Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebassie

Hmmm, zit sinds een uurtje met het volgende:

Ik was muziek aan het luisteren toen het geluid ineens stopte. In Lightning device kon ik zien dat het nummer nog wel doorspeelde, maar op mijn dac (Metrum Menuet) zag ik dat het indicatorlampje knipperde, wat betekent dat ie geen signaal meer ontvangt. Eerst geprobeerd om andere ingangen dan usb te gebruiken (na de instellingen in Lightning te hebben aangepast aan optical), maar geen resultaat. Ook niet na alles uit zetten en weer aanzetten... Vervolgens heb ik mn tv op de dac aangesloten en dat werkt wel prima.

Ik zou nu niet weten wat ik nog meer kan proberen om m weer aan de praat te krijgen. Iemand een idee?

Sebas
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

sebassie

T is alweer opgelost. Heb de software volume optie uit en weer aan gezet en toen werkte t weer prima...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

conqubite

#352
Quote from: StereoMike on May 18, 2017, 10:23:38
Ik neem aan ten gunste van de kingpin voeding.

Ja, hoewel ik eerlijkheidshalve wel moet toegeven dat de originele voeding ook de originele netkabel heeft en niet een betere die ik wel op de kingpin voeiding had.
Desondanks...ja de kingpin voeding is duidelijk beter. Maar daarme zeg ik niets nieuws meer  :laugh:

fietser

Auralic gaat voor velen een brug te ver met de nieuwe G2 streamer/dac Prijskaartje € 4.199 en €6.299 voor het setje.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

DVDmartinDVD

Quote from: fietser on May 19, 2017, 18:01:44
Auralic gaat voor velen een brug te ver met de nieuwe G2 streamer/dac Prijskaartje € 4.199 en €6.299 voor het setje.

In iedergeval geen directe concurrent van de huidige Aries qua prijs.
Bij verkoop blijft de Aries nog zijn waarden houden.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

conqubite

#355
Nog even een vraag over de nieuwe firmware. De app geeft aan dat per 7 mei versie 4.2 de laaste firmware versie is van de lightning DS app. De app installeert blijkbaar niet automatisch de nieuwste firmware. Als ik even zoek krijg ik de mededeling dat hij automatisch moet upgraden. Ik ben niet altijd ingelogd maar als ik dat wel doe gebeurd er ook niets. Hoe werkt het upgraden nu?

Heb de app er af gegooid en opnieuw geinstalleerd. Nu versie 4.2. Hoorde vooralsnog geen verschil. Maar ook niet heel goed op gelet.

DVDmartinDVD

Je hebt 2 soorten upgrades
1 voor de app die op je iPad staat en 1 voor het apparaat zelf.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

conqubite

Quote from: DVDmartinDVD on May 24, 2017, 02:25:57
Je hebt 2 soorten upgrades
1 voor de app die op je iPad staat en 1 voor het apparaat zelf.

Ja dat begrijp ik. Maar ik neem aan dat de Aries zelf een nieuwe firmware installeert? Of moet ik daar zelf actief iets aan doen?

DVDmartinDVD

Quote from: conqubite on May 24, 2017, 11:21:26
Ja dat begrijp ik. Maar ik neem aan dat de Aries zelf een nieuwe firmware installeert? Of moet ik daar zelf actief iets aan doen?

Allemaal automatisch, mits de streamer op stand-by staat.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

conqubite

Ik heb een vraag over een bitrate probleem op mijn dac via mijn Aries. De Aries is aangesloten op mijn Mytek Brooklyn dac. Voordat ik de Aries had heb ik een laptop aan de dac gehangen. In die tijd heb ik wel eens last gehad van bitrate problemen op de dac. Dat werd voor zover ik heb begrepen veroorzaakt door windows waardoor de dac niet goed overweg kon met de laptop. Toen de Aries kwam waren die problemen afgelopen. Echter.... er zijn zowel in de Brooklyn als Aries wat firmware updates geweest en op dit moment heb ik (wederom) mijn dac standaard op 32 bit staan als de Aries speelt. En daar blijft hij star en stug op staan. Omdat ik de display uitgeschakeld heb staan heb ik niet gezien wanneer dit is ontstaan. Ik merkte het pas recent op.Ik vraag me af of het feit dat ik de aries via XLR interling op de dac heb aangesloten mee kan spelen.

Vooralsnog lijk ik de enige te zijn die dit probleem nu heeft. Zowel vanuit de Aries bekeken als vanuit de brooklyn. Iemand die een idee heeft hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?

Leeuwarden

Net een rapportje over wat kleine probleempjes met de Aries (HD gaat niet in slaap bij langere inactiviteit en zo nu en dan is de library leeg en duurt het een tijdje voordat de library weer opgebouwd is) gestuurd. Heb werkelijk binnen twee tellen een reactie van Xuanqian himself dat beide problemen al bekend en reproduceerbaar zijn en in de volgende firmware worden opgelost. Onvoorstelbaar snelle reactie! Hulde!

conqubite

Ja dat komt mij ook bekend voor van de laatste tijd. ik zal binnenkort even firmware 2.35 installeren

Leeuwarden

Dat zal niet helpen bij de Aries  ;D

conqubite

 :-X
haha
:tongue2:

toch maar even 2.35 geinstalleerd :D


DVDmartinDVD

Quote from: Leeuwarden on June 13, 2017, 14:19:45
Net een rapportje over wat kleine probleempjes met de Aries (HD gaat niet in slaap bij langere inactiviteit en zo nu en dan is de library leeg en duurt het een tijdje voordat de library weer opgebouwd is) gestuurd. Heb werkelijk binnen twee tellen een reactie van Xuanqian himself dat beide problemen al bekend en reproduceerbaar zijn en in de volgende firmware worden opgelost. Onvoorstelbaar snelle reactie! Hulde!

Dus het lag niet aan mij zelf dit euvel.
Na het draaien van een cd bestand kan hij de HD niet meer vinden om een andere cd te kunnen selecteren. Super irritant.
Hopelijk komt de nieuwe firmware snel want duurt al bijna 2 maanden.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Leeuwarden

Ik denk dat dit anders is. Ik draai met beta 5.0. Als ik de Aries vanuit standby wakker maak kan de Aries de HD soms zo snel niet vinden en gaat daarom de library weer opnieuw opbouwen. duurt bij mij 15-20 minuten.

Als ik de Aries op standby zet gaat de HD niet in slaapstand. Of beter, soms wel soms niet.

Dat waren de "probleempjes" die ik doorgegeven heb waarbij ik als antwoord kreeg dat het in een volgende firmwareversie opgelost gaat worden.

Het "ergste probleem' is dus dat ik zo nu en dan even moet wachten voordat ik een muziekje kan afspelen...

DVDmartinDVD

Ja is dan toch weer iets anders.
Het zou kunnen doordat mijn HD een eigen voeding heeft en zich na een x minuten uitschakeld of op stand by gaat, omdat de Aries misschien de cd in zijn werkgeheugen laad?

:nopompom:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Leeuwarden

Geen idee, mijn hd heeft ook een eigen voeding...

conqubite

IK heb dit ook allemaal. Als hij bij mij de library weer aan het opbouwen is duurt dat een hele avond. Ik draai ook op beta 5.0 op de aries, en de laatste firmware op de brooklyn.

Daarnaast ook nog altijd het bitrate probleem op de dac. Klinkt verder goed maar geen mqa.

eric_audio

Sinds eind juni heb ik het volgende problem.

Mijn set-up is de volgende. Ik heb Lightning DS op mijn iPad en op mijn iPhone. Ik kan nog prima muziek spelen van mijn NAS drive via mijn Auralic Aries.

Echter, als ik muziek wil spelen van Qobuz, krijg ik de volgende melding op Lightning DS: Unable to play the selected streaming track.

Als er iets mis zou zijn met Lightning DS, zou ik dezelfde melding moeten krijgen bij afspelen van NAS. Maar dat is niet zo. Muziek streamen vanaf mijn NAS gaat prima. Heeft een van jullie hetzelfde probleem?

Ik heb gemaild met Auralic support, maar krijg een zeer onbevredigend antwoord. Ik zal mijn communicatie hieronder weergeven:

Mijn eerste mail:
Dear Sir,

I have a problem playing files from Qobuz through Lightning DS.
Fist, the issue seemed with the Aries hardware, which didn't want to shut down. Hence, I unplugged the Aries from power source, let is settle for a minute, re-plugged it, and switched it on.

Trying to play music from Qobuz doesn't work. Immediately after selecting an album I get the message "Unable to play the selected streaming track". Somewhere I found the suggestion to log out from Qobuz and log on again. I tried that, but no results. I can play from my NAS drive, so the Aries and Lightning DS in itself seem to work. Also, I can play music from the Qobuz web streamer to my headphones, so I assume Qobuz is online.

What is the solution? To delete the Lightning DS app from my phone, re-install the app, and do a complete new connect to the Aries? That is NOT what I want.

Regards,
Eric Hendriks

Ik kreeg het volgende antwoord:

Xuanqian Wang (AURALIC LIMITED)
Jul 1, 08:59 CST
Hi, Eric:

Thanks for contact us, we recently received several reports related to TIDAL/Qobuz playback difficulty, since there is no software upgrade from our side, we suspect the problem randomly happen and related to remote server (since customers said they have no problem play local music). Deleting and reinstall Lightning DS will not help as the problem occur between AREIS and TIDAL/Qobuz server. Our software is working to reproduce the problem and we will let you know as soon as we have found anything.

