Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeuwarden

Over LDS gesproken. Het viel me op dat mijn iPad wat vol begon te raken. Aangezien ik er niet echt veel apps op heb staan maar eens even gekeken wie de boosdoener was. Dat bleek LDS te zijn met een omvang van 6 (!!) GB. Op CA een berichtje geplaatst voor een oplossing maar enige respons was dat dat automatisch opschoont en de app verwijderen en opnieuw installeren. Uiteindelijk maar weer eens gegoogeld en de oplossing gevonden. Komt ie:

Zoek in de iTunes store een film die groter is dan de nog beschikbare ruimte op he iPad. Ik had nog 325 mb over dus dat was niet echt ingewikkeld. Klik vervolgens op huur of koop. iTunes gaat nu kijken of die film te downloaden valt. Dat lukt uiteraard niet en je krijgt een melding dat er niet genoeg ruimte is. Annuleer de download. Je hebt op dat moment nog niets aangeschaft dus. iTunes sluiten en vervolgens zie ik onder het icoontje van LDS de melding opschonen staan. Na een tijdje is dat klaar en bleek dat LDS nog 174 mb in beslag nam. Na het openen van LDS en het weer laden van album covers e.d. was het uiteindelijk 1,28 GB. We kunnen weer even vooruit.

DVDmartinDVD

Auralic zou bezig zijn met een nieuwe high end streamer?

Weet iemand al wat meer.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Vraag;

ik heb de Aries nu aangesloten via Dig.Coax omdat ik geen Asynchrone ingang heb.
Maar hoeveel beter is het geluid als deze wel via de Asynchrone uitgang zou worden aangesloten? En nog een andere voeding erbij.

Ben aan het kijken of ik een andere versterker (Nad M12) koop met een Asynchrone ingang of een nieuwe streamer in de vorm van een Nad M50.2

Alvast bedankt.


Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

mijkie

over de verschillende aansluitingen kan ik niets zeggen maar, een voeding-upgrade vind ik heeeeeel veel uitmaken
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

StereoMike

Quote from: DVDmartinDVD on March 22, 2017, 11:21:18
Vraag;

ik heb de Aries nu aangesloten via Dig.Coax omdat ik geen Asynchrone ingang heb.
Maar hoeveel beter is het geluid als deze wel via de Asynchrone uitgang zou worden aangesloten? En nog een andere voeding erbij.

Ben aan het kijken of ik een andere versterker (Nad M12) koop met een Asynchrone ingang of een nieuwe streamer in de vorm van een Nad M50.2

Alvast bedankt.
Ben je nu erg ontevreden over het geluid?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

En weer een nieuwe beta firmware. Hij staat er inmiddels op en ik word er wel blij van  :pompom:

http://support.auralic.com/hc/de/articles/221252547-Beta-Firmware-Release-Notice

DVDmartinDVD

Quote from: StereoMike on March 23, 2017, 19:20:58
Ben je nu erg ontevreden over het geluid?

Ben niet ontevreden maar ik wil het beste er uit halen wat er nog in zit.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

chocovla

Eindelijk Roon Ready ook voor de Aries Mini :pompom: Hoef ik die niet meer in te ruilen voor een SOtM of Sonore. Was er verder namelijk erg tevreden over de Mini.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

DVDmartinDVD

Nog geen Spotify app.

voor de rest is
Introduce Processor Engine, release Resampler plug-in. All streaming device an now upsampling to 384K
Hopelijk een verbetering

Ze zijn wel lekker bezig
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Leeuwarden

Het speelt hier nu een half uurtje, settigs in webbrowser veranderd. Waar een mooie stap!

DVDmartinDVD

Quote from: Leeuwarden on April 12, 2017, 17:08:05
Het speelt hier nu een half uurtje, settigs in webbrowser veranderd. Waar een mooie stap!

Nog verbeteringen in het geluidsbeeld?

Of alleen in het bedienings gemak
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Leeuwarden

Ik vind dat de SQ een positieve stap heeft genomen... oftewel ik ben er erg blij mee met wat ik nu hoor.

StereoMike

Quote from: Leeuwarden on April 12, 2017, 17:25:50
Ik vind dat de SQ een positieve stap heeft genomen... oftewel ik ben er erg blij mee met wat ik nu hoor.
Moet er wel een beetje aan wennen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DVDmartinDVD

Quote from: StereoMike on April 13, 2017, 12:13:10
Moet er wel een beetje aan wennen.

Is het zo drastisch?
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Leeuwarden

Welnee, het is gewoon weer een stap in de juiste richting...

StereoMike

Quote from: DVDmartinDVD on April 13, 2017, 16:07:23
Is het zo drastisch?
Nee, ik ben verslaafd geraakt aan een HQPlayer PC en Network Audio Adapter PC combo. Dan is de Aries een behoorlijke muzikale stap terug.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

conqubite

Wanneer komt die nieuwe versie beschikbaaar? Ik begrijp dat het nog geen volwaardige vrij gegeven firmware upgrade is? Ik ben mijn iCloud account gegevens kwijt dus kon gisteren niet installeren :-X

Leeuwarden

Meestal duurt dat nog een paar weken...

DVDmartinDVD

#343
Er zijn foto's geplaatst van de nieuwe Aries G2 en de vega G2 op Facebook van Auralic.

Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar de specs.

http://www.digitalaudioreview.net/2017/04/in-absentia-an-axpona-2017-preview/
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DVDmartinDVD

Quote from: StereoMike on April 15, 2017, 13:22:34
Nee, ik ben verslaafd geraakt aan een HQPlayer PC en Network Audio Adapter PC combo. Dan is de Aries een behoorlijke muzikale stap terug.

Heb nu sinds een paar dagen de NAD M12 en dit in combinatie met de Aries is dit alweer een hele verbetering in het geluid.
Ik speel nu via coaxiaal maar heb nu een USB A-B kabel besteld, afwachten wat voor verbetering dit brengt. Daarna wil ik de voeding aanpakken.

Wat mij  betreft mag de update van Auralic wel komen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

conqubite

#345
Ik kreeg net een melding dat ik een kabel aan moest sluiten. Maar daarna herkende de app de Aries niet. Hij is niet ge-update volgens mij. Ik kijk de volgende keer wel weer.

Overigens even een korte update over de kingpin voeding die ik nu inmiddels een tijdje gebruik. Hij moest even inspelen, en ook de voedingskabels die ik had moesten nog wat uren spelen. In het begin merkte ik amper verschil. Na de inspeelperiode bleef ik het gevoel houden van mwoah.. er is wat meer dynamiek maar groot is het verschil niet. Tot ik een paar weken geleden eens de originele voeding weer heb gepakt. Heb die even aan de stroom gelegd en na een klein uurtje aangesloten. Toen was het verschil ineens fors... :o In korte bewoodingen, fors meer dynamiek en duidelijk dieper en ruimtelijker de opname in.

StereoMike

Quote from: conqubite on May 17, 2017, 20:56:13
Ik kreeg net een melding dat ik een kabel aan moest sluiten. Maar daarna herkende de app de Aries niet. Hij is niet ge-update volgens mij. Ik kijk de volgende keer wel weer.

Overigens even een korte update over de kingpin voeding die ik nu inmiddels een tijdje gebruik. Hij moest even inspelen, en ook de voedingskabels die ik had moesten nog wat uren spelen. In het begin merkte ik amper verschil. Na de inspeelperiode bleef ik het gevoel houden van mwoah.. er is wat meer dynamiek maar groot is het verschil niet. Tot ik een paar weken geleden eens de originele voeding weer heb gepakt. Heb die even aan de stroom gelegd en na een klein uurtje aangesloten. Toen was het verschil ineens fors... :o In korte bewoodingen, fors meer dynamiek en duidelijk dieper en ruimtelijker de opname in.
Ik neem aan ten gunste van de kingpin voeding.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: DVDmartinDVD on April 22, 2017, 22:01:55
Er zijn foto's geplaatst van de nieuwe Aries G2 en de vega G2 op Facebook van Auralic.

Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar de specs.

http://www.digitalaudioreview.net/2017/04/in-absentia-an-axpona-2017-preview/
Moest wel een beetje slikken bij het zien van de prijslijst.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DVDmartinDVD

Quote from: StereoMike on May 18, 2017, 10:27:54
Moest wel een beetje slikken bij het zien van de prijslijst.

Prijzen schieten inderdaad de pan uit, over de 4000,- is normaal tegenwoordig.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Leeuwarden

Ik had nog even de stille hoop dat het iets duurder maar niet zoveel duurder zou worden, maar helaas. Geen prachtige Aries Femto van mij op de 2e hands markt.