Philips hue probleem

Started by W.Otter, January 4, 2015, 10:05:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Ik heb nu tijdje Philips Hue naar alle tevredenheid in bezit maar sinds de laatste software update werkt één lamp niet naar behoren. Wanneer deze ingeschakeld wordt begint deze snel te knipperen (6* p/s), dus niet het normale knipperen bij aanmelden van een lamp.

in de app wordt de lamp wel gezien maar zegt dat deze mogelijk niet bereikbaar is.

internet geeft aan dat er een probleem is met de laatste firmware en geeft ook een link naar een fix alleen deze link werkt niet.

verder is internet niet erg behulpzaam omtrent dit probleem.

ik heb geprobeerd om de bridge te resetten, zowel via the bridge als via de livingcolours (gen 3) afstandsbediening. Beide gevallen de bridge gereset maar geen van beide heeft zijn werk gedaan.

ik heb geprobeerd om handmatig de lamp toe te voegen, ook dit tevergeefs.

heeft iemand anders dit probleem ook? en een oplossing voor mij? dan zou dat geweldig zijn! ik wordt namelijk helemaal gek van dat geknipper.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Ik zou de Philips service desk even bellen, die lossen het meestal keurig voor je op.

kleinevis

Hier hetzelfde probleem.

Mocht je een idee hebben hoe het op te lossen is dan hou ik me aanbevolen.



W.Otter

inmiddels wel een kleine update betreft dit probleem.

ik heb dus meerdere malen met Philips gebeld waar geen oplossing uit is gekomen.
ik heb zelf op internet naar een paar oplossingen gezocht, hier kwam uit dat ik een appje genaamd: 'Lampstealer' kon downloaden in de browser op je computer. deze zorgt ervoor dat de lampen weer afgepakt worden en aan de bridge gekoppeld worden (ik vernam dat de livingcolors AB de lampen weerhield van updaten middels een master/slave conflict)

via de toepassing heb ik alle lampen terug gewonnen.

inmiddels was een defecte lamp ook weer terug van philips en deze aangemeld zonder problemen. Op dit moment had ik dus geen problemen meer met de verlichting, alle lampen werden gevonden. Het enige dat nog niet correct was waren de updatenummers van de lampen. De 4 oude lampen hadden nog steeds een oud updatenummer maar de nieuwe lamp (die voor reparatie opgestuurd was) vertoonde wel een geüpdatet nummer.

echter bij het aansluiten van mijn livingcolors AB waren alle lampen niet meer te vinden (dus 5x Hue 1x iris 1xlightstrip)

inmiddels nog steeds niet verholpen maar ik ben er ook niet actief mee bezig geweest.

dingen die ik heb geprobeerd;

- Philips support gebeld (tevergeefs)
- Bridge gereset door uitschakeling (30sec en 24 uur) (tevergeefs)
- lampen proberen te resetten door deze opnieuw (handmatig) aan te melden bij de bridge (tevergeefs)
- Livingcolors afstandsbedining gereset (tevergeefs)
- Lampstealer applicatie (werkte tijdelijk)
- philips hue app verwijderen (android device) en opnieuw installeren (tevergeefs)
- Zigbee netwerkkanaal meerdere malen gewijzigd (tevergeefs)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

NewHT

Jemig, wat een gedoe. Lijkt me razend irritant.
Hier géén van deze issues.

W.Otter

alleen oplossingsgerelateerde opmerkingen aub
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

i2Paq

Je weet dat er op tweakers een heel topic loopt over Hue?

Zie hier

Daar vindt je wellicht meer info en hulp.

Als ik "problemen" heb met mijn Hue dan kijk ik daar als eerste.

Succes!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

NewHT

Quote from: W.Otter on February 11, 2015, 23:05:17
alleen oplossingsgerelateerde opmerkingen aub
Alleen sympathieke reacties aub

Deleted User

Moet je niet bij een lampen forum zijn ofzo? Men is behulpzaam of leeft mee en krijgt dan zo'n reactie...

Hue is geen HT..

En ja ik heb HUE en GEEN problemen

Suc6 verder..

J.A.F._Doorhof

Verlichting is wel degelijk een onderdeel van HT en home automation.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

W.Otter

kunnen we nu weer verder met probleem oplossende zaken? discussies over een coulance van opmerkingen of het onderdeel verlichting en HT kun je elders voeren.

ik wil graag dat mijn lampen het weer gaan doen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Quote from: W.Otter on February 13, 2015, 09:47:09
ik wil graag dat mijn lampen het weer gaan doen
Is het probleem nou opgelost of niet? Als ik de reacties zie rest je maar 1 ding Philips bellen en daar klagen en laat ze het maar oplossen.
Niemand anders heeft jouw probleem kennelijk dus niemand anders heeft het ooit opgelost, dus niemand heeft voor jou een oplossing.  :threadclosed:

i2Paq

Quote from: W.Otter on February 11, 2015, 13:21:20

echter bij het aansluiten van mijn livingcolors AB waren alle lampen niet meer te vinden (dus 5x Hue 1x iris 1xlightstrip)


Je moet de AB pairen met je bridge.

In het topic op tweakers staat hoe ik het gedaan heb.

Het is lastig, dus neem je tijd: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40801804#40801804

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bas Akkerman

Quote from: W.Otter on February 13, 2015, 09:47:09
kunnen we nu weer verder met probleem oplossende zaken? discussies over een coulance van opmerkingen of het onderdeel verlichting en HT kun je elders voeren.

ik wil graag dat mijn lampen het weer gaan doen
Hoe geïrriteerd je ook bent door de lampen (?), mensen zijn wat sneller bereid je te helpen als je vriendelijk reageert. Een open deur, doe er mee wat je goeddunkt.

Succes met de lampen! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

W.Otter

#14
Quote from: i2Paq on February 12, 2015, 14:57:49
Je weet dat er op tweakers een heel topic loopt over Hue?

Zie hier

Daar vindt je wellicht meer info en hulp.

Als ik "problemen" heb met mijn Hue dan kijk ik daar als eerste.

Succes!

thnx! staan inderdaad een aantal dingen tussen die te proberen zijn  :thumbs-up:

Quote from: i2Paq on February 13, 2015, 14:54:38
Je moet de AB pairen met je bridge.

In het topic op tweakers staat hoe ik het gedaan heb.

Het is lastig, dus neem je tijd: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40801804#40801804

toch een soort master/slave glitch.. hier kan ik wat mee! bedankt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Paul H.

#15
Haal je modem/ router eens van zn stroom.

Ik had deze week probs met mn hue's EN met mn logitech harmony hub (ineens).  Uiteindelijk was mn router de oplossing dat alles weer werkte. Vond elkaar niet meer?!?

Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

W.Otter

heb ik ook al meerdere malen geprobeerd :tounge2:

ik ga eens even de bovenstaande oplossingen proberen, mits ik daar tijd voor heb. ik heb wel een aantal kennissen die ook dezelfde problemen ervaren alleen dan zonder de extra afstandsbediening. software matig probleem die te verhelpen was door de bridge te resetten. dus de remote koppelen aan de bridge lijkt me verstandig, deze zit nu direct op de lampen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

binnenkort krijg ik ook Toon van Eneco, dus nog een apparaat erbij waar de lampen mee moeten functioneren, hopen dat het daarvoor allemaal weer naar behoren werkt. iig bedankt voor alle reacties.

ik zal ook even mijn excuses aanbieden voor mijn reactie, achteraf gezien toch niet zo heel netjes. De laatste tijd spelen er wat privé zaken die mij bezighouden in negatieve zin.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kjelt

Quote from: W.Otter on February 16, 2015, 08:04:28
ik ga eens even de bovenstaande oplossingen proberen, mits ik daar tijd voor heb. ik heb wel een aantal kennissen die ook dezelfde problemen ervaren alleen dan zonder de extra afstandsbediening. software matig probleem die te verhelpen was door de bridge te resetten. dus de remote koppelen aan de bridge lijkt me verstandig, deze zit nu direct op de lampen.
Zoals het bij mij met twee setjes werkte was inderdaad de LCrc aanmelden bij alle lampen en vervolgens de Bridge aanmelden bij de LCrc (dus de sleutel van de LCrc wordt overgenomen door de bridge in plaats van andersom). Dit werkte meteen en nog steeds. Ga dan ook maar niet upgraden.

i2Paq

Quote from: Kjelt on February 16, 2015, 09:04:55
Ga dan ook maar niet upgraden.

Elke Hue upgrade is zonder probleem verlopen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Paul H.

#20
Quote from: W.Otter on February 16, 2015, 08:04:28
heb ik ook al meerdere malen geprobeerd :tounge2:

ik ga eens even de bovenstaande oplossingen proberen, mits ik daar tijd voor heb. ik heb wel een aantal kennissen die ook dezelfde problemen ervaren alleen dan zonder de extra afstandsbediening. software matig probleem die te verhelpen was door de bridge te resetten. dus de remote koppelen aan de bridge lijkt me verstandig, deze zit nu direct op de lampen.

Wellicht ten overloede... Heb je de bridge een statisch IP adres gegeven in je router?

Verders, succes!
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

W.Otter

Quote from: Kjelt on February 16, 2015, 09:04:55
Zoals het bij mij met twee setjes werkte was inderdaad de LCrc aanmelden bij alle lampen en vervolgens de Bridge aanmelden bij de LCrc (dus de sleutel van de LCrc wordt overgenomen door de bridge in plaats van andersom). Dit werkte meteen en nog steeds. Ga dan ook maar niet upgraden.

dan zal ik dit eens gaan proberen. morgen heb ik daar tijd voor. ik zal mijn bevindingen hier posten.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Paul H. on February 16, 2015, 22:40:25
Wellicht ten overloede... Heb je de bridge een statisch IP adres gegeven in je router?

Verders, succes!

nee volgens mij niet! nog een aantal dingen erbij.. krijg het nog druk  :tounge:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

gerard1


ome subtilieco

Even een vraagje aan de Hue kenners.

Als ik de schakelaar bedien van de hue( lux) lampen gaan deze aan met fel licht.

Ik hoopte dat ze aan zouden gaan met de laatste instelling van de lamp. Kan je dit instellen of met een andere app.

Mvg Laurens