Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bama

Quote from: StereoMike on November 10, 2016, 00:54:34
De Aries en Linn zijn inderdaad niet echt onderling uitwisselbaar. Overigens wel vreemd dat je op zoek was naar de airplay instelling. Ik mag aannemen dat je niet op basis van airplay het geluid hebt beoordeeld. Overigens kun je de Aries toch niet op basis van 4 uur (in)spelen beoordelen?

De Aries was al ingespeeld ik had de demo unit meegekregen en zou hem omruilen als hij beviel en airplay alleen gekeken of het handig werkt meer niet.

Sander_Kaa

Wat is het verschil tussen deze streamer en een computer als streamer (bv. Mac Mini) waarbij USB asynchroon wordt gebruikt?

StereoMike

Quote from: Sander_Kaa on November 18, 2016, 13:42:17
Wat is het verschil tussen deze streamer en een computer als streamer (bv. Mac Mini) waarbij USB asynchroon wordt gebruikt?
Zoals je zelf al schrijft is de Aries als streamer ontworpen en een computer niet. Het is behoorlijk lastig en kostbaar om een computer op het niveau van een streamer te krijgen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

gerardhn

Hi,

Ik heb de aries femto opgewaardeerd met de jcat usb isolator.

Effect is shocking !  Voor dit gekd dit is DE upgade. 

Details knallen uit speaker, drums klinken, tweeter druk met details!


Spijkie

Een beetje hetzelfde als de jitterbug van AQ? Wel jammer fpdat de Aries geen mogelijkheid heeft tot HD ssd inbouw zoals de mini wel heeft.

Gr spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

StereoMike

Quote from: Spijkie on December  4, 2016, 09:57:14
Een beetje hetzelfde als de jitterbug van AQ? Wel jammer fpdat de Aries geen mogelijkheid heeft tot HD ssd inbouw zoals de mini wel heeft.

Gr spijkie
Beetje kort door de bocht om de jcat gelijk te stellen aan de jitterbug. Overigens is geen inbouw juist een voordeel. Kun je ook niet in de verleiding komen om dit te doen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

fietser

Geheel vernieuwde app. Ik ben nog blijer :worship:
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Magura

Quote from: StereoMike on December  4, 2016, 10:05:29
Overigens is geen inbouw juist een voordeel. Kun je ook niet in de verleiding komen om dit te doen.

Waarom is dat een voordeel? Is muziek afspelen vanaf een ingebouwde harddisk minder dan streamen?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

notoxus

In de context lees ik dat het apparaat minder presteert wanneer er een is ingebracht.

Lijkt me trouwens een gaaf ding. Als iemand er vanaf wil..pm me maar  :inlove:
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

DVDmartinDVD

Quote from: fietser on December 25, 2016, 15:11:33
Geheel vernieuwde app. Ik ben nog blijer :worship:

Ziet er inderdaad mooier en functioneler uit de app.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

DofN

#310
Quote from: gerardhn on November 27, 2016, 14:41:10
Hi,

Ik heb de aries femto opgewaardeerd met de jcat usb isolator.

Effect is shocking !  Voor dit gekd dit is DE upgade. 

Details knallen uit speaker, drums klinken, tweeter druk met details!

Ik vind dat bizar. Een streamer van 1700 euro die laat liggen wat een usb-isolator wel doet? Als dat zo is moet de femto direct in de kliko wegens defect. Ik zat laatst wat te googelen naar isolators voor netwerk en usb. In de medische wereld worden ze gebruikt en zijn ze veel goedkoper.

Wel een mooi ding trouwens, zit er al een tijd naar te kijken (de auralic aries femto).

Vraagje: hoe zie je aan de buitenkant of je een femto of een LE in handen hebt? Staat dit op de onderkant? Is dit een sticker of staat het ingedrukt in/opgedrukt op het materiaal?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: doorofnight on January  4, 2017, 16:52:16
Ik vind dat bizar. Een streamer van 1700 euro die laat liggen wat een usb-isolator wel doet? Als dat zo is moet de femto direct in de kliko wegens defect. Ik zat laatst wat te googelen naar isolators voor netwerk en usb. In de medische wereld worden ze gebruikt en zijn ze veel goedkoper.

Wel een mooi ding trouwens, zit er al een tijd naar te kijken (de auralic aries femto).

Vraagje: hoe zie je aan de buitenkant of je een femto of een LE in handen hebt? Staat dit op de onderkant? Is dit een sticker of staat het ingedrukt in/opgedrukt op het materiaal?
Aangezien de poster maar één bericht heeft geplaatst had ik niet zo'n zin om te reageren. Binnen de audioclub hebben we precies dezelfde usb-isolator getest van Intona (Industrial Version) maar de USB uitgang van de Aries is al bijzonder ruisvrij. De verandering die we hebben gemerkt had waarschijnlijk te maken met de extra USB kabel en minder met de isolator. Een reclock met masterclock had wel een positieve invloed maar dan zit je op het niveau van een kleine middenklasser.
Helaas kun je aan de buitenkant van de Aries niet zien of je een LE of femto in handen hebt.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Dank je voor je antwoord.

Hoe kan je het wel zien? Serienummer op chassis en aankoopbon?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: doorofnight on January  4, 2017, 18:19:17
Dank je voor je antwoord.

Hoe kan je het wel zien? Serienummer op chassis en aankoopbon?
Even contact opnemen met Auralic en op basis van het serienummer vragen of het een femto of LE versie betreft. Meestal heb je binnen een paar uur antwoord.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

#314
Goede tip, misschien ga ik hem binnenkort gebruiken  8) Het serienummer staat dus wel ergens op het apparaat, en niet alleen op de bon?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

StereoMike

Quote from: doorofnight on January  5, 2017, 10:33:25
Goede tip, misschien ga ik hem binnenkort gebruiken  8) Het serienummer staat dus wel ergens op het apparaat, en niet alleen op de bon?
Ja, het nummer staat op de onderkant.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

DofN

Ok, dat moest ik weten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

sebassie

Ik heb ze eerder ook ns gevraagd hoe je t verschil tussen femto en LE kunt herkennen. Hun antwoord: als er alleen Aries op de sticker staat, is t femto. Bij De andere staat er Aries LE op de sticker...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

DofN

Top dank je wel. Moet je maar hopen dat niet iemand de sticker verwisselt. Die truuk is 700 euro waard.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DVDmartinDVD

Valt er via de USB uitgang meer te halen dan via dig.coax uitgang?
Of maak het alleen maar uit waar je hem op aansluit, in mijn geval de NAD M17.

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Leeuwarden

Ja, coax is gelimiteerd tot 192 en dsd64.

eric_audio

Ik heb een hele tijd (sinds april vorig jaar) mijn installatie niet aangesloten gehad (paar keer verhuisd). Vandaag alles eindelijk weer eens aangesloten. En nu is Lightning DS natuurlijk een paar versies verder. Maar ik heb nu een probleempje. Als ik de listing per artist wil hebben i.p.v. per album, krijg ik alleen nog een lijstweergave. Het lukt me niet om een tegeltjes weergave te krijgen als ik "artist" selecteer (ook al heb ik die weergave gekozen in de settings). Weet iemand hoe ik dat kan regelen?
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Leeuwarden

Druk op 'all artists', linksboven.

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

Ik vind het trouwens geweldig dat er nu een Lightning DS app voor de iPhone is. Samen met mijn Devialet app kan ik nu alles met mijn telefoon besturen. Hoef de iPad niet meer te pakken. Echt super!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini