoon klikken) waarbij je met Android meer vrijheid hebt. De apps waren ooit nog een punt in 't voordeel van de iPhone, maar dat vind ik nu niet meer zo. Enige is wel; elke gekochte app op de iPhone geld natuurlijk niet voor Android. De camera is wel weer iets beter op de iPhone, accu een enorm stuk minder, scherm gelijkwaardig en qua design vind ik die iPhone 6 er niet uit zien, dus waar ze normaal zo op scoorden vind ik niet meer van toepassing, doch geheel persoonlijk. Verder krijg je er nagenoeg niks extra's voor, ondanks die heftige prijs. Het scherm breekt over het algemeen ook vrij snel als je 'm laat vallen, misschien is dat bij de 6 minder, omdat die buigt in je broekzak (ook niet echt lekker), misschien om dat probleem te verhelpen. En o ja, ze dwingen je uiteraard om accessoires van Apple te kopen. Gaat je oplaad kabeltje stuk, kun je zo weer de hoofdprijs betalen. Dus dat moet ook nog mee in de overweging. Bij Android koop je gewoon een usb kabeltje van 2 euro en je kunt weer verder.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub