Mijn DIY Center 'Inferno'

Started by BarcoU2man, February 26, 2004, 17:07:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Sander, kun je misschien even je avatar resizen? Je rukt nu alles uit zijn verband.

bvd Ruben

BarcoU2man

Hey Krunk,

Superbedankt voor die site, weet nu na lang overwegen en wat raad van een vriend dat het een 12 Db filter wordt wolgens de Butterworth metheode, ga het maandag porberen. En hoe Reze ik mijn Avatar??
Deed de oude HT forum automaitsch

Mzzl

Sander de Weert
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

Bart_M


MarcoV

Quote from: Wiebo_Neo on February 29, 2004, 12:52:16
Hey Krunk,

En hoe Reze ik mijn Avatar??
Deed de oude HT forum automaitsch

Mzzl

Sander de Weert

In je eigen profiel even je avatar naar de server uploaden zou moeten werken.

Marco

SARK

You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

BarcoU2man

Hoi Krunk,

ff terug op jou post, 12 db per kant ja, dus 1 tweeter/ 1midwoofer per schema van jou site, is dat teveel, volgens een vriend van me niet. Of komt dan toch die 6Db per kant beter uit. Ik wil het wel als paren gescheiden houdne als je begrijpt wat ik bedoel.

M.v.g.

Sander
Looking for a real computer, buy a Mac :-)

Bart_M

Hi,

Je kan dit zo helemaal niet stellen. Je zou het moeten door meten om er iets van te zeggen.
Over het algemeen is 6dB het mooiste voor de afgang van mid naar tweeter. Je hebt een flinke overlap.
Nadeel is wel dat de units het aan moeten kunnen. Ze krijgen nl een groter gedeelte van het frequentiebereik voor hun kiezen.

Met andere woorden: je kan het niet ineens goed doen. Je zal dit met testen voor elkaar moeten krijgen.  :)

SARK

#32
Zijn van de gebruikte units misschien de Thiele en Small parameters (TSP) bekend? Met deze gegevens kunnen wel wat berekeningen gemaakt worden wat filtering betreft, op dit moment is het een beetje blind varen.  ;D
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

BarcoU2man

Heyz,

Heb me nog eens goed laten voorlichten, alles moet op 1 filter, is me nu duidelijk. En inderdaad, tis nooit in 1 keer goed. Ga morgen een 12 Db filter maken en een 6 Db filter. Eerst met de uitrekende waarde van de condensatoren en spoel van de site van Krunk.  Ik gebruik Bi Polaire Elko's op aanraden van een goede vriend. Wilde gaan beginnen met een simpele luchtspoel. Resultaten volgen hopelijk morgen. Alsvast bedankt voor de hulp :)

M.v.g.

Sander

Looking for a real computer, buy a Mac :-)