Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeuwarden

Quote from: Marco66 on January 11, 2019, 16:18:28
Moet je toch flink meer uitgeven!

Ik heb hem ook links laten voor iets dat minder kost en meer brengt...

Marco66

Quote from: Leeuwarden on January 11, 2019, 17:10:24
Ik heb hem ook links laten voor iets dat minder kost en meer brengt...

Kan verschillen met welk apparaat gecombineerd natuurlijk maar vind de nieuwe botw p&p met ultra erg goed ieg.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

s.t.

Ik heb recentelijk op ebay een sbooster ultra kunnen kopen voor 130 euro. Het is echt een mooie upgrade voor de Aries Femto. Voor mij veel meer zwarte achtergrond en definitie in de verschillende instrumenten. Fijne aankoop geweest.

s.t.

Quote from: Leeuwarden on January 11, 2019, 17:10:24
Ik heb hem ook links laten voor iets dat minder kost en meer brengt...

Interessant, welke keuze heb jij gemaakt en heb je zelf verschillende getest?

Magura

#429
Ik heb gekozen om zelf een voeding voor de mini te maken.
Dit op basis van een LT3045 board. De overige onderdelen zijn besteld.
De behuizing moet nog worden uitgezocht i.v.m. extra uitgang voor een switch.

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Leeuwarden

#430
Quote from: s.t. on January 12, 2019, 11:59:43
Interessant, welke keuze heb jij gemaakt en heb je zelf verschillende getest?

Ik heb het mezelf niet al te moeilijk gemaakt en een PCB'tje op diyaudio gekocht op basis van een TPS7A4700. Klinkt beter dan de bijgeleverde (high-end) voeding. Die voeding heb ik overigens open gemaakt en daar is niets speciaals aan. Overigens zou je beter resultaat moeten kunnen verkrijgen met de LT3045 dan de TPS7A4700.

Als je daar op een betaalbare manier eens mee wil experimenteren dan kan je eens kijken naar kitjes die te koop zijn bij diyink.com

Ik gebruik bij mijn Brooklyn dac een voeding op basis van deze: https://www.diyaudio.com/forums/vendor-s-bazaar/310402-fs-ultra-low-noise-power-supply-lt3045-based-pcb.html. Die is wat duurder maar wel zeer de moeite waard. Ook verkrijgbaar in een "light versie voor bv een Aries.

Leeuwarden

Kijk net even beter naar de voedingen op diyink.com. Pas wel op met welke voeding je koop aangaande hoeveel A  en V het ding kan leveren.

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on December 12, 2018, 13:37:30
Firmware 6.0 beta 2 stond plots op mijn Aries Femto...
Wat is je ervaring met deze nieuwste firmware? Ik weet niet wat ze hebben gedaan maar ik ben er niet zo tevreden over. Ik heb al naar de inmiddels vele instellingen gekeken maar ook alles uitgeschakeld zit ik er niet meer lekker naar te luisteren.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Ik merk niet echt verschil met 5.6 (of is er nog een 5.7 tussendoor geweest?). Heb alleen de afstand tot speakers ingesteld, verder niet met andere instellingen bezig geweest... Qua geluidsweergave vind ik het nog steeds prima.

s.t.

Quote from: Leeuwarden on January 12, 2019, 15:39:42
Ik heb het mezelf niet al te moeilijk gemaakt en een PCB'tje op diyaudio gekocht op basis van een TPS7A4700. Klinkt beter dan de bijgeleverde (high-end) voeding. Die voeding heb ik overigens open gemaakt en daar is niets speciaals aan. Overigens zou je beter resultaat moeten kunnen verkrijgen met de LT3045 dan de TPS7A4700.

Als je daar op een betaalbare manier eens mee wil experimenteren dan kan je eens kijken naar kitjes die te koop zijn bij diyink.com

Ik gebruik bij mijn Brooklyn dac een voeding op basis van deze: https://www.diyaudio.com/forums/vendor-s-bazaar/310402-fs-ultra-low-noise-power-supply-lt3045-based-pcb.html. Die is wat duurder maar wel zeer de moeite waard. Ook verkrijgbaar in een "light versie voor bv een Aries.

Ziet er niet te complex uit om inelkaar te solderen. Maar ben eigenlijk blij van de sbooster Ultra die kant en klaar is.

