Auralic Aries

Started by Isflicka, January 6, 2015, 17:23:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Isflicka

Quote from: cable-guy on February  5, 2015, 22:55:43
Iets zegt me dat je ook regelmatig op Audioshark te vinden bent.  ;D
:angel:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Xander32

Naar de uitkomst van een onderstaand vergelijk ben ik zeer benieuwd!
Het vergelijk met de SBT geeft voor mij ook al wel richting.

Quote from: Isflicka on January  7, 2015, 13:49:05
Hoewel 2de hands heb ik een sterk vermoeden dat het apparaat niet heel veel uren is gebruikt. De vorige eigenaar vond het apparaat te moeilijk in gebruik. Ik geef het apparaat dus nog even het voordeel van de twijfel. Waarom twijfel.... een goed ingespeelde C.A.P.S. met Jplay USB kaart geeft voorlopig via de Audiobyte en Metrum Hex een beter resultaat (er hangt ook wel een ander prijskaartje aan de C.A.P.S). Wel is de Aries duidelijk beter dan de SB Touch met batterij/lineaire voeding aangesloten via de USB Audiobyte en Metrum Hex. Uiteraard ga ik ook de AES/EBU, Coax nog vergelijken met de NA11S1 want ik gebruik de Marantz regelmatig als losse streamer.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on February  6, 2015, 10:37:13
Naar de uitkomst van een onderstaand vergelijk ben ik zeer benieuwd!
Het vergelijk met de SBT geeft voor mij ook al wel richting.

Denk dat je nog wel even geduld moet hebben voor die uitkomst van het betreffende vergelijk... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Why?

Quote from: YamahaRXV on February  6, 2015, 23:23:36
Denk dat je nog wel even geduld moet hebben voor die uitkomst van het betreffende vergelijk... :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on February  6, 2015, 23:36:57
Why?

Omdat het mij regelmatig is opgevallen dat er na de nodige ''teasers'' van de TS niet of nauwelijks meer een vervolg of aanvulling volgt.
Best jammer, want er zijn toch zeker wel een aantal personen die zeer zeker oprechte interesse hebben in een aansluitende en meer uitvoerige post betreffende het component waarover lovend (maar zeer beknopt) wordt gesproken...  Een soort van creëren van een ''cliffhanger'' waarvan de uitkomst uitblijft  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Duidelijk. Vandaar waarschijnlijk ook het door de ts. gekozen "Enjoy the silence" als onderschrift ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on February  7, 2015, 07:11:10
Duidelijk. Vandaar waarschijnlijk ook het door de ts. gekozen "Enjoy the silence" als onderschrift ...

  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Isflicka

Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Het is gewoon behoorlijk druk en ik wil eerst een goede indruk krijgen voordat ik iets schrijf.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Xander32

Helder :thumbs-up:.

Quote from: Isflicka on February  7, 2015, 08:03:10
Het is gewoon behoorlijk druk en ik wil eerst een goede indruk krijgen voordat ik iets schrijf.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Vandaag is de Auralic Aries LE opgehaald door de rechtmatige eigenaar en de kans is groot dat deze binnenkort in de verkoop gaat. De 'normale' uitvoering mag gelukkig blijven. Misschien is het nu tijd voor een voorlopige tussenstand.

Het verschil tussen de 'normale' en de LE is toch groter dan ik had verwacht. Het verschil is goed merkbaar via de AES/EBU, Coax maar vreemd genoeg ook via de USB aansluiting. Ondanks het gebruik van asynchrone USB is er kennelijk winst te behalen door de FEMTO's of toch door een betere implementatie van de USB output. De voeding was overigens in beide gevallen gelijk. De standaard LE voeding is verder prima maar niet voor zo'n top streamer. De meegeleverde ultra low noise voeding van de standaard Aries is er wel een van de betere soort.

Nu de vergelijking met de SBT Touch...tja sorry ik heb mijn best gedaan met TT3.0 voeding BOTW, TeddyPardo, Kingrex MK2, HDPlex en batterij maar de Touch valt dan toch een beetje door de mand. Het verschil is herkenbaar als je een beetje thuis bent in de wereld van de C.A.P.S. De Aries (beide versies) spelen zo ongelooflijk holografisch en precies. Je merkt bepaalde fijne nuances in de stemmen en instrumenten die je bij de SBT Touch gewoon mist. De gelaagdheid in de muziekstukken geven een bepaalde emotie. Het is gewoon wonderschoon.