Xuanqian Wang

Daarna was het stil, dus ik stuurde een tweede email:
Dear Sir,

I want to let you know that I still have the same problem. Do you have a solution by now? It is really annoying to be not able to play the music from Qobuz. I basically pay the subscription for nothing.

With kind regards,
Eric Hendriks

Het antwoord:
Hello Eric:

The problem appears related to a recent iOS upgrade on your iPad or iPhone, but we are still not able to reproduce the problem now.

Xuanqian Wang

Daarna, doodse stilte.

Ik kan dus nog steeds geen muziek streamen van Qobuz via mijn Auralic Aries.

Weet iemand een oplossing?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

StereoMike

Quote from: eric_audio on July 21, 2017, 13:48:25
Sinds eind juni heb ik het volgende problem.

Mijn set-up is de volgende. Ik heb Lightning DS op mijn iPad en op mijn iPhone. Ik kan nog prima muziek spelen van mijn NAS drive via mijn Auralic Aries.

Echter, als ik muziek wil spelen van Qobuz, krijg ik de volgende melding op Lightning DS: Unable to play the selected streaming track.

Als er iets mis zou zijn met Lightning DS, zou ik dezelfde melding moeten krijgen bij afspelen van NAS. Maar dat is niet zo. Muziek streamen vanaf mijn NAS gaat prima. Heeft een van jullie hetzelfde probleem?

Ik heb gemaild met Auralic support, maar krijg een zeer onbevredigend antwoord. Ik zal mijn communicatie hieronder weergeven:

Mijn eerste mail:
Dear Sir,

I have a problem playing files from Qobuz through Lightning DS.
Fist, the issue seemed with the Aries hardware, which didn't want to shut down. Hence, I unplugged the Aries from power source, let is settle for a minute, re-plugged it, and switched it on.

Trying to play music from Qobuz doesn't work. Immediately after selecting an album I get the message "Unable to play the selected streaming track". Somewhere I found the suggestion to log out from Qobuz and log on again. I tried that, but no results. I can play from my NAS drive, so the Aries and Lightning DS in itself seem to work. Also, I can play music from the Qobuz web streamer to my headphones, so I assume Qobuz is online.

What is the solution? To delete the Lightning DS app from my phone, re-install the app, and do a complete new connect to the Aries? That is NOT what I want.

Regards,
Eric Hendriks

Ik kreeg het volgende antwoord:

Xuanqian Wang (AURALIC LIMITED)
Jul 1, 08:59 CST
Hi, Eric:

Thanks for contact us, we recently received several reports related to TIDAL/Qobuz playback difficulty, since there is no software upgrade from our side, we suspect the problem randomly happen and related to remote server (since customers said they have no problem play local music). Deleting and reinstall Lightning DS will not help as the problem occur between AREIS and TIDAL/Qobuz server. Our software is working to reproduce the problem and we will let you know as soon as we have found anything.

Xuanqian Wang

Daarna was het stil, dus ik stuurde een tweede email:
Dear Sir,

I want to let you know that I still have the same problem. Do you have a solution by now? It is really annoying to be not able to play the music from Qobuz. I basically pay the subscription for nothing.

With kind regards,
Eric Hendriks

Het antwoord:
Hello Eric:

The problem appears related to a recent iOS upgrade on your iPad or iPhone, but we are still not able to reproduce the problem now.

Xuanqian Wang

Daarna, doodse stilte.

Ik kan dus nog steeds geen muziek streamen van Qobuz via mijn Auralic Aries.

Weet iemand een oplossing?
Daar ga je toch niet op zitten wachten. Gebruik dan even geen lightning ds tot ze een oplossing hebben gevonden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eric_audio

Quote from: StereoMike on July 21, 2017, 16:05:02
Daar ga je toch niet op zitten wachten. Gebruik dan even geen lightning ds tot ze een oplossing hebben gevonden.

Juist. Goed idee. Alleen zou ik werkelijk niet weten hoe ik mijn Aries zou moeten gebruiken zonder Lightning DS.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kerkhoffd

Even een long shot. Als ik even snel Google zou de Lumin app ook met de Auralic moeten kunnen werken. Kan dat zelf niet checken. Deze app heeft een hele fijne integratie van Qobuz in de app.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

StereoMike

Quote from: eric_audio on July 21, 2017, 16:10:27
Juist. Goed idee. Alleen zou ik werkelijk niet weten hoe ik mijn Aries zou moeten gebruiken zonder Lightning DS.
Overigens werkt Qobuz hier prima i.c.m. Lightning DS.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Leeuwarden

Lumin app werkt ook. Heb zelf geen Qobuz dus daar kan ik uiteraard niets over zeggen.