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on January 12, 2019, 17:35:32
Ik merk niet echt verschil met 5.6 (of is er nog een 5.7 tussendoor geweest?). Heb alleen de afstand tot speakers ingesteld, verder niet met andere instellingen bezig geweest... Qua geluidsweergave vind ik het nog steeds prima.
Vreemd, ik ga er nog eens naar kijken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

s.t.

Quote from: StereoMike on January 13, 2019, 10:16:18
Vreemd, ik ga er nog eens naar kijken.

Ik heb ook alles uitstaan on 6.0 Beta release maar hoor geen verschil met vorige release.

conqubite

Ik heb de beta 6.0 software versie op de aries en zowel mijn streamer als mijn dac staan continue op 32 bit. Bij mijn dac is dat al vaker voorgekomen maar de streamer voedt de dac dus als de streamer nu ook continue op 32 bit blijft staan kan dat volgens mij niet van de dac komen. Meer mensen met soortgelijke problemen/bugs?

Leeuwarden

Geen problemen. Beta 6.0-3 is trouwens gister gearriveerd. Heb zelf nog niet geluisterd maar volgens de berichten zou deze een geluidsverbetering geven...

conqubite

#439
Quote from: Leeuwarden on January 31, 2019, 22:09:05
Geen problemen. Beta 6.0-3 is trouwens gister gearriveerd. Heb zelf nog niet geluisterd maar volgens de berichten zou deze een geluidsverbetering geven...
Ik zit nu even te luisteren. Ik bespeur een lichte verbetering. Maar dat kan ook zijn omdat ik de jitterbug er weer tussen heb gezet.

Nog wel een aanvulling op mijn bovenstaande post. Ik heb ook om de paar minuten een stop van een seconde of 5/6 met streamen.Net of hij het met bufferen niet kan bijhouden of zo. Das best irritant eigenlijk. Alhoewel ik het met een radiozender nog niet opgemerkt heb. Al met al vind ik toch niet altijd probleemloos. Stoort me niet altijd even erg maar soms ook weer wel...

Leeuwarden

Iemand dit al in z'n G1 gestopt? Ook verkrijgbaar voor de G2.

https://www.hoer-wege.de/auralic1.htm

Roksan

Even een zij sprong, maar jammer dat de topic starter niet meer aanwezig is op het forum.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Vhond

Quote from: Leeuwarden on July  1, 2020, 20:50:48
Iemand dit al in z'n G1 gestopt? Ook verkrijgbaar voor de G2.

https://www.hoer-wege.de/auralic1.htm

Nee, best wel benieuwd naar de verschillen...

Leeuwarden

#443
Ik ook... Gezien de standaard voeding gebaseerd is op LM317's zal het niet heel moeilijk zijn om het beter te krijgen...

Vhond

Zijn er ook foto's van die mods? Welke voedingen worden er dan gebruikt en welke condensatoren en gelijkrichters??

Kingpin

Quote from: Leeuwarden on July  2, 2020, 13:19:08
Ik ook... Gezien de standaard voeding gebaseerd is op LM317's zal het niet heel moeilijk zijn om het beter te krijgen...
Voor max 1 ~ 1.5A zeker.
Wil je hoger qua amperes volstaat de LM338 ook wel, kan je nog heel aardige resultaten mee halen  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond

#446
@Kingpin: begrijp ik goed dat je zelf ook wel eens voor die Aries G1 een modificatie hebt gedaan (ik weet natuurlijk dat je zelf voedingen bouwt  8) )

Heb je een idee hoe eenvoudig het is de voeding met omliggende onderdelen van de G1 aan te passen?

Kingpin

Quote from: Vhond on July  2, 2020, 14:06:29
@Kingpin: begrijp ik goed dat je zelf ook wel eens voor die Aries G1 een mdoificatie hebt gedaan (ik weet natuurlijk dat je zelf voedingen bouwt  8) )
Nee niet voor de G1/G2 wel voor z'n voorgangers, de mini en Femto.

Quote
Heb je een idee hoe eenvoudig het is de voeding met omliggende onderdelen van de G1 aan te passen?
Geen idee, als je een schema hebt wordt het al heel wat makkelijker.
Maar om persoonlijke redenen doe ik niet aan 'redesignen' vanwege garantie en de tijd die het kost.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Leeuwarden

Nieuwe firmware op mijn Aries G1. Very nice..

s.t.

Weet iemand hoe je de library helemaal uitzet? Ik gebruik deze niet maar hij staat wel beschikbaar op het netwerk.
Kan de optie niet vinden om deze helemaal uit te zetten.