De afgelopen weken heb ik voornamelijk de JCAT Reference USB Cable gebruikt (ongeveer 80%). De rest via AES/EBU, Coax met de Qed Signature en Wire World Gold Starlight (zowel Coax als AES/EBU). Als standaard DAC heb ik de Metrum Hex gebruikt en voor DSD de leuke Ami Musik DS5 en Zodiac Platinum DSD DAC. De Marantz NA11S1 als losse streamer blijft een beetje in de buurt van de SBT Touch. Het verschil tussen deze twee is veel kleiner dan de stap naar de Aries. Is het prijsverschil tussen de Aries en Aries LE te rechtvaardigen. Ik denk het wel. De Aries speelt net even soepeler, natuurlijker zonder enige kleuring. De Aries LE lijkt een heel klein beetje dunner te klinken met iets meer resonantie in het laag.

De komende tijd ga ik mij vermaken met het duo Auralic Aries en Auralic Vega want sinds gisteren heb ik er een Vega DAC bijgekocht. Tenslotte nog iets over de bediening. Over de Lightning DS app kan ik kort zijn: deze werkt geweldig op de iPad. Wil je de Aries bedienen met Android dan moet je nog even wachten of een iPad van iemand lenen om de Aries te installeren en vervolgens met een alternatieve Android app streamen.



Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Quote from: Isflicka on February  8, 2015, 19:55:42
Nu de vergelijking met de SBT Touch...tja sorry ik heb mijn best gedaan met TT3.0 voeding BOTW, TeddyPardo, Kingrex MK2, HDPlex en batterij maar de Touch valt dan toch een beetje door de mand.
Mooi vergelijk. De voeding van de Auralic komt in de buurt van mijn voeding, die al beter presteerd als bovengenoemde modellen.
Ik weet niet waar je woont maar als je mijn setup eens wilt vergelijken houd ik me aanbevolen.
Heb al eens getest tegen diverse duurdere streamers totaan de Linn Klimax.
Dat zou betekenen dat de Auralic beter presteerd dan de duurste Linn, daar ben ik zeer benieuwd naar. Vind het wel een mooi apparaat voor dito prijs.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

Quote from: Kingpin on February  8, 2015, 20:36:08
...
Heb al eens getest tegen diverse duurdere streamers totaan de Linn Klimax.
Dat zou betekenen dat de Auralic beter presteerd dan de duurste Linn...
als je refereert naar de vergelijking met de Linn van Katwax, dan moet je er voor de volledigheid wel bij vertellen dat het ging om een Klimax Renew DS, woordje verschil...maar toch een aardig verschil in prijs & prestaties, zeker tov de huidige KDS/1.

trouwens, zoveel verschillen, zoveel smaken, maar bij mijn weten luistert Bjorn nog steeds naar z'n Linn, dus dat "wegspelen" zal ook wel meevallen.
ik geniet trouwens net zo van mijn MM icm een goede DAC als van m'n Linn ADSM, beide hebben zo hun eigen sterktes ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Isflicka

Het is inderdaad een kwestie van smaak. Zelf luisteren werkt altijd het best. Overigens blijft het opmerkelijk dat er hoorbaar verschil zit in de USB output. Volgens de helldesk  >:D van Auralic heeft dit toch met de betere klok te maken maar ik betwijfel dat bij asynchrone USB.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Quote from: Dynky on February  8, 2015, 20:52:30
als je refereert naar de vergelijking met de Linn van Katwax, dan moet je er voor de volledigheid wel bij vertellen dat het ging om een Klimax Renew DS, woordje verschil...maar toch een aardig verschil in prijs & prestaties, zeker tov de huidige KDS/1.

trouwens, zoveel verschillen, zoveel smaken, maar bij mijn weten luistert Bjorn nog steeds naar z'n Linn, dus dat "wegspelen" zal ook wel meevallen.
ik geniet trouwens net zo van mijn MM icm een goede DAC als van m'n Linn ADSM, beide hebben zo hun eigen sterktes ;)
"Wegspelen" heb ik nergens geschreven, denk dat iedereen nu wel weet wat mijn Touch kan.
En dat te bedenken dat deze achter een dacje van nog geen €300,- zat ;)

Wat kostte volgens jou de Renew van Katwax nieuw dan? Das nog een behoorlijk bedrag.
Ik ben alleen oprecht benieuwd wat de Auralic aan mijn setup kan toevoegen, daarom vond ik het ook tof van Bjorn dat zij wilden langskomen voor een vergelijk.
Want wat heb ik eraan om een dure Linn te halen als ik er geluidstechnisch niets op voorruit ga?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Dank voor jouw review :thumbs-up:.
Goed, duidelijk leesbaar. Bijzonder dat je het verschil tussen de SBT en de NA11s1 als klein ervaart.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Quote from: Kingpin on February  8, 2015, 21:17:08
"Wegspelen" heb ik nergens geschreven, denk dat iedereen nu wel weet wat mijn Touch kan.
En dat te bedenken dat deze achter een dacje van nog geen €300,- zat ;)

