Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

#400
AQ Jitterbug zit op USB output en heeft 0 invloed op netwerk en wifi problemen.

Ik vermoed dat je ipad af en toe wisselt tussen 2 wifi netwerken met ofwel verschillende sterktes of erger nog 2 verschillende ip netwerkreeksen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

conqubite

#401
Quote from: scoc on October 15, 2018, 21:04:14
AQ Jitterbug zit op USB output en heeft 0 invloed op netwerk en wifi problemen.

Ik vermoed dat je ipad af en toe wisselt tussen 2 wifi netwerken met ofwel verschillende sterktes of erger nog 2 verschillende ip netwerkreeksen.

Dat dacht ik dus ook..... Dat het niet aan de jitterbug zou kunnen liggen. En ik heb ook het vermoeden dat de Ipad minder goed is met de wifi dan een iphone of een android toestel. .. Maar ben net overgestapt naar een andere provider en die heeft de bekabeling in de meterkast helemaal vernieuwd en er een versterker tussen gezet. Mede daarom ook maar eens de overstap weer gemaakt. De wifi moet nu goed zijn....

Maar puntje bij paaltje. Sinds ik de jitterbug er tussenuit heb lijkt de verbinding stabiel. Zelfs vanmorgen even snel nog gecontroleerd en de verbinding was spot on... Het lijkt dus toch echt de jitterbug te zijn. Mijn bevindingen komen tot nu exact overeen met wat ik op internet vond. Dus ik deel het hier maar even. Voor de informatie..  ;)

mijkie

Er is ook een goed forum, waar de CEO ook heel actief aan deelneemt

Daar eens de vraag stellen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Leeuwarden

Firmware 6.0 beta 2 stond plots op mijn Aries Femto...

Leeuwarden

Zijn er hier eigenlijk al overstapper van Aries Femto naar G1?

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on December 16, 2018, 10:34:31
Zijn er hier eigenlijk al overstapper van Aries Femto naar G1?
Eventueel Aries G2 mag ook.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Dat mag maar dat is niet mijn vraag. De vergelijking Aries Femto vs G2 zou kant noch wal raken omdat de G2 in een league (= 5.55600 kilometer maar dat terzijde) hoger speelt.

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on December 19, 2018, 11:37:16
Dat mag maar dat is niet mijn vraag. De vergelijking Aries Femto vs G2 zou kant noch wal raken omdat de G2 in een league (= 5.55600 kilometer maar dat terzijde) hoger speelt.
Weet je het zeker? Ik vind het wel meevallen (of tegenvallen). De G1 is niet veel beter dan de Aries Femto. De verbetering zit voornamelijk in de behuizing (stabiliteit en afscherming). De voeding is duidelijk minder dan waar ik zelf mee speel. Dus streef je naar verbetering dan is de G2 een betere optie.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

 :pompom: Kijk, hier kan ik wat mee. Ik wil graag weten of de G1 een nette stap omhoog is maar dat valt dus tegen begrijp ik. De G2 is me te duur. Daarvoor luister ik niet genoeg. (dit zijn van die uitspraken die gevaarlijk zijn, voor je het weet hoor je er een en dan weer voor je het weet probeer je hem thuis even uit en dan alweer voor je het weet zit er een deuk in je audiobudget...)

Spijkie

En jammer dat alleen in de dure versie een ssd ingebouwd kan worden.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

fietser

Ik heb een oude Ipad mini die ik gebruik om mijn Aries te bedienen. Nu zag ik dat ik app versie 4.7 gebruik. Ik wil updaten naar de huidige versie 5.3. Dit lukt niet en heb geprobeerd 5.3 via de appstore te installeren. Dit lukt niet krijg de melding Ipad niet compatible. Moet ik nu aan een nieuwe Ipad?
Overigens gebruik ik ook Bubbleupnp en kan hiermee na de laatste update van de Aries niet meer inloggen bij Qobuz. Bij andere renderers (Sonos, Shield) lukt dit wel. Iemand die mij in Jip en Janneke taal verder kan helpen.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

scoc

Als het nog een ipad mini 1 is die gaat niet verder dan ios9 en dan kan je eigenlijk geen recente apps van de voorbije 2 jaar draaien.
Als het een ipad mini 2 is dan kan je nog naar ios12 dacht ik en zullen de laatste apps wel gaan.

En anders idd nieuwe recentere tablet.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

s.t.

Heeft iemand de zekering van de Aries voeding vervangen? Vandaag maar eens een Furutech besteld. Nieuwsgierig wat invloed zal zijn.

Leeuwarden

Speel je nog met de bijgeleverde voeding?

s.t.

#414

Leeuwarden

Dan is daar m.i. meer te halen qua verbetering...

s.t.

#416
Ook voor hetzelfde bedrag? En is het echt een grote verbetering de sbooster?

Leeuwarden

Ik heb geen idee wat die zekering kost. Ik ben zelf overigens ook niet overtuigd van die Sbooster dingen. Je zou er een kunnen proberen en zelf je mening daarover bepalen...

s.t.

De zekering is 57 euro en een sbooster van ebay 130 euro. Van de week als alles binnen is eens proberen.

StereoMike

Quote from: s.t. on January  1, 2019, 20:47:48
De zekering is 57 euro en een sbooster van ebay 130 euro. Van de week als alles binnen is eens proberen.
Leuk om te proberen maar daarmee haal je niet het beste uit de Auralic.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

s.t.

Proberen is onderdeel van de hobby  ;D. Wat is dan de beste oplossing?

StereoMike

Quote from: s.t. on January  2, 2019, 07:15:49
Proberen is onderdeel van de hobby  ;D. Wat is dan de beste oplossing?
De beste oplossing is best passende binnen je budget en je smaak.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

manco401

#422
Ik heb de lineare voeding van mijn Aries Femto vervangen met een sbooster mk2 en tot mijn verbazing was het verschil vrij groot. Het geluid is voller met de sbooster, "dunheid" die ik soms ervaarde is weg.. Alsook is er meer rust in de muziek. Met de auralic voeding klonk de femto altijd een beetje te fel in de treble naar mijn smaak. Maar met de sbooster is alles veel mooier in balans.

conqubite

 Ik heb de sbooster links laten liggen. Er zijn meer en betere mogelijkheden. Valt hier op dit forum genoeg over te lezen. ;)

Marco66

Quote from: conqubite on January 11, 2019, 10:57:21
Ik heb de sbooster links laten liggen. Er zijn meer en betere mogelijkheden. Valt hier op dit forum genoeg over te lezen. ;)

Moet je toch flink meer uitgeven!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch