Wat is dit nou weer?

Started by Erik, January 5, 2015, 01:50:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Veel foto's in LR laten allemaal blauwe pixels zien op achtergrond geen idee waarmee dat te maken heeft of wat het moet voorstellen. Iemand een idee?
Dubbelklikken om het echt goed te zien.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Is dit letterlijk het opgeslagen bestand of een screenshot van je scherm?
Als het dat laatste is: Camera Raw (dus ik neem aan LR ook) heeft een optie om dat wat echt zwart is blauw te laten oplichten. En dat ziet er exact zo uit als je het nu ziet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

In de ontwikkel modus bij Lightroom werkt dit alleen. Het witte vierkantje laat zien waar het is. Aan de andere kant zit dan ook weer een dergelijk driehoekje, maar dan voor de lichte tinten.
1 keer klikken en je zet het aan en nog een keer klikken en je zet het uit.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

garmtz

Quote from: Erik on January  5, 2015, 01:50:34
Veel foto's in LR laten allemaal blauwe pixels zien op achtergrond geen idee waarmee dat te maken heeft of wat het moet voorstellen. Iemand een idee?
Dubbelklikken om het echt goed te zien.

Die ziet er niet heel gezond uit... :D

Erik

Ah ok gevonden bedankt, was idd die optie. Ik zal wel een keer per ongeluk op de "J" hebben gedrukt of een klikje op de verkeerde plek. Nu ziet er alles er normaal uit.
Dit waren de 1e foto's uit mn nieuwe toestel vandaar dat ik dacht er iets niet goed was. Eerst werden de raw's niet herkend door LR moest eerst updaten. En toen die blauwe pixels ik dacht dat is foute boel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

En hoe tevreden ben je verder of ben je nog aan het zoeken?

Erik

Quote from: Bama on January  5, 2015, 22:20:57
En hoe tevreden ben je verder of ben je nog aan het zoeken?
Hoe bedoel je?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Of  je tevreden bent met de eerste shoot of dat je misschien nog aan het zoeken bent in de instellingen?

Erik

#9
Ben ik nog niet uit zal eerst wat keren schieten worden om hem goed te leren kennen. Bij sommige dingen denk ik leuk maar volgens mij werkt dat net zo goed als je raw gebruikt als ik een andere meting gebruik en onder of overbelicht ipv al die mooie termen als dlight, flat profile, etc te gebruiken. 

Maar voor een 1e shoot ben ik wel tevreden, heb er wel wat leuke foto's uitgehaald maar geen hoogstandjes of zo.
Enkele mooie zijn helaas te bewogen, andere goed scherp maar wat saai. Dus niet echt postmateriaal. 

Al met al ben ik nu wel tevreden met beeldkwaliteit. Nu meer oefenen, eind van de maand weer een paar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RZeemering

welk toestel heb je gekocht?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Erik

De Nikon D750 en een 50mm f1. 8 prime
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RZeemering

mooie camera en dito lens, lekker lichtgevoelig.
Voor op podia zal je wellicht wel wat mm's gaan missen. En voor andere shots wellicht zelfs weer wat teveel aan hebben. Maar je moet ergens starten :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Etiennevh

Je hebt niet toevallig je eigen "aura"  gefotografeerd?  :yinyang:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Erik

#14
Quote from: RZeemering on January  6, 2015, 18:56:29
Voor op podia zal je wellicht wel wat mm's gaan missen. En voor andere shots wellicht zelfs weer wat teveel aan hebben. Maar je moet ergens starten :)
Dat klopt doordat je nu een pro toestel gebruikt merk ik voor het eerst dat ik soms zou willen kunnen inzoomen tot 90 a120 mm en de andere keer uitzoomen tot 20mm om die geweldige sensor zo goed mogelijk te benutten.
Maar het extra gewicht vind ik toch wel vervelende barrière en dan hebben we het nog niet eens over de prijs €1500 daar zit je al snel voor volledige F2.8. Het houdt ergens op qua hobby.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on January  6, 2015, 20:13:01
Dat klopt ik merk voor het eerst dat ik soms zou willen kunnen uitzoomen tot 90 a120 mm en de andere keer inzoomen tot 20mm.
Precies andersom neem ik aan. Inzoomen tot 90 en uitzoomen tot 20.... ;)

Erik

Quote from: Rob Eric Blank on January  7, 2015, 08:56:55
Precies andersom neem ik aan. Inzoomen tot 90 en uitzoomen tot 20.... ;)
Fixed ;-)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill