Subwoofer bouwen; behuizing klaar, Minidsp toegevoegd, afwerkingsvraagje..

Started by PaulSQ, May 9, 2014, 23:16:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

En al besloten welke kast het gaat worden ?

TL of BR ?

PaulSQ

Na wat vertraging vanwege vakantie en andere druktes

De LAB12 speelt ondertussen in een 100 liter bassreflex, helaas was er wel een minidsp tussen de behringer en receiver nodig voor een subsonic filter (was qua budget en opstelling niet de bedoeling, en had ik gewoon kunnen lezen >:D)

't speelt nu wel mooi en power te over op mijn zolder van 3 / 4 bij 7 meter

to do;

- op (tenminste) één frequentie een irritante dreun, dus REW eens downloaden en een filterje toevoegen in de minidsp
- de behuizing netjes bekleden, ik zou dat met van die zwarte stof willen doen waarmee je hoedeplanken en subwoofers ook kan bekleden, iemand inspiratie hoe dit te doen / waar handig (voordelig) deze stof vandaan te halen?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

knubbe

Waarom kies je voor bekleden? Niet heel makkelijk om netjes te doen.
Stof haal ik altijd op de markt of bij een stoffenwinkel in de buurt :) die zitten overal wel.

Mooi dat ie goed speelt !  O0
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

rho



PaulSQ

Quote from: morca on September  3, 2014, 19:20:07
Nice goed bezig Paul.
Vraag me alleen wel af waarom je de Hypexen geruild heb voor een Inuke en dan weer een losse dsp....
de hypex heeft zo,n filter aan boord.

Ja, daarom zei ik ook helaas een minidsp nodig.... Had compleet over het hoofd gezien dat de LAB12 een subsonic nodig had.. Baal daar wel van want nu zwerft er weer zo'n klein kastje extra rond.....

't functioneert overigens prima, zal me zaterdag eens naar de markt in Rotterdam wagen, caraudioshop staat me bij van 15 euro voor een klein stukje..
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS


PaulSQ

heb sowieso een inuke zonder DSP... (idee was budgetproject á 400)

heb de 2 seas lroy26 subwoofers nog staan, moeten verkocht, maar vind ze zo mooi, dus kom ik er niet toe ;D
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS


teus1988

Quote from: morca on September  3, 2014, 19:20:07
Nice goed bezig Paul.
Vraag me alleen wel af waarom je de Hypexen geruild heb voor een Inuke en dan weer een losse dsp....
de hypex heeft zo,n filter aan boord.

^^

PaulSQ

Is al toegelicht, heb me nooit gerealiseerd dat de lab12 over zijn x max heenging zonder Dsp, baalde daar wel van, de hypex waren definitely de fraaiere oplossing, en de winst nu te verwaarlozen...

Desalniettemin bevalt de Inuke erg goed, geeft wel indruk van krachtiger en grover laag dan de hypex deden, pakt dus niet eens zo slecht uit..

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

morca

Apart ik vind juist me hypexen meer power geven als me inuke.
Daarom heb ik ze ook aan teus getipt.
Spelen erg goed nu bij hem.

Maar goed als de inuke beter bevalt is iedereen blij  :thumbs-up:

yorkie13

Heb nog een Lab12 woofer op de plank liggen , om later icm een Hypex ds4.0 een clone subwoofer te bouwen van de Zu Audio Undertone of Submission.

Deze is dan wel gesloten, en in de vorm van een zuil prima in een interieur te plaatsen.
Slechts 120 cm hoog.