Wat kostte volgens jou de Renew van Katwax nieuw dan? Das nog een behoorlijk bedrag.
Ik ben alleen oprecht benieuwd wat de Auralic aan mijn setup kan toevoegen, daarom vond ik het ook tof van Bjorn dat zij wilden langskomen voor een vergelijk.
Want wat heb ik eraan om een dure Linn te halen als ik er geluidstechnisch niets op voorruit ga?
dat "wegspelen" schreef je niet letterlijk in dit topic, maar wel al meerdere keren in andere topics.

anyway, het gaat me er ook niet om hoeveel dit of dat kost, of hoeveel beter (als het al zo is) iets klinkt.

simpel feitje is gewoon dat je het vaak (en nu ook) een Linn Klimax noemt, terwijl het om een Klimax Renew DS ging.

prijs is niet echt een vast gegeven, want Linn verkocht deze units nooit as such. 
alle Renew DS' die te koop zijn, komen van eigenaars die hun Klimax DS van een /0 (= originele versie) naar /1 (= met upgraded boards, huidige versie) lieten upgraden, waarbij ze de keuzemogelijkheid kregen om de oude boards in een no-nonsense zwart stalen kast zonder display te plaatsen, voorzien van een off the shelf SMPS voeding.
volgens mij deed het merendeel van die eigenaars dat ook (me included :D), want als je vervolgens de Renew DS aan een leuke prijs verkocht, was je hele upgrade zowat een nuloperatie vwb de kosten.

deze gingen (ruim gezegd en afhankelijk vh moment waarop je hem kocht/verkocht) gemiddeld voor zo'n 3500 tot 4500€ van de hand, terwijl een KDS/1 vandaag de dag toch nog steeds zo'n 16000€ (adviesprijs) moet kosten.

btw: wel ff uitkijken als je interesse zou hebben voor zo'n Renew, want momenteel kan je ook een Akurate Renew DS op de kop tikken, waarbij ze de oude Akurate boards hebben gebruikt volgens hetzelfde principe (in eenzelfde type stalen kast zonder display), voor eigenaars die hun ADS/0 lieten upgraden naar een ADS/1  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

Quote from: Dynky on February  8, 2015, 21:33:11
dat "wegspelen" schreef je niet letterlijk in dit topic, maar wel al meerdere keren in andere topics.

anyway, het gaat me er ook niet om hoeveel dit of dat kost, of hoeveel beter (als het al zo is) iets klinkt.

simpel feitje is gewoon dat je het vaak (en nu ook) een Linn Klimax noemt, terwijl het om een Klimax Renew DS ging.
je lult uit je nek, ik heb letterlijk nergens in een topic geschreven dat mijn Touch combo de Renew DS van Katwax "wegspeelt", deze speelden gelijkwaardig, das wel wat anders.
Als je "feiten" wilt noemen of mij "betrappen", dan zou dit topic hoogstwaarschijnlijk het eerste topic zijn waarin ik "Renew" niet heb  geschreven.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dirk

Quote from: Kingpin on February  8, 2015, 21:45:19
Als je "feiten" wilt noemen of mij "betrappen", dan zou is dit topic hoogstwaarschijnlijk het eerste topic zijn waarin ik "Renew" niet heb  geschreven.
feit ff gecorrigeerd
geniet ze, doe ik ook  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kingpin

#45
Quote from: Dynky on February  8, 2015, 21:49:30
Feit ff gecorrigeerd
geniet ze, doe ik ook  ;)
Zekers.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Isflicka

Quote from: Xander32 on February  8, 2015, 21:29:39
Dank voor jouw review :thumbs-up:.
Goed, duidelijk leesbaar. Bijzonder dat je het verschil tussen de SBT en de NA11s1 als klein ervaart.
Heb alleen de coax out van de SBT en NA11S1 vergeleken.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Xander32

#47
... helder. Maar ook dat geeft richting.


De vraagprijs van de beide Auralic renderers vallen mij enigzins mee. Echter dient er wel een passende dac voorhanden te zijn of nog bijgekocht te worden. En in het geval van de LE heb je er dan weer drie losse kastjes staan. Dat vind ik een minpunt.
Maar ik kan het mij ook voorstellen dat anderen juist weer helemaal gelukkig worden van al die glimmende kastjes, knopjes, ledjes en kabeltjes 8).


Quote from: Isflicka on February  8, 2015, 22:18:28
Heb alleen de coax out van de SBT en NA11S1 vergeleken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Isflicka

Quote from: Xander32 on February  9, 2015, 07:03:25
En in het geval van de LE heb je er dan weer drie losse kastjes staan.

Met de standaard versie ook hoor.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Isflicka

Overigens heeft het ontwerp van de Aries één heel groot nadeel. De AES/EBU krijg je niet los zonder hulpmiddel. Ik gebruik standaard een theelepel om tussen de behuizing de ontgrendeling in te drukken. Waarom er zo'n overhang zit aan de achterkant.....Joost mag het weten.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff